İlhan Çöpoğlu: Gayrimenkul franchise sektörü değişmek zorunda!
Batı Yakası Danışmanlık kurucusu İlhan Çöpoğlu Türkiye’de gayrimenkul piyasası ve sektör içindeki franchise ağlarını bayiliklobisi.com ‘a değerlendirdi.
Batı Yakası Danışmanlık kurucusu İlhan Çöpoğlu Türkiye’de gayrimenkul piyasası ve sektör içindeki franchise ağlarını bayiliklobisi.com ‘a değerlendirdi.
Yaklaşık 6 yıldır Batı Yakası Danışmanlık markası ile gayrimenkul sektöründe köklü firmaların satış ekiplerinde yer alan İlhan Çöpoğlu, beklentilerinin 2017 yılının ilk aylarından itibaren sektörün içinde bulunduğu darboğazdan hızlıca çıkacağını söyledi. Son olarak Dova Yapı satış müdürü olarak çalışma hayatına devam eden İlhan Çöpoğlu 2016 yılının inşaat ve gayrimenkul sektörü için çok zor şartlar altında geçtiğini belirtti.
Çöpoğlu; “2016 yılı gerçekten sektör adına ve ülkemiz adına büyük badirelerin atlatıldığı ama ekonominin yine de çarklarının durdurmadan çalışmaya devam ettiği bir yıl oldu. Son dönemde hükümet tarafından kredi faiz indirimi, emlak konut kampanyaları ve ev alım hesabı gibi desteklerle beraber yeniden bir yükseliş trendine giren gayrimenkul sektörü elbette yılı beklentilerin altında kapatacak. Ancak, 2017 yılının ilk aylarıyla beraber gayrimenkul piyasasında ciddi bir hareketlilik bekliyoruz. Tabii bu hareketlilik sadece sıfır konut satışlarını değil, ikinci el piyasasını da hareketlendirecek bir akım olacaktır. İkinci el ve sıfır gayrimenkul satışları son dönemde sıkça kepenk kapatan emlakçılar için bir çıkış yolu olabilir. Özellikle markalı emlakçılık ağına katılan girişimciler markaların gücüyle beraber bu satışların etkisini arkasına alarak büyüyebilecekler. Son yıllarda özellikle Amerika kökenli franchise ağı oluşturan gayrimenkul markalarının karşısına çıkan Türk markalarını da görür olduk. Türk markaları özellikle köklü yabancı markaların karşısında müşteri odaklı, hizmet odaklı, rekabet edecek seviyede yatırım bütçesiyle ve “gayrimenkul işinin nasıl doğru yapılabilir?” sorusuna yanıt veren kopyalanmış iş modelleriyle bile başarılı olabilirler. Bu markalar bünyelerinde bulunan takım arkadaşlarını da; prezentabl seçerek “Türk emlakçıcısı güvenilmezdir” algısını yıkmaları gerekmektedir. Ayrıca, kesinlikle ve kesinlikle sözleşmesiz, hukuk dışı, adil olmayan çalışma sistemlerinden uzak durmalıdırlar. Son yıllarda dijital dönüşüme ayak uyduramayan bazı geleneksel Türk gayrimenkul firmaları piyasadan silinmek durumunda kaldılar. Buradan dijital dünyanın ve kurumsal gelişimin ne kadar önemli olduğu da ortaya çıkmış oluyor. Markalar inovatif çözümlerini belirli periyotlarla hem kurum içinde hem de müşteri bazında hayata geçirmek zorundalar.”
İlhan Çöpoğlu yaklaşan franchise fuarında tüm firmalara başarılar dileyerek, sektörün içinde bulunduğu durumu hep beraber aşmak için sektör temsilcilerinde yeterli gücün bulunduğunu ve bu sürecin kısa bir geçiş dönemi olduğunu sözlerine ekledi.