21 / 12 / 2024

İski Tarifeler Yönetmeliği!

İski Tarifeler Yönetmeliği!

İski Tarifeler Yönetmeliği, 24 Kasım 2011 Tarihli, 2011/34 Sayılı Genel Kurul Kararı ile 15 Kasım 2011 tarihinde Gündem Gazetesi'nde yayımlandı. İski yönetmeliği tarife esaslarını kapsıyor...



İSTANBUL SU VE KANALİZASYON İDARESİ 

GENEL MÜDÜRLÜĞÜ TARİFELER YÖNETMELİĞİ 


BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar

Amaç ve kapsam

MADDE 1– (1) Bu Yönetmelik, İstanbul Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel 

Müdürlüğünün su satışı ve kullanılmış suların uzaklaştırılması bedeli ile ilgili tarifelerinin tespiti, tarife tespitinde esas alınacak hususların belirlenmesi ile tespit edilecek bedellerin tahsiline ilişkin usul ve esasların belirlenmesi amacıyla hazırlanmıştır.


(2) Bu Yönetmelik, 20/11/1981 tarihli ve 2560 sayılı İstanbul Su ve Kanalizasyon İdaresi Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanunun 1 inci maddesinin 2 nci fıkrasıyla belirlenen görev alanı içerisinde, su kaynaklarından sağlanan içme, kullanma ve sanayi suyunun tüketicilere ulaştırılması ve kullanımdan sonra uzaklaştırılmasına ilişkin her türlü bedel, pay, teminat ve müeyyidelerin tespiti ile bunların tahsiline ilişkin İdarece uygulanacak usul ve esasları kapsar.


Dayanak

MADDE 2– (1) Bu Yönetmelik, 20/11/1981 tarihli ve 2560 sayılı Kanunun 23 

üncü maddesine dayanılarak hazırlanmıştır. 


Tanımlar ve kısaltmalar

MADDE 3– (1) Bu Yönetmeliğin uygulanmasında geçen tanım ve kısaltmalar;

a) Abone: İstanbul Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğünce sunulan su ve atık su hizmetlerinden abonelik sözleşmesi çerçevesinde faydalanan veya faydalanacak gerçek veya tüzel kişilere denir.


b) Abone grubu: Abonenin normal, aylıkçı, sanayi, resmi daire, belediye¸toplu su, inşaat, kuyu, tanker ve ücretsiz su veya atık su kullanan gruplardan hangisine dâhil olduğunu gösterir.


c) Açma: Borcun ödenmesi veya geçici kapama süresinin bitmesi sebebiyle 

suyun açılması işlemidir.


ç) Açma kapama bedeli: Su kapama ve açma işlemleri için; iki işçinin saat ücreti ile bir memurun bir saatlik ücretinin yarısına tekabül eden tutarın toplamına eşit olan veya suyun kapama ve açma işlemleri için İdarenin abonece daha ağır bir külfete katlanmak zorunda bırakılması halinde, İdarenin katlandığı maddi yükümlülüğün bedeli olarak 

aboneden tahsil edilecek tutardır.


d) Aktifleştirilemeyen yenileme, ıslah ve tevsii masrafları: Tesislerin 

iyileştirilmesi için yapılan masraflar ile aktifleştirilemeyen büyütme ve onarım giderleri olarak tarife hesaplanmasında hesaba katılan tutarlardır.


e) Altyapı: Planlanan veya mevcut atık su kanal hatları, toplayıcı ve kuşaklama kolektörleri, mekanik ve biyolojik arıtma tesisleri, ara terfi, deşarj pompaları, deşarj hatları, içme suyu şebekeleri, isale hatları, arıtma tesisleri, su hazneleri, terfi merkezleri, baraj, regülâtör, yol, elektrik, doğalgaz, telefon ve benzeri tesislerden müteşekkil sistemlerdir.


f) Amortismanlar: Sabit bir kıymet olan tesislerin ve demirbaşların ekonomik ömürlerinin sonunda yenilenebilmeleri için ayrılması zorunlu olan ve miktarı kanun ve yetkili makamlarca belirlenen ve tarife tespitinde maliyet unsurları arasında bulunan tutarlardır.


g) Arıtma tesisi: Atık suların alıcı ortama boşaltılması veya herhangi bir taşıma aracı ile alıcı ortama taşınmasından önce alınacak tedbir ve kirlilik yüklerine göre arıtılmaları gayesi ile İdarenin kuracağı veya kirletici kaynaklardan İdare tarafından kurulması istenecek her türlü tesislerdir.


ğ) Atık su: Evsel, endüstriyel, zirai ve diğer kullanımlar sonucu kirlenmiş ve özellikleri değişmiş suları ifade eder.


h) (Yeniden düzenlenen bent: 17/05/2012 tarihli, 7 sayılı Genel Kurul Kararı eki Yönetmeliğin 1 inci maddesi) Atık su bağlantı kanalı (rabıt): Atık su kaynaklarının ürettiği atık suları, parselin cephe aldığı yol veya yollardan geçirilen veya geçirilecek ve İdare tarafından tespit edilecek en uygun kottaki kanalizasyon şebekesine ileten, komşu parsel hizalarını ihlal etmeyecek bir konumda ve parsel bacası ile irtibatlı, minimum Ø 20 cm. çapında muflu beton boru veya idarenin uygun göreceği borularla minimum 1/50 meyille fen ve sanat kaidelerine uygun döşenerek, akış yönünde ve yatayda 45°- 60° açı yaparak sokaktaki kanala bağlanan parsel sahiplerinin mülkünde ve sorumluluğunda olan kanallardır. 


