17 / 11 / 2024

İskenderun battı-çıktı projesi bisikleti kapsamalı!

İskenderun battı-çıktı projesi bisikleti kapsamalı!

Mimar Bahadırlı, “Şehir içi trafiğini yan yollarla düzenlerken, transit yoldan ayırırken yaya ve bisiklet trafiğini de dikkate alıp orada çözmek lazım. Onu da İskenderun´a kazandırmak lazım” dedi.




Transit trafiğin akışını önceleyen entegre battı-çıktı projesinde ulaşımın yaya ve bisiklet yönüyle de gözetilmesi istendi. İskenderunlu Mimar Sinan Bahadırlı, “Şehir içi trafiğini yan yollarla düzenlerken, transit yoldan ayırırken yaya ve bisiklet trafiğini de dikkate alıp orada çözmek lazım. Onu da İskenderun´a kazandırmak lazım” dedi.


Mimar Bahadırlı, "İskenderun imar planı yapılırken kent, lineer yapılaşma şeklinde oluşturulmuştur. Yani lineer yapılaşma dediğimiz ticari özelliği olan bir yolun kenarında yapılaşan bir kent demektir. Dolayısıyla o yolun ticari enerjisini kente ulaştırması ve kentte bunun bir istasyonu gibi olması özelliğini taşır. Bunun için imar planında ana yol ve yanlarında yan yollar düşünülmüştür. Bunun gerekçesi de ana yoldaki transit trafikle yan yollardaki şehir içi trafiğini birbirinden ayırarak, tecrit ederek kullanılma gereği üzerine yapılmıştır. Ancak bugüne kadar gelen belediyecilik anlayışında, yan yollar ticaret erbaplarının işgaline verilmiş. Oto alım satımcılarının veya mobilyacıların ya da başkalarının… o ana yol hem şehir içi trafiğini, hem transit trafiği birlikte taşımaya mahkum edilmiştir. Yani imar planında öngörülen işlem yapılmamıştır. Ki, bunun bedelini 3 taneye trafik kazasıyla, çok insanın ölümüyle bu bedel ödenmiştir.” şeklinde konuştu. 


İskenderun Ses Gazetesi


Geri Dön