22 / 12 / 2024

İskan nasıl alınır?

İskan nasıl alınır?

Satın aldığınız konutun iskanı yani yapı kullanma izin belgesi yok. Bu durumda hangi adımları izleyeceğinizi bilmiyorsunuz. İskan nasıl alınır? sorusunun yanıtını işin uzmanı anlattı...



İskan nedir, nasıl alınır sorularının yanıtlarını merak edenler için bu soruları TSKB Gayrimenkul Değerleme Teminat Değerleme Departmanı Yönetmen Yardımcısı Uygar Zaim'e yönelttik.   

İskan nedir?

Halk arasında “İskan” olarak bilinen belgenin, resmi kayıtlarda ve evrak üzerinde “Yapı Kullanma İzin Belgesi” olarak adlandırıldığını söyleyen Uygar Zaim, “Bu belge parsel üzerinde yapılmış olan inşaatın, mimari projesine ve ruhsatına uyumlu, kullanım amacına uygun olarak edilmesi durumunda verilir ve yapının yasallığı resmiyet kazanır” açıklamasını yaptı. Zaim, söz konusu belgenin konu taşınmazı sınırları içerisinde yer aldığı ilçe belediyesi tarafından onaylandığını da sözlerine ekledi. 


 İskan nasıl alınır?


İskan nasıl alınır? 

İskanın nasıl alınacağını ise şu sözlerle anlattı Zaim, “İskanı yani yapı kullanma izin belgesini almak için inşaat tamamlandıktan sonra ilgili belediyeye birtakım evraklarla başvuru işlemleri  başlatılır. Fakat bu evraklar taşınmazın bağlı bulunduğu ilgili belediyeye göre farklılaşabilir” diyerek istenen evrakları şu şekilde sıraladı: 


Yapı Kullanma İzni istemi içeren dilekçe,

Tapu kaydı bilgileri,

Vergi Dairesi'nden İlişki Kesme Belgesi, 

Dış Kanal Belgesi (İZSU), 

Telekom Olur Yazısı,

Proje Müellifleri Raporu, 

Yapı Denetim Kuruluşu'nun Raporu, 

Cephe fotoğrafları – 13 18 cm,

Emlak /Çevre Temizlik Vergisi Yoktur Yazısı,

SSK'dan alınan Borcu Yoktur Belgesi, 

Bina asansörlü ise asansör firmasından;

*TSE Belgeleri,

*Garanti Belgesi,

*Mühendislerin SMM Belgeleri,

*Muayene Raporu – 4 adet

*Muayene fişi,

*Uygulama projeleri,

Sığınak Raporu (Sığınak yeri ayrılmış olan binalarda) 

Yangın Tesisat Raporu (Dosyada İtfaiye Daire Başkanlığı'ndan onaylı yangın söndürme, algılama ve tahliye projeleri varsa) 


Genel iskan raporu bu şekilde düzenlendikten sonra ise binalardaki bağımsız bölüm sahipleri 3 adet tapu fotokopisi ile Belediye İmar Müdürlüğü Yapı Kullanma İzni Amirliği'ne başvurarak yapı kullanma izni harçlarını emlak vergisi ve katılım paylarını ödeyerek ve vergi dairesinden ilişiğini keserek kendi bağımsız bölümü için yapı kullanma izin belgesi alabilir.


İskan masrafı ne kadar? 

Yapı Kullanma İzin Belgesi'ni alabilmek için ödenecek harç tutarının ilgili belediyesine ve yapı sınıfına göre farklılık gösterebildiğinin altını çizen Zaim, “Harç masrafı için, konu taşınmazın sınırları içerisinde yer aldığı belediyeden net bilgi almak sağlıklı olacaktır” değerlendirmesinde bulundu. 



Şebnem BER/Emlakkulisi.com 




Geri Dön