ı) Atık su kaynakları: Kullanım veya faaliyetleri neticesinde atık su üreten 

konut, endüstri kuruluşu, zirai alanlar, iş merkezleri, ticari binalar, okul, hastane, otel, spor kompleksleri, oto yıkama istasyonu, fabrika, atölye, benzinlik, imalathane ve benzeri her türlü yapı ve faaliyet yerleridir.


i) Atık su sistemi bileşenleri: Atık su toplam sistem maliyetlerinin 

hesaplanmasında esas alınacak atık suların toplanması, nakli, pompalanması, arıtılması, deşarjı, çamur bertarafı, geri kazanımı ve satışına ilişkin temel bileşenlerdir.


j) Atık suların kanalizasyona deşarj yönetmeliği: İstanbul Su ve 

Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü Atık Suların Kanalizasyona Deşarj Yönetmeliğidir.


k) Atık su çukuru (fosseptik): Kanalizasyon şebekesi bulunmayan yerlerdeki, atık suların toplandığı ve dengelendiği, çevreyi kirletmeyecek şekilde sızdırmaz ve her bağımsız konut başına en az 12 m³ olacak şekilde fen ve sanat kaidelerine uygun olarak parsel içerisinde inşa edilen haznelerdir.


l) Bedeller ve ücretler: İdare tarafından sağlanan hizmet ve haklardan 

faydalanmak isteyenlerce, mevzuatla belirlenen esas ve usuller çerçevesinde ödenmesi gereken tutarlardır.


m) Borç-alacak: İdarenin aboneden alacağı veya abonenin İdareden alacağı 

bedel olup, faturada borç veya alacak hanesinde görülür.


n) Çeşitli masrafları: Kiralar, haberleşme giderleri, vergi ve harçlar, mahkeme giderleri, sigorta, eğitim ve yönetim, temsil giderleri, her türlü taşıma harcamaları, güvenlikle ilgili giderler gibi masraf kalemlerinden meydana gelen ve tarife hesaplanmasına esas yönetim ve işletme giderleri maliyet tutarlarındandır.


o) Çevre temizlik vergisi (ÇTV): 26/5/1981 tarihli ve 2464 sayılı Belediye 

Gelirleri Kanununun mükerrer 44 üncü maddesi çerçevesinde; belediye sınırları ve mücavir alanlar içinde bulunan ve belediyelerin katı atık toplama ile kanalizasyon hizmetlerinden yararlanan konut, işyeri ve diğer şekillerde kullanılan binalardan alınan 

vergidir.


ö) Deşarj kalite kontrol ruhsatı (DKKR): İdare tarafından düzenlenen 

endüstriyel nitelikli atık sularla, havza içinde sanayi tesislerinde meydana gelen evsel vasıflı atık suların kanalizasyon şebekesine bağlanma ve/veya alıcı ortama boşaltma şartlarını belirleyen belgedir.


p) Dönem ortalaması (tüketim averajı):Abonenin bir fatura dönemindeki 

tüketimi dikkate alınarak bulunan ortalama günlük sarfiyattır.


r) Endüstriyel atık su: Evsel atık sular hariç, sanayilerin, imalathanelerin, küçük ticari işletmelerin, küçük sanayi sitelerinin her türlü üretim, işlem ve prosesinden kaynaklanan kirlenmelere maruz kalıp kirlenmiş ve özelliklerini kaybetmiş sulardır.


s) Enerji ve malzeme giderleri: Üretim, ısıtma ve aydınlatma için kullanılan elektrik, çeşitli akaryakıt ve katı yakıt gibi her türlü enerji masraflarıyla alüminyum sülfat, mayi klor ve benzeri işletme malzemesi harcamalarından oluşan ve tarife hesaplanmasına esas yönetim ve işletme giderleri maliyet tutarlarındandır.


ş) Evsel atık su: Konutlardan veya yerleşim bölgelerinden kaynaklanan, 

insanların ihtiyaçlarını karşılamada kullandıkları ve kullanım neticesinde kirlenmiş veya özellikleri değişmiş sulardır.


t) Gayri sıhhi müessese ruhsatı (GSM ruhsatı): Faaliyet sırasında çevresinde bulunanlara biyolojik, kimyevi, fiziki, ruhi ve sosyal yönlerden az veya çok zarar verenveya vermesi muhtemel olan ve tabi kaynakların kirlenmesine sebep olabilecek müesseselere yetkili makam tarafından verilen açılış ve çalışma ruhsatıdır.


u) Geçici kapama: Abonenin geçici bir süre için su kullanmayacağını beyan 

ederek suyunu kapattırmasıdır.


