26 / 11 / 2024

Instagram paylaşımları lüks konutlara ilgiyi artırıyor!

Instagram paylaşımları lüks konutlara ilgiyi artırıyor!

Dünyada 800 milyonu aşan kullanıcı sayısı ve 1 Milyar Doların üzerinde ekonomi yaratan sosyal medya ağı Instagram, birden fazla sektörü etkiliyor. 





Sosyal medya fenomenlerinin ve ünlü isimlerin satın almaya teşvik edici paylaşımları ile oluşan bu Instagram pazarı, gayrimenkul sektörüne de yaramaya başladı.

 

İnternetin ulaştığı boyut tüketicilerin satın alma davranışlarını değiştirmesine sebep olan en önemli etkenlerden biri haline geldi.  Günümüzde artık milyonlarca insan satın almak istediği ürünlere sosyal medyadan bakarak karar veriyor. Sosyal medya fenomenlerinin ve tanınmış ünlü isimlerin yaptığı paylaşımlar takipçilerin dikkatini çekiyor ve satın almadaki tercihlerininde oldukça etki yaratıyor. Birçok farklı sektörün kendine yer bulduğu bu pazar giyim, yemek, teknoloji, sağlık derken gayrimenkul sektörüne de yaramaya başladı. 

 

Instagram paylaşımları lüks konutlara ilgiyi artırıyor!

 

Özellikle son bir yılda sosyal medyanın gayrimenkul alanında satışlara olumlu etki etiğini belirten Gayrimenkul Danışmanı Gamze Özlü, Instagram’da paylaşılan ünlü isimlerin ve sosyal medya fenomenlerinin lüks konutlardaki fotoğraflarının yurtdışında ilgi uyandırdığını ve bu yönde talepler oluşmaya başladığını açıkladı. 

 

Instagram paylaşımları lüks konutlara ilgiyi artırıyor!

 

Yapılan paylaşımlar ev arayanların dikkatini çekiyor
Günde 150 milyondan fazla resim ve videonun paylaşıldığı Instagram ağında günümüzde her sektör için büyük bir pazar olduğunu belirten Gamze Özlü, sosyal medyanın insanların ev alma tercihlerini dahi etkileyecek güce ulaştığını aktardı. Bu durumun gayrimenkul sektörünü de hareketlendirdiğini ifade eden Gamze Özlü, şunları söyşedi; “ Milyonlarca takipçisi olan fenomenlerin ve ünlü isimlerin kendilerine ait lüks diyebileceğimiz evlerdeki doğal paylaşımlarının, konut almak isteyenlerin tercihlerini etkilediğini görüyoruz. Yüz binlerce beğeni alan bu paylaşımlar takipçilerin dikkatini çekiyor ve bu yönde bir ev arayışı olanlar sosyal medyada gördükleri bu evleri araştırıyor. Bu ilgiyi daha çok yurtdışındaki yabancıların gösterdiğini söyleyebilirim. Özellikle, İran, Libya, Mısır, Ürdün ve Yemen gibi ülkelerden yoğun bir ilgi söz konusu. Geçtiğimiz yıl içinde Instagram’da gördükleri sanatçılara veya tanınmış isimlere ait villaları isteyen yaklaşık 700 yabancı ofislerimize başvurdu. Bu başvurulardan 170’inde de satış gerçekleşti. Bu sayının 2018 içinde de artmaya devam edeceğini ve Instagram paylaşımlarının Türkiye’deki konutlara olan ilgiyi artıracağını öngörüyoruz.”


Geri Dön