23 / 11 / 2024

İDO eksik evrak gerekçesiyle Yalova-Eskihisar ihalesinde devre dışı kaldı!

İDO eksik evrak gerekçesiyle Yalova-Eskihisar ihalesinde devre dışı kaldı!

Yalova'da tartışma yaratan ihale. Yalova-Eskihisar seferlerinin yapıldığı arsanın ihalesinde ilginç gelişmeler yaşandı. Son dakikada açıklanan şartnameye 'deniz kıyısındaki arsanın kira kontratı şartı konması dikkat çekti...




Yalova-Eskihisar seferlerinin yapıldığı arsanın ihalesinde ilginç gelişmeler yaşandı. Son dakikada açıklanan şartnameye 'deniz kıyısındaki arsanın kira kontratı şartı konması dikkat çekti.


Önceki gün gerçekleşen Yalova-Eskihisar seferlerinin yapıldığı arsanın ihalesinde ilginç gelişmeler yasandı. Tavşanlı Belediyesi'nin yaptığı ihalede şartname son dakikada açıklandı, İDO 'eksik evrak' gerekçesiyle devre dışı kaldı. Böylece, ihaleye sadece Gök Denizcilik katılabildi. Başlangıçta Yalova-Eskihisar feribot hattında rakip olan İDO ve Negmar Denizcilik'e ait İstanbul Lines'in sahibi Gök Denizciliksin teklif verdiği ihalede, İDO ihale dışı bırakıldı. 


KARAR 2 GÜN İÇİNDE 


İhale komisyonu, kararın 2 gün içinde açıklayacağım duyurdu. İhale şartnamesinin ihaleden kısa bir süre önce açıklanmasının yarattığı şaşkınlık sürerken, şartnamede istenen evraklar arasında "arsanın önündeki deniz kıyısının Milli Emlak'tan kiralandığını gösteren kira kontratı" şeklinde ifadenin yer alması tartışma yarattı. İDO yetkilileri, ihale komisyonuna, "Kazanırsak söz konusu arsayı aynı şartlarda kiralamayı taahhüt ediyoruz" taahhütnamesini verdi. Buna rağmen, söz konusu evraka sahip olan Gök Denizcilik, ihalede 4 tek kaldı. Şimdi gözler ihale komisyonunun vereceği karara çevrildi. 


İDO, 2011 yılında gerçekleştirilen özelleştirme sonucunda 861 milyon dolarlık bedel ile Tepe-AkfenSouter-Sera ortaklığının işletmesine geçmişti. Daha sonra da Eskihisar-Tavşanlı  arasında Negmar Denizcilik Yatırım İstanbul Lines markası ile feribot işletmeciliğine başlamış, rekabet hızlanmıştı. 


Habertürk Gazetesi 


Geri Dön