ü) Genel ortalama: Abonenin geçmiş yıllara ait sarfiyatları da dikkate alınarak bulunan günlük ortalama sarfiyatıdır.


v) Geri dönüşüm kullanma suyu abonesi: Atık suların İdarenin arıtma 

tesislerinden geçirildikten sonra elde edilen geri dönüşüm sularını almak için mukavele yapmış olan abonedir.


y) Grup abone: Aynı sayaçtan su alan, aynı abone grubuna dâhil, birden fazla bağımsız birimdir.


z) Ham su abonesi: İdareden arıtılmamış ve herhangi bir işleme tabi 

tutulmamış su almak için mukavele yapmış olan abonedir, her ham su abonesi kullanılmış suların uzaklaştırılması abonesidir.


aa) Harçlar: Mevzuat gereği İdare tarafından tahsil edilen bedeller ve vergilerin dışında, yalnızca İdare tarafından verilen hizmetler mukabilinde, hizmet faydalanıcılarının mevzuatla öngörülen şekil ve tutarlar dâhilinde zorunlu olarak ödemek durumunda oldukları kamusal gelirlerdir.


bb) Hizmetlerin sunumuna ilişkin yönetmelik: Bakanlar Kurulunca kabul 

edilerek 31 Temmuz 2009 tarihli, 27305 mükerrer sayılı Resmî Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren Kamu Hizmetlerinin Sunumunda Uyulacak Usul ve Esaslara İlişkin Yönetmeliktir.


cc) İdare (kurum): İstanbul Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğüdür, 

İSKİ olarak kısaltılmıştır.


çç) İmar kanunu: 09/05/1985 tarihli ve 18749 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 03/05/1985 tarihli ve 3194 sayılı İmar Kanunudur.

dd) İnşaat alanı (A): Bir parselde yapılan veya yapılacak konut, işyeri, endüstri sanayi ve benzeri maksatlı inşaatların; etrafı kapalı bütün brüt alanları toplamıdır, inşaat alanına tabii zemine oturan açık teraslar, avlular, ışıklıklar, her nevi hava bacaları, saçaklar ile üstü açık; spor alanları, oto parklar, oto galerileri teşhir, kanopi, sundurma, portik ve benzeri alanlar dâhil edilmez.


ee) (Değişik:16/05/2013 tarihli, 2013/9 sayılı İSKİ Genel Kurul Kararı eki 

Yönetmeliğin 1 inci maddesi ile değiştirilmiştir.)İnşaat alanının maliyete tesir katsayısı (C uygulama katsayısı): Her yıl 

Yönetim Kurulu Kararı ile kabul edilen Kanal Birim Fiyatının 0,0125 ile çarpılmasından elde edilen ve bir m² inşaat alanı için uygulanan TL/m² birim fiyatıdır.


ff)İSKİ hizmet bedelleri: İSKİ Kuruluş Kanunu gereği şahıs, kurum ve 

kuruluşlar için yapılan özel hizmetler sebebiyle kanun, yönetmelik ve yönerge hükümlerine göre alınan bedellerdir.


gg) İSKİ kanunu: 20/11/1981 tarihli ve 2560 sayılı İstanbul Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanundur. (01/6/1984 tarihli ve 18418 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 3009 sayılı Kanunla değişik.)


ğğ) İş emri: İlgili birimlere gönderilmek üzere basılan ve hangi işin yapılacağını tarif eden formdur.


hh) İşyeri: Dükkân, büro, yönetim merkezi, iş hanı, iş merkezi, özel eğitim tesisi,  özel sağlık tesisi, laboratuar, otel, motel, lokanta, süpermarket, hipermarket, spor, kompleksleri, oto yıkama istasyonları, benzin istasyonları, restoran, teşhir ve oto galerileri, 

mağaza, fırın sauna ve benzeri işyerlerini ifade eder.


ıı)Kaçak su kullanımı: Abone olmaksızın; İdarenin suyunu, İdareye ait su 

taşıyan boru hatlarından, şube yolundan, bina içerisindeki ana kolon borusundan ve yer altı suyu kaynaklarından her hangi bir teknik düzenekle su alma işidir.


ii) Kanal birim fiyatı (K birim fiyatı): İçinde bulunulan yıla ait Bayındırlık Bakanlığı rayiç bedelleri esas alınarak hesaplanan ve bir metre kanala karşılık gelen kontrol bacası bedeli dâhil, bir metre uzunluğunda Ø 300 mm. çapındaki atık su kanalının TL/m cinsinden maliyet bedelidir.


jj) Kanalizasyon durum belgesi: 20/11/1981 tarihli ve 2560 sayılı İstanbul Su ve Kanalizasyon İdaresi Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanunun 18 inci maddesinde bahsi geçen, inşaat yapılacak parselin cephesi bulunan yol veya yollardaki kanalizasyon durumu ile ilgili bilgilerle donatılmış yazılı belgedir.


