İGD, Lojistik Piyasası Araştırma Raporu'nu açıkladı: En yüksek kira Pendik'te!
Lojistik Piyasası Araştırma Raporu'na göre İstanbul'da gelişmekte olan lojistik bölgeler Avrupa Yakası'nda Silivri, Hadımköy, Beylikdüzü, Kıraç olarak sıralanırken Anadolu Yakası'nda ise Tuzla ve Gebze olarak öne çıkıyor
İstanbul Gayrimenkul Değerleme tarafından hazırlanan Lojistik Piyasası Araştırma Raporu'na göre İstanbul’da gelişmekte olan lojistik bölgeler Avrupa Yakası’nda Silivri, Hadımköy, Beylikdüzü, Kıraç olarak sıralanırken Anadolu Yakası’nda ise Tuzla ve Gebze olarak öne çıkıyor. Kağıthane bölgesinin ise yakın bir gelecekte önemli lojistik alt pazarlardan biri haline gelmesi bekleniyor. Türkiye lojistik piyasasının 2015 yılı için öngörülen pazar büyüklüğü ise 120 milyar dolar. İstanbul Gayrimenkul Değerleme ve Danışmanlık (İGD) tarafından hazırlanan 'Lojistik Piyasası Araştırma Raporu- İstanbul 2011'e göre lojistik piyasasında gelecek vaat eden bölgelerin başında Avrupa yakasında Silivri, Hadımköy, Beylikdüzü, Kıraç; Anadolu Yakası’nda ise, Tuzla ve Gebze ilçeleri öne çıkıyor. 2015 yılı pazar büyüklüğün 120 milyar $’a çıkacağı öngörülüyor Lojistik Piyasası Araştırma Raporu'na göre, lojistik piyasası 2009 yılında yaşanan ekonomik daralmadan en çok etkilenen sektörlerden biri oldu. 2010 yılındaki ekonomik toparlanmayla beraber, kiracı talebinde bir canlanma görüldü. Ancak bu canlanma, 2010 yılının ilk yarısında kira oranları ve işlem hacmi üzerinde çok etkili olmadı. 2010 yılının özellikle ikinci yarısında yüksek bir kiralama işlem hacmi gözlendi. Bu dönemde İstanbul'da gerçekleşen kiralama işlemlerinin yüzde 65'i Anadolu Yakası'nda, yüzde 35'i ise Avrupa Yakası'nda gerçekleşti. 2011 yılı itibariyle ekonomideki genel toparlanma lojistik sektörünü de olumu yönde etkiledi. Ulaşım altyapısını geliştirme amacıyla ayrıntılı ve titiz bir çalışma yürüten Türkiye Yatırım Destek ve Tanıtım Ajansı, Türkiye lojistik piyasasının 2011-2014 yılları arasında bir büyüme gerçekleştireceğini ve 2015 yılı için Türkiye lojistik piyasasının pazar büyüklüğünün 120 milyar dolar olacağını öngörüyor. En yüksek kira geliri Pendik'te 2011 yılı itibariyle, Anadolu Yakası’nda en yüksek aylık kira rakamına sahip bölgenin metrekaresi 8,5 dolar ile Pendik, Avrupa Yakası’nda ise 5,5 dolar ile İkitelli-Halkalı bölgesinin olduğu hesaplanıyor. 2007 yılından bugüne, Pendik' yüzde 50 oranında hızlı bir kira artışı gerçekleştirirken, diğer bölgelerde önemli bir artış gözlenmiyor. İstanbul genelinde 2007 yılında yüzde 23 olan boşluk oranı, 2011 yılının ilk yarısı itibariyle yüzde 20 oranında artarak yüzde 28,5 oluyor. Buna bağlı olarak, 2007 yılında ortalama metrekare başına aylık kira 5,5 dolar iken, 2011 yılında bu değer 6 dolar olarak hesaplanıyor. Hangi bölgeler gelişecek İstanbul’da gelişmekte olan lojistik bölgeler, Avrupa Yakası’nda, Silivri, Hadımköy, Beylikdüzü, Kıraç; Anadolu Yakası’nda ise, Tuzla ve Gebze olarak sıralanıyor. İstanbul’da Ambarlı, Ataport, Haydarpaşa, İstanbul ve Pendik Limanı olmak üzere 5 adet liman bulunuyor. Bu limanlar arasında, lojistik sektörü için önemli olanlar Avrupa Yakası’ndaki Ambarlı Limanı, Anadolu Yakası’nda UN Tuzla Limanı olarak öne çıkıyor. Ulaşım avantajı Hadımköy’ü yükseltiyor Özellikle Hadımköy, Ambarlı Limanı ve TEM otobanına yakın mesafesiyle daha çok tercih ediliyor. Yüksek ulaşılabilirliğin de getirdiği avantajla beraber Hadımköy, sağladığı uygun arsa arzıyla öne çıkıyor. Bununla beraber, Kağıthane bölgesinin yakın bir gelecekte önemli lojistik alt pazarlardan biri haline gelmesi bekleniyor. Demiryolu, önemli liman ve hava alanlarına yakın konumları sebebiyle Hadımköy, Tuzla ve Gebze halen kiracılar tarafından en çok tercih edilen lojistik alt pazarlarından biri. Özellikle Gebze ve Tuzla, yüksek ulaşılabilirlik, gelişmiş bir altyapı ve sahip olduğu yüksek kalitede lojistik alanlarıyla İstanbul’un Anadolu Yakası’nda en çok tercih edilen lojistik bölgeleri olarak öne çıkıyor. “Türkiye kayıt altına girmeye devam ettikçe, lojistik sektörü hızlanarak büyüyecektir” Lojistik piyasasının geleceğine yönelik tespitlerini paylaşan İGD Yönetici Ortağı Ahmet Büyükduman, “Türkiye kayıt altına girmeye devam ettikçe, lojistik sektörü hızlanarak büyüyecektir” dedi. Ahmet Büyükduman, “Türkiye daha kayıt içi bir ekonomiye girdiğinde herkesin stokları ve satış işlemleri belli olacağı için depolama hizmeti daha etkin bir mekanizma olacak. Çünkü depolama sistemi kullanıyorsanız, ölçek ekonomisi kullanıyorsunuz demektir. Bu herkes için çok daha ucuza mal oluyor demektir” şeklinde konuştu.