23 / 12 / 2024

İnönü Köseköy YHT hattında 55 kilometrede 36 tünel var!

İnönü Köseköy YHT hattında 55 kilometrede 36 tünel var!

Bilecik Valisi H. İbrahim Akpınar, Yüksek Hızlı Trenin (YHT) Eskişehir-İstanbul hattı içinde bulunan 155 kilometrelik İnönü-Köseköy hattında incelemede bulundu



          Vali Akpınar, Bozüyük Kaymakamı Oktay Kaya, ilçe Cumhuriyet Başsavcısı
 Togay Akdemir, YHT İnönü-Köseköy hattının yapımını üstlenen yüklenici firma İdari
 Müdürü Levent Dağcı ve diğer yetkililer ile 24 ve 26. tünellerde incelemede
 bulundu, bilgi aldı.

         Çalışmaların aralıksız devam ettiğini belirten Vali Akpınar, "Avrupadan
 getirilen tek kalkanlı tünel açma makinesi ile çalışmalar titizlikle yürütülüyor.
 Hatların tamamlanmasıyla ülkemiz daha güvenli, hızlı ve ekonomik hatlarla seyahat
 etme imkanına kavuşmuş olacak" dedi.
         YHT Yüklenici Firma İdari Müdürü Dağlı da mevcut hatta taşeron firmalar
 dahil yaklaşık 2 bin kişinin çalıştığını ve bunların tümünün Türk işçisi ve
 mühendislerinden oluştuğunu belirterek, şunları kaydetti:

         "Ankara-İstanbul hattında bulunan Türkiyenin en büyük 10 tünelini,
 İnönü- Köseköy hattı arasında biz yapıyoruz. Şu anda 2 şantiyemizde taşeron
 firmalarla gece, gündüz 24 saat çalışıyoruz. Eskiden Türkiyede, önüne bir engel
 çıktığında kenarından dolaş anlayışı vardı. Bu hem zaman kaybına hem kazalara
 hem de ekonomik olarak büyük maliyetlere neden oluyordu. Biz hızlı tren
 inşaatında önümüze gelen dağları deliyoruz. 55 kilometreden oluşan tünellerin
 içinde 36 tane tünel var. Yapılan çalışmalar Avrupa tarafından takip ediliyor.
 Türkiyenin en uzun viyadüklerinden birini burada yapıyoruz. 9 şiddetindeki
 depreme dayanıklı ve dünyada örneği olmayan bir viyadük sistemi bu."

         Tek kalkanlı tünel açma makinesi hakkında bilgi veren mühendis Sertaç
 Tokçan da makinenin kendi çapında dünyanın 5. büyük makinesi olduğunu ve günde
 ortalama 20 metre tünel açtığını ifade ederek, "TPM adlı makine son teknoloji
 ürünü. Bununla 2 vardiyada yaklaşık 130 kişi çalışıyor. Makinenin montajı, Türk
 işçileri, operatörleri ve mühendislerince yapıldı. Bizim hedefimiz 6 bin 104
 metreyi bir yıl içinde açmak. Geleneksel yöntemlerle yapılsaydı 4 veya 5 yılı
 bulurdu. Açılmayan her tünel zordur. Ama bu makinemiz her türlü tüneli açıyor"
 dedi.
AA


Geri Dön