kk) Kanalizasyon şebekesi: Atık suları toplamaya, uzaklaştırmaya ve arıtma 

tesislerine iletmeye yarayan tesis ve sanat yapılarından meydana gelen birbirleriyle bağlantılı muhtelif çap ve kesitlerdeki beton boru sistemleridir. İstanbul Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü veya ilgili Belediyesi tarafından yaptırılan resmi kanalizasyonlar, kim tarafından yaptırıldığı bilinmeyen, ancak çalıştığı tespit edilen kara kanallar, halk kanalları vb. gibi kanallar, gerçek veya tüzel kişiler tarafından İdare kontrollüğünde yaptırılan tulani kanallar, kanalizasyon şebekesi olarak kabul edilir.


ll) Kapama aparatı: Su kapama işlemine yarayan aletlerdir.

mm) Kapama: Borçtan veya geçici iptalden dolayı sayacı sökmeden suyun 

kapatılmasıdır. 


nn) Kara kanal: Bizanslılar, Osmanlılar veya halk tarafından yapılmış basit sathi, bacasız çeşitli derinlikte ve çevredeki bütün yapıların faydalandığı kanallardır.


oo) Karışık grup abone: Aynı sayaçtan su alan, değişik abone grubuna dâhil, birden fazla bağımsız birimdir.


öö) (Değişik:16/05/2013 tarihli, 2013/9 sayılı İSKİ Genel Kurul Kararı eki 

Yönetmeliğin 2 nci maddesi ile değiştirilmiştir.)


Kârlılık oranı: Enerji ve malzeme giderleri, personel giderleri, sutaşıma giderleri, çeşitli masraflar altında toplanan giderler, amortisman payı giderleri, aktifleştirilemeyen yenileme, ıslah ve tevsi masrafları toplamına uygun bir değer ilave edilerek elde edilecek tutardır.


pp) Kartlı sayaç abonesi: Ön ödemeli kartlı sayaçtan, peşin ödeme yaparak 

kullanan abone grubu.


rr) Katılma payı (KP): İdarenin yetki ve hizmet sahası dâhilinde, 09/05/1985 tarihli ve 18749 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 03/05/1985 tarihli ve 3194 sayılı İmar Kanununun uygulayıcısı kurumlardan müsaade alan yapılardan; parselin cephe aldığı yol ve/veya yollardaki atık su kanalizasyon şebekesinin mevcudiyetine bakılmaksızın, yapılardan itibaren nihai alıcı ortama kadar her türlü atık su altyapı tesislerinin yapımı, ıslahı, tevsii ve yenilenmesi giderlerine mahsuben bir defaya mahsus alınan hizmet 

bedelidir.


ss) Katılma payı avansı (KPA): İdarenin yetki ve hizmet sahası dâhilinde, 

09/05/1985 tarihli ve 18749 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 03/05/1985 tarihli ve 3194 sayılı İmar Kanununun uygulayıcısı kurumlardan müsaade almayan ve/veya geçici müsaade alan yapılardan; parselin cephe aldığı yol ve/veya yollardaki atık su kanalizasyon şebekesinin mevcudiyetine bakılmaksızın, yapılardan itibaren nihai alıcı ortama kadar her türlü atık su altyapı tesislerinin yapımı, ıslahı, tevsii ve yenilenmesi giderlerine mahsuben bir defaya mahsus alınan hizmet bedelidir.


şş) Katma Değer Vergisi (KDV): 25/10/1984 tarihli ve 3065 sayılı Katma Değer Vergisi Kanununa göre alınan vergilerdir.


tt) Kesin hesap faturası: Abonenin, mukavelesini iptal ettirirken hesabının tasfiyesi için alınan ve kesin hesabın nasıl yapıldığını gösteren faturadır.


uu) Kirleten öder ilkesi: Atıkların oluşturduğu veya oluşturması muhtemel 

çevresel kirlenme ve bozulmayı önlemek, sınırlandırmak, gidermek ve çevrenin iyileştirilmesini sağlamak için yapılan ve/veya yapılacak tüm yatırımların ve harcamaların kirletenler veya bozulmaya neden olanlar tarafından karşılanması ilkesidir.


üü) Kirleten: Faaliyetleri sırasında veya sonrasında doğrudan veya dolaylı olarak çevre kirliliğine, ekolojik dengenin ve çevrenin bozulmasına neden olan gerçek ve tüzel kişilerdir.


vv) Kirlilik kat sayısı: Abonenin kullanılmış sularının endüstriyel vasıfta kirlilik durumunu, derecesini gösteren katsayısıdır. 


yy) Kolon: Her müstakil birime ayrı ve tek sayaçtan su bağlama işlemidir.


zz) Kontrol bacası (fenni baca ) : Kanalizasyon şebekesinin bakımı ve 

işletilmesi gayesiyle içine insan girebilecek kesitte ve İstanbul Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğünce belirlenen standartlara, fen ve sanat kaidelerine uygun inşa edilmiş veya edilecek olan kanal bacalarıdır.


aaa) KSU aboneliği: Kasım 2001 Genel Kurulunda İstanbul Su ve Kanalizasyon 

İdaresi Genel Müdürlüğü 2002 yılı tarife teklifleri ve hizmet tarifelerinin 11 inci maddesinde İdaremizden şebeke suyu almayan tanker su ve kuyu suyu kullanan abonelerin ait olduğu tarife gurubundaki fiyatın yarısı alınır kararı gereğince yapılan aboneliktir.


bbb) Kullanılmış su abonesi (KSU abonesi): İstanbul Su ve Kanalizasyon 

İdaresi ile temiz su veya ham su mukavelesi yapan veya İdareden su almadığı halde, kullanılmış suyunu alıcı ortamlara deşarj etmek için mukavele yapmış olan abonedir.


ccc)Mahsup tahakkuku: Kıyas tahakkuklar sebebi ile Aboneye yapılan fazla 

tahakkukun gerçek tahakkuktan mahsup edilmesi işlemidir.


