İDO'yu Hamdi Akın'a kaptıran Koç İGDAŞ'ı gözüne kestirdi!
İDO özelleştirmesini Hamdi Akın'a kaptıran Koç Grubu'nun yeni hedefinde İGDAŞ var. Aygaz Genel Müdürü Yağız Eyüboğlu, "İGDAŞ ciddi yatırımcıların hepsinin ilgisini çeker. Önümüze çıkan her fırsata bakıyoruz" dedi...
Aygaz Genel Müdürü Yağız Eyüboğlu, İstanbul Büyükşehir Belediyesi iştiraklerinden İGDAŞ'ın özelleştirilmesi konusunda Koç Grubu'nun her fırsata bakacağını söyledi. Aygaz'ın kuruluşunun 50. yılı sebebiyle bazı gazetecilerle buluşan Eyüboğlu, İGDAŞ'ın özelleştirilmesiyle ilgili bir soruya, "Türkiye'nin doğalgaz dağıtımının önemli bir bölümünü İGDAŞ yapıyor. İGDAŞ ciddi yatırımcıların tamamının ilgilisi çeker" dedi.
EN ÇEVRECİ ARAÇ YAKITI
Araçlarda LPG kullanımı konusunda Türkiye'nin önemli bir yol aldığını ve dünyada ikinci sıraya yerleştiğini belirten Eyüboğlu, "Bundan 5-6 yıl önce lüks araç sahipleri otogaz almaya hava karardıktan sonra gelirdi. Ama şimdi gündüz gelip araçlarının depolarını dolduruyorlar. Çünkü LPG, en çevreci araç yakıtı. Çevreciler de gururla kullanıyor. Türkiye'de elektrikli otomobillere uygulanan vergi desteği LPG'li araçlara da sağlanmalı. Kaynaktan son kullanıcıya kadar ortaya çıkan emisyonlara bakıldığında otogaz bütün yakıtlardan daha çevreci. Türkiye'de taksiler LPG'li olmalı" dedi.
Eyüboğlu, kısa süre önce Avrupa Komisyonu'nun bir uzmanlar grubuna hazırlattığı "Gelecekte Ulaşım Yakıtları Raporu" ile karbon emisyonlarını 2020'ye kadar yüzde 20, 2050'ye kadar yüzde 80 - 95 oranında azaltmayı hedefleyen Avrupa ülkeleri için bir yol haritası belirlediğini ileri sürerek, "Bu çerçevede 2020'ye kadar otogaz kullanımının 3 kat arttırılması hedefleniyor" dedi.
TAKSİLER LPG'Lİ OLMALI
LPG'li araçların otoparka giremediğini, İDO vapuruna alınmadığını da belirten Eyüboğlu, "Şimdi teknik emniyet son derece yüksek. Orijini tüplü araç üreten 12 fabrika var. Eskiden lüksarabalar kimse görmesin diye hava kararınca tüpünü doldururdu. Bu da aşıldı. Aracını otogaza dönüştüren tüketicilerin masrafının bir bölümünü devlet karşılamalı. Otoyollarda, OGS'yi kullanan otogazlı araçlara yol ve köprü geçişlerinde indirim yapılmalı. Dünyada bir çok ülke bunu yapıyor. Türkiye'nin taksisi LPG'li olmalı" diye konuştu.
Türkiye'nin 8. büyük sanayi şirketi
Bu yıl 50'sine basan Aygaz, Koç Topluluğu'nun enerji sektöründe faaliyet gösteren ilk şirketi. İSO 500'de 8. sırada. LPG ticaretinden, elektrik ve doğal gaza uzanan bir iştirak portföyü var. Koç Enerji Grubu bünyesinde akaryakıt ve rafineri dışındaki enerji şirketlerinin tümü, 15 bini aşkın personeliyle Aygaz şemsiyesi altında. Otogaz, tüpgaz ve dökmegaz yanında gaz aletleri üretim ve 16 ülkeye gaz aletleri ihracatı yapıyor. Aygaz tüpü her gün 100 binden fazla eve ve işyerine giriyor, 1 milyona yakın araç Aygaz'ın otogaz ürününü kullanıyor. Grup çatısı altındaki yüzde 49.6'sı Amerikan AES'in olan Entek kanalıyla doğal gaz, kömür, hidroelektrik ve diğer kaynaklar ile çalışan elektrik santrallerine yatırım yapmayı planlıyor. Önümüzdeki beş yıl içinde, 300 MW'dan 3000 MW kurulu güce çıkmayı hedefliyor.
Yenişafak/ FİKRET ÇENGEL