26 / 11 / 2024

İnşaat sektöründe fiyatlama tartışması!

İnşaat sektöründe fiyatlama tartışması!

Cef Danışmanlık kurucu ortağı Evren Acar, konut projelerinde fiyatlamanın nasıl yapıldığı ve bu durumun satış başarısına nasıl etki edeceğiyle ilgili değerlendirmelerde bulundu. İşte Acar'ın açıklamaları...




Cef Danışmanlık kurucu ortağı ve Uptown İncek Pazarlama ve Satış Koordinatörü Evren Acar, konut projelerinde fiyatlamanın nasıl yapıldığına ilişkin,"Projenin en etkin ve verimli kullanım analizi ve ardından da Swot analizi yapıldıktan sonra güçlü ve zayıf yönleri ile rekabetçi yanları göz önünde bulundurularak. piyasa şartları da göz önünde tutularak fiyat çalışmaları yapılıyor" dedi.


Hızla artan konut projeleri, satış rakamları ile sıkı bir yarış içerisinde. Cef Danışmanlık kurucu ortağı Evren Acar, konut projelerinde fiyatlamanın nasıl yapıldığı ve bu durumun satış başarısına nasıl etki edeceğiyle ilgili değerlendirmelerde bulundu. 


Uptown İncek Pazarlama ve Satış Koordinatörlüğü görevini de üstlenen Acar, "Konut projelerinde fiyatlama öncelikle ciddi bir bölge analizi ve etkin bir hedef kitle çalışması ile birlikte ele alınarak hazırlanıyor. 


Projenin en etkin ve verimli kullanım analizi ve ardından da Swot analizi yapıldıktan sonra güçlü ve zayıf yönleri ile rekabetçi yanları göz önünde bulundurularak, piyasa şartları da göz önünde tutularak " fiyat çalışmaları yapılıyor" ifadelerini kullandı. 


SATIŞ STRATEJİSİNİN PÜF NOKTALARI


Cef Danışmanlık olarak fiyat çalışmasını her projeye özel olarak yaptıklarını belirten Acar, satış başarısındaki üç püf noktayı doğru bir lansman fiyatı ile satışa başlamak, satış adetlerini ve konut tipolojisini dengelemek, satın alan herkesin kazanmasını sağlamak diye sıraladı. 


Acar, şunları kaydetti:


"Satışlar başlasın sonrasında ihtiyaç olursa bakarız mantığı ile hareket etmeye çalışan müteahhitler, süreç içerisinde tıkanmalar yaşayıp geri adımlar atarak mevcut ev sahiplerini üzebiliyorlar. Dolayısı ile planlama ve geriye yönelik adım atmadan ilerleme oldukça önemli. Doğru bir planlama ile süreç çok rahat ilerler, radikal değişiklikler yapmak zorunda kalınmaz." Metrekare algısının karmakarışık olduğu günümüzde alıcıların kafasını karıştırmadan doğru bir karşılaştırma yapmalarını sağlamanın önemine değinen Acar, "Brüt metrekare algısı her projede farklı biçimde alıcıların karşısına çıktığından alıcıların algılarında metrekare karmaşası oluşmuş oluyor.


Konutların birim metrekare fiyatlarını hesaplamak, basit karşılaştırma için uygun bir kıyaslama yöntemidir. Alıcılar için en doğrusu peşin daire satış bedellerini net metrekareye bölmektir. Balkon ve terasları da ayrıca değerlendirmek faydalı olacaktır. Kat brüt alanı ile daire brüt alanı arasında da oluşan farklılıkları değerlendirmek gerekir" şeklinde konuştu. 


Evren Acar, böylelikle satın almayı düşünülen konutlarda metrekare bazında kıyaslamasının yapılabileceğini kaydetti.


Ankara Başkent





Geri Dön