ççç) Mansap (alıcı ortam): Kanalizasyon şebekeleri veya kolektörlerin taşıdığı atık suların kanun, yönetmelik, yönerge ve teknik usuller dâhilinde deşarj edildiği deniz, göl, dere, akarsu ve arazilerdir.


ddd) Mukavele grubu: Abone mukavelesinin, su-kullanılmış suların 

uzaklaştırılması, ham su-kullanılmış suların uzaklaştırılması veya özel bir protokolle tespit edilmiş götürü günlük sarfiyat üzerinden yapıldığını belirten mukavele cinsini belirler.


eee)Mukavele iptali: Abonenin isteği üzerine sayacın sökülerek abone 

mukavelesinin iptal edilmesidir.


fff) Mükellef: Gayrimenkulün gerek mülkiyet ve gerekse diğer ayni haklarına sahip olan gerçek ve tüzel kişilerdir.


ggg) NVİ kaydı : Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğünün adrese 

dayalı kayıt ve takip sisteminden alınan kayıt ve belgelerdir.


ğğğ) Organize sanayi bölgeleri (OSB) : Sanayinin uygun görülen alanlarda 

yapılanmasını sağlamak, kentleşmeyi yönlendirmek, çevre sorunlarını önlemek, bilgi ve bilişim teknolojilerinden yararlanmak, imalat sanayi türlerinin belirli bir plan dâhilinde yerleştirilmeleri ve geliştirilmeleri amacıyla, sınırları tasdikli arazi parçalarının gerekli alt yapı hizmetleriyle ve ihtiyaca göre tayin edilecek sosyal tesisler ve teknoparklar ile donatılıp planlı bir şekilde ve belirli sistemler dâhilinde sanayi için tahsis edilmesiyle oluşturulan ve bu 15/04/2000 tarihli ve 4562 sayılı Organize Sanayi Bölgeleri Kanunu hükümlerine göre işletilen mal ve hizmet üretim bölgeleridir.


hhh) Ortak kullanım alanları (OKA): Merpen ve boşlukları, asansör 

boşlukları, makine dairesi, sığınak, kömürlük, su ve akaryakıt deposu, kalorifer dairesi, kapıcı dairesi, otopark, depo, çamaşırlık, portik, toplantı odası, müştemilat ve benzeri hacimlerin dıştan dışa m² cinsinden brüt toplam inşaat alanıdır.


ııı) Özel arıtma gerektiren atık su arıtma bedeli (AAB): Özel arıtma gerektiren atık su üreten kaynaklardan gerekli tedbirleri alıncaya kadar veya yeterli ölçüde almadıklarının tespiti neticesinde İdare tarafından yapılan işlerin giderleridir.


iii) Özel proje inceleme ve onay harcı (PİOH): Su Kanal ve Ruhsat Şeflikleri tarafından yürürlükteki kanun, tüzük, yönetmelik ve yönergelere göre, atık su kanal bağlantısı ve/veya atık su çukuru bakımından eksikliği tespit edilemeyen; 09/05/1985 tarihli ve 18749 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 03/05/1985 tarihli ve 3194 sayılı İmar Kanununun uygulayıcısı kurumlardan ruhsat alan veya alacak olan yapılara ait mimari projelere; altyapı uygunluk görüşü verilmesini teminen tahsil edilecek tutarlardır.


jjj) Parsel bacası (rögar) :Atık su deşarjlarını kontrol ve arızalara müdahale etmek maksadıyla binaların kanalizasyon şebekesi bulunan cephelerindeki tretuarda ve parsel içindeki atık su bağlantı kanalı ile irtibatlı olarak fen ve sanat kaidelerine uygun inşa edilmeleri mecburi olan bacalardır, derinlikleri ait oldukları binanın ve bağlandıkları kanalizasyon derinliği ile orantılı olarak değişkendir, parsel bacaları içine insan girebilecek bir şekilde asgari 70 cm x 70 cm veya Ø 70 cm prefabrik iç ebadında olacaktır, kapaklar her an açılabilecek durumda ve zaruri haller hariç bina dışında olacaktır.


kkk) Parsel bağlantısı bedeli: Binaların parsel bağlantısı yapılabilmesi için, işçilik, iş makinesi, kazı bedeli dâhil olmak üzere tüm maliyet unsurlarının dâhil edilerek 

belirlenen tutarlardır.


