21 / 12 / 2024

İDO Ambarlı Ro-Ro limanı ÇED süreci başladı!

İDO Ambarlı Ro-Ro limanı ÇED süreci başladı!

İDO, Ambarlı'da Ro-Ro limanı inşa edecek. Ambarlı Ro-Ro limanı projesi ile ilgili ÇED Raporu'nu Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'na sunarak onay alan İDO, limanın 3 yıl içinde tamamlanması ve işletmeye geçilmesi planlanıyor.



İstanbul Deniz Otobüsleri AŞ'ye (İDO), Ambarlı'da Ro-Ro limanı inşa edecek. Ambarlı Ro-Ro limanı projesi ile ilgili ÇED Raporu'nu Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'na sunarak onay alan İDO, limanın 3 yıl içinde tamamlanması ve işletmeye geçilmesi planlanıyor.


E-5 karayoluna 3 km ve TEM otoyoluna 9 km uzaklıkta bulunan Ambarlı Limanı yolcu taşımacılığının yanı sıra İDO'ya TIR, kamyon ve yük taşımacılığı imkânı da sağlayacak. Ambarlı'da yarım saatte yüklenecek gemiler Topçular'a 2 saatte varacak. Karayolundan ortalama 7 saat süren yaklaşık 300 km'lik mesafenin 2-2,5 saate inecek.


İstanbul Deniz Otobüsleri Sanayi ve Ticaret A.Ş. (İDO) Beylikdüzü Ambarlı Lamanı mevkiinde yapmayı planladığı Ro-Ro limanı ile ilgili Çevresel Etki Değerlendirme (ÇED) Raporu'nu tamamladı. Liman dolgu ve Ro-Ro projesi ile ilgili olarak Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'na sunulan ÇED Başvuru Dosyası incelendi. ÇED Raporu'nun uygun bulunması ile birlikte projeye ilişkin ÇED süreci başladı.


Çevresel Etki Değerlendirmesi Başvuru Dosyası halkın görüşüne açıldı. Projeye ilişkin, halkı proje hakkında bilgilendirmek, görüş ve önerilerini almak amacıyla 20 Ağustos 2015 tarihinde Halkın Katılım Toplantısı düzenlenecek.


Liman (Dolgu ve Ro-Ro) Projesi Çevresel Etki Değerlendirmesi Başvuru Dosyası 685 sayfadan oluşuyor. Proje kapsamında, İstanbul Beylikdüzü Ambarlı Limanı Mevkii sınırları içerisinde, 779 ada 1 ve 2 sayılı parseller ve bu parsellerin güneyinde, kıyı kenar çizgisinin deniz tarafında kalan bir kısım alanda liman yapılmasıyla Ro-Ro Limanı oluşturulması planlanıyor.


LİMANA YAKLAŞIK 40 BİN DWT'LUK GEMİLER YANAŞABİLECEK


Planlanan liman alanının toplam büyüklüğü 162 bin 373,24 metrekare olacak. Proje kapsamında 1.350 DWT ve üzeri ağırlıktaki deniz araçlarının yanaşabileceği ticari amaçlı liman, iskele, rıhtım ve dolfenler inşa edilecek. Bununla beraber liman geri hizmet alanı ve karayolu bağlantısı da yapılacak. Proje kapsamın da gerçekleştirilecek Ro-Ro taşımacılığı seferlerinde kullanılması planlanan ropax gemileri ortalama; 200 m uzunluğunda, 30 m genişliğinde, 20 deniz mili hızına sahip olup, gemilerde restoran, market, oda, duş, wc, berber, banka ATM'si hizmetler sunulacak. Projede biri 150 m, diğeri 230 m uzunluğunda olmak üzere iki adet yanaşma yeri bulunuyor. 150 m'lik yanaşma yerine 125 m uzunluğunda, 230 m'lik yanaşma yerine 180-200 m uzunluğunda ki gemilerin yanaşacağı düşünülüyor. Bu kapsamında yapılması planlanan limana yaklaşık 40 bin DWT'luk gemiler yanaşabilecek.


Proje kapsamında yapılacak Ro-Ro limanı; kıyı kenar çizgisinden itibaren Marmara Denizi açığına kadar yaklaşık 545 m uzunluğunda (batı tarafı) inşa edilecek. Dolgunun önünde yapılacak en uç noktadaki genişlik yaklaşık 12 m olacak. İskelenin birinci bölümü yaklaşık 150 m uzunlukta ve ikinci bölümü ise 230 m uzunlukta olacak. Ayrıca dolgu alanı 110 m x 210 m, iskelenin 1. Kısmının 54 m x 96 m, iskele 2. Kısmı 42 m x 150 m, 3. Kısmı ise 12 m x 230 m ebatlarında planlandı.


