26 / 11 / 2024

İki kurul onay vermeden 3'üncü köprü yapılamaz!

İki kurul onay vermeden 3'üncü köprü yapılamaz!

Üçüncü köprü için Eylül ayında ihale yapılacağı Ulaştırma Bakanlığı tarafından açıklandı




İstanbul'a yapılması planlanan üçüncü köprü için Eylül ayında ihale yapılacağı Ulaştırma Bakanlığı tarafından açıklandı. Hatta yeni köprünün üstünden tren yolunun da geçeceği kamuoyu ile paylaşıldı. Bu gelişmeler yaşanırken 1996 yılında benzer tartışmaların yaşandığı ve İstanbul'a üçüncü köprüye 3. Nolu Tabiat Varlıkları Kurulu tarafından izin verilmediği ortaya çıktı. O tarihte Tabiat Varlıklarını Koruma Kurulu üyesi olarak görev yapan Oktay Ekinci yaşananları şöyle anlattı: "3. Boğaziçi köprüsüne en uygun yer olarak 1990'larda Karayolları'nca "Beykoz-Yuşa Tepesi/Sarıyer-Garipçe sırtları" belirlenmişti. Karayolları 17. Bölge Müdürlüğü 1/5000'lik Nazım İmar Planı'na yeni köprünün işlenmesini istedi. Yapılan inceleme sonucunda köprünün SİT alanından geçtiği saptandı. Ayrıca ikinci köprünün dahi ulaşımı çözmediği anlaşıldı.  Marmaray  projesinin devreye girmesinden sonra üçüncü köprüye ihtiyaç kalmadığının altı çizildi. Ayrıca var olan nazım planlarında İstanbul'un kuzeyinin korunması gerektiğine dikkat çekildi. Sarıyer, Beşiktaş, Beykoz ve Üsküdar ilçeleri sınırlarında köprünün yapılamayacağı belirtildi. Bu sınırların dışında başka bir güzargah ya da alternatif belirlenebilir mi sorusunun cevabının aranması için de sempozyum düzenlenmesine karar verildi. Ulaştırma Bakanlığı'nın koordinasyonunda, Çevre, Kültür, Bayındırlık ve İmar Bakanlıklarının katılımıyla, sivil toplum örgütleri ve üniversitelerin desteğiyle böyle bir sempozyum yapılması karara bağlandı. Kurul kararları 2863 sayılı kanuna göre uygulanma zorunluluğu vardır. Ancak aradan geçen süre içinde bu sempozyum yapılmadı."

Bu kez kurul sayısı arttı

3. köprü projesi onaylanması yine Tabiat Varlıklarını Koruma Kurulu tarafından yapılması gerekiyor. Kurul ya onaylayacak ya da ret kararı verecek. 1996 yılına farkla bu yıl 2 kurulun onay vermesi gerekiyor. 1996 yılında Sarıyer, Beşiktaş, Beykoz ve Üsküdar'dan 3 Nolu Tabiat Varlıklarını Koruma Kurulu sorumluydu. Ancak geçtiğimiz yıllarda Anadolu yakası ve Avrupa yakası olmak üzere ikiye ayrıldı ve yeni kurullar oluşturuldu. Son duruma göre Beşiktaş ve Sarıyer'den 3 Nolu, Üsküdar ve Beykoz'dan ise 6 Nolu Koruma Kurulu sorumlu. 3. köprüye ise bu 2 kurul ortaklaşa karar verecek.

TREN DE GEÇECEK!

İhalesine Eylül'de çıkılacak olan 3'üncü köprüyle Türkiye'de bir ilk gerçekleştirilecek. 1.300 metre uzunluğundaki köprüde 1 şerit demiryoluna ayrılacak. Demiryolu, Avrupa ve Asya yakasını Boğaz'ın altından birleştirecek Marmaray'a bağlanacak. Hem demiryolu hem de karayolu ulaşımını sağlayabilen dünyanın en uzun asma köprüsü ise Hong Kong'daki Tsing Ma Köprüsü.
Vatan


Geri Dön