lll) Personel giderleri: 14/07/1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları 

Kanununa tabi memurlar ile 22/05/2003 tarihli ve 4857 sayılı İş Kanununa göre çalıştırılan devamlı ve geçici işçi, sözleşmeli personel ve denetçilerin aylıklarını, ikramiyelerini, kanun ve toplu sözleşmelerle sağlanan her türlü yardım, zam ve tazminatları, fazla çalışma ücretlerini, görev yolluklarını ve her türlü işveren hisselerini kapsayan tarife hesaplanmasına esas yönetim ve işletme giderleri maliyet tutarlarındandır.


mmm) Pompa şartı: Parselin cephe aldığı yol veya yollardan atık su 

bağlantısının yapılacağı İdare tarafından belirlenecek en uygun tabi akışlı deşarj kotundaki kanalizasyon şebekesinin dolu kotu ile inşa edilen ya da edilecek binanın son bodrum döşeme kotu arasında olabilecek kot farkı bağlantı kanalının akışına uygun değil ise son bodrum kat döşeme seviyesinde yapılacak bir terfi çukuru veya rögarda toplanacak atık suların uygun bir pompa sistemi ile parselin bacasına aktarılmak şartıyla atık su kanalizasyon sistemine bağlanmasına müsaade edilmesi şartıdır.


nnn) Priz: Abonenin bağlantı noktasındaki ana musluktur.


ooo) Proje inceleme harcı (PİH): Proje inceleme mukabili alınan harçtır.


ööö) Resmi binalar (resmi daireler): Genel yönetim kapsamındaki kamu 

idarelerine veya bu kurumlar tarafından sermayesinin yarısından fazlası karşılanan, kanunla veya kanunun verdiği yetki ile kurulan kamu tüzel kişilerine ait bina ve tesislerdir.


ppp) Resmi daire abonesi: Resmi kuruluşlar tarafından yapılan ve ödeme yeri saymanlıklar olan mukavelelere ait abone grubudur. 


rrr) Sanayi abonesi: İdareden su veya kullanılmış suların uzaklaştırılması 

hizmeti almak için mukavele yapmış, gelir sağlamak gayesiyle şekil, vasıf değiştirerek mal üreten gerçek veya tüzel kişilerdir. 


sss) Sanayi tesisleri: Ham madde üreten veya şekil, nitelik, nicelik değiştirerek mamul veya yarı mamul madde üreten tesislerdir.


şşş) Sayaç: Abonenin kullandığı suyu ölçmeye yarayan aygıttır.


ttt) Sayaç çapı: Sayacın çapını gösteren numaradır.


uuu) Sözleşme (Mukavele): İstanbul Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel 

Müdürlüğü ile abone arasındaki su satış şartlarını belirleyen İdare yetkilisi ve abone tarafından imzalanmış akittir.


üüü) Sutaşıma giderleri: Su şebekesi bulunmayan veya su şebekesinden su 

sağlanamayan yerlere tankerlerle yapılan sutaşıma masrafları da tarife hesaplanmasına esas yönetim ve işletme giderleri maliyet tutarlarındandır.


vvv) Şantiye: Her türlü inşaat, maden arama, çeşitli amaçlarla kazı yapma ve bunun gibi sebeplerle özel ya da tüzel kişilerin bu etkinliklerini sürdürmek için veya bu etkinliklerini sürdürmeyi sağlayacak kalıcı tesislerin yapılmasına imkân tanımak için kurdukları, faaliyetlerinin ve kalıcı tesislerinin tamamlanmasıyla varlığı sona erecek olan geçici tesisler ile halen yapı kullanma izin iskân belgesi alınmamış yapılar şantiye olarak kabul edilir.


yyy) Şebeke: Şehir içme suyu dağıtımını yapan değişik tür ve çaplarda borulardan oluşan altyapı tesisleridir.


zzz) Şube yolu: Ana musluğun ana boruya bağlandığı noktadan başlayıp, bahçeli nizamlarda parsel sınırından bahçe duvarından en fazla bir metre içerde, bahçesi olmayan binalarda ise cephe duvarına kadar olan kısımdır. 


aaaa) Tahakkuk: İdarenin verdiği su ve atık su hizmetlerinin karşılığı olarak, abonelerin tükettikleri su miktarlarının ölçülmesi suretiyle tahsil edilmesi gereken bedellerin hesaplanıp faturalanması işlemidir.


bbbb) Tarife: Satış, hizmet, teminat ve yaptırımların parasal değerle 

belirlenmesidir. 


cccc) Tarife grubu: Aboneye çıkartılacak faturanın birim fiyatının konut, işyeri, sanayi, ham su, toplu su satışı, bedelsiz grubunun hangi tarifesinden alınacağını ve katma değer vergisi uygulanıp, uygulanmayacağını gösterir.