100 KM'LİK KARAYOLU MESAFESİNİN DENİZE KAYDIRILMASI HEDEFLENİYOR


Dolgu alanı ile önünde yapılacak iskele inşa işlemleri için gerekli izinlerin alınmasından sonra projenin inşaatına başlanılarak, 3 yıl içinde tamamlanması ve işletmeye geçilmesi planlanıyor. Limanın, işletme ömrü 49 yıl olarak planlandı. Ro-Ro projesi sayesinde günde 2 bin 500 TIR ya da 3 bin 500 kamyon taşınabilecek. Karayoluyla Gebze'den Eskihisar-Topçular arasında yapılan deniz seferiyle ortalama 6 saat süren yolculuğun Ambarlı-Mudanya arasındaki seferlerle 3 saate düşürülmesi planlanıyor. Yeni çalışmayla 100 km'lik karayolu mesafesinin denize kaydırılması hedefleniyor.


Marmara Bölgesi karayolu taşımacılığında önemli rahatlama sağlayacağı amacıyla Ambarlı Liman Kompleksinin doğusunda Ro-Ro Limanı projesi gerçekleştirilecektir. 'Ambarlı – Topçular' arasında oluşturulacak yeni hat, sonraki süreçte farklı güzergahlarla da entegre edilecek.  Marmaray  ve Üçüncü Boğaz Köprüsü güzergahı üzerinde bulunan Avcılar, Beylikdüzü ve Büyükçekmece gibi İstanbul'un gözde ilçelerinin kesişim noktasındaki Ambarlı bölgesinde kurulacak Ro-Ro iskelesi hem Haydarpaşa'nın yükünü azaltacak hem de TIR trafiğini şehir merkezinden uzaklaştıracak. Ambarlı'da yarım saatte yüklenecek gemilerin Topçular'a 2 saatte varacakları; karayolundan ortalama 7 saat süren yaklaşık 300 km'lik mesafenin 2-2,5 saate ineceği; kent içi ağır vasıta transit geçişinin rahatlayacağı, TIR ve kamyonlardan kaynaklanan yol yıpranmalarının da azalacağı beklenmekte.


İstanbul'un Avrupa yakasında iki ana otoyola E5 (3 km) ve Uluslararası otoyol TEM (8 km) bağlantılarına kısa mesafelerde kolayca ulaşılabilen konumda bulunan Ro-Ro Limanı, Ambarlı Liman Kompleksinin bitişiğinde yer alıyor. Limanın tüm yatırım aşamalarının tamamlanması ve limanın faaliyete geçmesiyle 150 kişinin doğrudan işletme içinde ve buna ilave olarak takriben bin kişinin de limana hizmet veren sektörlerde dolaylı olarak istihdam edileceği düşünülmekte. İnşaat aşamasında ise 75 kişinin çalışması öngörüldü.


Liman (Dolgu ve RO-RO) Projesi'nin başlıca faydaları kısaca şu şekilde sıralandı:


- Seyir esnasında hem araç, hem de sürücü dinlenmekte.


- Sürücünün ve aracın yıpranması azalmakta; aracın ömrü uzamakta.


- Aracın amortisman süresi artmakta.


- Aracın lastik, yağ değişim süreleri uzamakta.


- Karayollarında kaza oranı azalmakta.


- Trafik problemi ortadan kalkmakta.


- Çevreye salınan CO2 oranı azalmakta.


- Karayollarının yıpranması ve aşınması önlenmektedir, böylece bakım maliyetleri


aşağı çekilmekte.


- Karayolu taşımacılığındaki en büyük gideri akaryakıt oluşturduğundan dolayı,akaryakıt tüketimi azalmakta böylece ülke ekonomisine ciddi bir katkı sağlanacak.


- Gemi ve sefer sayısı arttıkça İstanbul trafiğindeki TIR ve kamyonlar azalacak.


- Aynı mesafedeki yakıt giderlerinin çok altında taşıma ücretleriyle hem parasal,hem de zaman kazancı en yüksek düzeyde olacak.



Zaman 


Geri Dön