çççç) Tasfiye: Sözleşme aşamasında abone tarafından idareye verilen ve abone alacağı mahiyetinde olan teminatlarından abone hesabındaki borçları düşülerek mahsuplanması suretiyle sözleşmenin sona erdirilmesidir.


dddd) Teminat: Aboneden, İdare tarafından belirtilmiş süre için kullanacağı farz edilen su sarfiyatı karşılığı alınmış teminattır.


eeee) Teminata esas cetvel (abonelik teminat bedelinin tespitine esas cetvel): Abone grubuna göre; abone tarafından teminat olarak ödenmesi gereken parasal tutarın TL cinsinden tespitinde kullanılmak üzere; muhtelif çaplı sayaçlardan 1 (bir) saatte metreküp cinsinden (m3) geçen su miktarının günlük 5 (beş) saatlik kullanım ve 30 (otuz) gün üzerinden tüketildiği farz edilen aylık su tüketim miktarlarının yer aldığı Yönetmelik ekinde sunulan tablodur.


ffff) Toplam sistem maliyeti: Yatırımın finansal maliyetini, sistemin işletilmesi ve bakımını, sabit varlıkların amortismanını, yönetim ve izleme giderlerini, vergileri, kamulaştırmayı ve sistemin finansal sürdürülebilirliğini sağlayacak özkaynak getirisini de içeren toplam değeri,


gggg) Tulani kanal: Parselin yüz aldığı yol veya yollarda atık su kanalizasyon şebekesi bulunmayan ve teknik şartnamesine göre projesinin hazırlanması ilgilisi tarafından, onay ve kabulü ise İdare tarafından yapılmak şartı ile yerinde yine ilgilisi tarafından inşa ettirilen kanallardır.


ğğğğ) Usulsüz su kullanımı: Abonenin sözleşmeye aykırı biçimde su kullanması veya kullandırmasıdır.


hhhh) Yapı kullanma izin belgesi (iskân raporu): Ruhsatlı binalar için 

ruhsat ve eklerine uygun olarak tamamlandığını gösteren; ruhsat bilgilerini, inşaat bitirim tarihini, tapu kaydını, adresini, bağımsız bölümlerin cinslerini, numaralarını, metrekarelerini, sınıflarını, mal sahiplerini gösteren yapı denetim kuruluşu yetkilisinin ve proje müellifi mimarın imzaları alınarak ilgili Belediye tarafından usulüne uygun olarak düzenlenen belgedir.


ıııı) Yönerge: İstanbul Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü Tarifeler Yönetmeliği kapsamında hazırlanan İstanbul Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü Abone Hizmetleri Uygulama Yönergesidir.


iiii) Yönetim kurulu: İstanbul Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü 

Yönetim Kuruludur.


jjjj) Yönetim ve işletme giderleri: Enerji ve malzeme giderleri, personel 

giderleri, sutaşıma giderleri, çeşitli masraflar altında toplanan giderlerinin toplamından oluşan maliyet tutarlarıdır.


kkkk) Yönetmelik (Tarifeler yönetmeliği): İdarenin görev ve yetki alanı 

dâhilinde, kaynaklardan sağladığı içme, kullanma ve sanayi suyunun ulaştırılması ve kullanıldıktan sonra uzaklaştırılmasıyla ilgili olarak her türlü harç, bedel, pay, teminat ve yaptırımlarla bunların tahsili esaslarını tanzim eden, İstanbul Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü Tarifeler Yönetmeliğidir


İKİNCİ BÖLÜM

Tarife Tespitinin Esasları, Tarife ve Bedel Çeşitleri ile Abone Türleri

Tarife tespitinin esasları

MADDE 4- (1) Tarifelerin belirlenmesinde; gerçek değerlere dayanılarak 

hesaplama yapılır. 

(2) Toplam sistem maliyetleri tarifelere yansıtılır.

(3) (Değişik:16/05/2013 tarihli, 2013/9 sayılı İSKİ Genel Kurul Kararı eki 

Yönetmeliğin 3 üncü maddesi ile değiştirilmiştir.) Su satış tarifesi ile kullanılmış suların 

uzaklaştırılması tarifesinin tespitinde esas alınacak unsurlar yönetim ve işletme giderlerini, 

amortisman giderlerini karşılayacak ve uygun bir kâr sağlayabilecek seviyede tespit edilen 

tutarlardır.

(4) Tarifenin belirlenmesinde, üretilen ve kayıplar düşüldükten sonra yapılacağı 

varsayılan ölçülebilir su satış miktarı ana unsurdur.

Tarife ve bedel çeşitleri

MADDE 5- (1) Bu Yönetmeliğin konusu olan tarife ve bedeller; su satış tarifesi, 

kullanılmış suların uzaklaştırılması tarifesi, hizmet bedelleri, teminat bedelleri ve yaptırım 

bedelleri olmak üzere beş grupta toplanır.

Abone türleri

MADDE 6- (1) İki türlü abone vardır. Bunlar;

a) İdarenin hem su ve hem de kanalizasyon hizmetlerinden birlikte yararlanan 

veya kanal şebekesi bulunmakla birlikte kanal bağlantısı olmayıp yalnızca su hizmetlerinden yararlanan abonelerdir; bu tip abonelere su tarifesi ve kullanılmış suların 

uzaklaştırılması tarifesi ile hizmet, teminat ve yaptırım bedelleri uygulanır.

b) Kuyu ve tanker suyu kullanan veya İdarenin kanalizasyon ve kullanılmış 

suların uzaklaştırılması hizmetlerinden yararlanan abonelerdir, bu tip abonelere kullanılmış 

suların uzaklaştırılması tarifesi ile hizmet, teminat ve yaptırım bedelleri uygulanır.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Abone Grupları ve Tarife Uygulaması

Abone grupları ve tarife uygulaması

MADDE 7- (1) Uygulanacak tarifeler itibariyle abone grupları; Konut Tarifeli 

Aboneler, İşyeri Tarifeli Aboneler, Sanayi Tarifeli Aboneler, Konut Dışı İnşaat Şantiye 

Tarifeli Aboneler, Konut İnşaatı Şantiye Tarifeli Aboneler, Resmi Daire Tarifeli Aboneler, 

Köy Konut Tarifeli Aboneler ve Köy İşyeri Tarifeli Aboneler şeklinde gruplandırılır.

Konut tarifesi uygulanacak aboneler

MADDE 8-(1) Konut tarifesi uygulanacak aboneler aşağıda belirtilmiştir. 

a) Barınma amacıyla oturulan yerler, meskenler.

b) Tüm kamu konutları.

c) İstanbul Büyükşehir Belediyesinin spor etkinliklerine ait tüm abonelikler ile 

Beden Terbiyesi Bölge Müdürlüğüne ve Amatör Kulüpler Federasyonuna kayıtlı spor 

kulüplerinin ticari amaçla işletilmeyen lokal ve tesisleri.

ç) Tek sayaçtan su kullanan karışık grup abonelerden yoğunluğu mesken olmak 

şartı ile su kullanan, avukatlık, muhasebecilik, mali müşavirlik, mühendislik ve bunun gibi 

ev-ofis olarak kullanılan büro niteliğindeki işyerleri.

d) Tüm kamu hastaneleri ve kamu sağlık kurumları. 

e) Yabancı ülke temsilcilikleri ve konsoloslukları.

f) Siyasi partilere, ticari gaye ile işletilmeyen hayvan barınaklarına, site villa ve 

apartmanların ortak kullanımına giren ve ticari amaçlı olmayan havuz, yönetim odası, 

otoparklar, güvenlik kulübelerine, bina temizliği için kullanıma, yangın tesisatlarına ait 

abonelikler.

g) Herhangi bir ticari faaliyetin yürütülmediği muhtarlık hizmet binaları.

ğ) (Yeniden düzenlenen bent: 17/05/2012 tarihli, 7 sayılı Genel Kurul Kararı eki 

Yönetmeliğin 2 nci maddesi)


Bu grupta;

1) Bakanlar Kurulu Kararı ile kamu yararına faaliyet gösterdiği kabul edilen hayır 

derneklerine ait hizmet binaları

2) Bakanlar Kurulu Kararı ile vergi muafiyeti tanınan vakıflara ait hizmet binaları, 

3) Askeri okullar ve polis okulları, 

4) Ceza ve Tevkifevleri Genel Müdürlüğüne bağlı Ceza İnfaz Kurumları ile 

Çocuk Islah ve Eğitim Evleri, 

5) Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı’na bağlı veya Bakanlığın denetimindeki 

huzurevleri, yaşlı bakım evleri ve özürlü rehabilitasyon merkezleri,

6) Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı veya bu Bakanlığın denetimindeki eğitim 

kurumları, öğrenci yurtları, kurslar, pansiyonlar,

7) Diyanet İşleri Başkanlığı ve müftülüklere bağlı veya bunların denetimindeki 

kurslar, yurtlar, pansiyonlar, 

8) Dernek ve vakıfların idare bina veya merkezleri ile dernek ve vakıflarca eğitim 

ve öğretime destek ve katkı amacıyla kurulan ve işletilen öğrenci yurdu, kurs, pansiyonlar

Yer alır.

h) Konutlarda bahçe ve çevre sulama ile müşterek kalorifer suyu abonelikleri.

ı) Belediyeler ile iştiraklerinin tüm hizmet binaları ve tesislerine ait abonelikler.

İşyeri tarifesi uygulanacak aboneler

MADDE 9- (1) İşyeri tarifesi uygulanacak aboneler aşağıda sıralanmış olup, 

mahiyetine göre bunlar;

a) Gelir sağlamak gayesi ile sürekli veya geçici olarak icra edilen her çeşit meslek, 

sanat faaliyeti ve zanaatın icra edildiği yerler, bürolar, ticarethaneler, fırınlar, 

kahvehaneler, lokantalar, gazinolar, hamamlar ve diğer ticari hizmet üretilen tüm yerler,

b) İşyerlerine ait bahçe sulama abonelikleri.

c) Konsolosluk binalarının dışındaki yabancı ülkelere ait temsil faaliyeti gösteren 

yerler.

ç) Tüm özel hastaneler ve özel sağlık kurumları

Sanayi tarifesi uygulanacak aboneler


MADDE 10- (1) Hammadde üreten veya şekil, nitelik, nicelik değiştirerek seri 

olarak mamul veya yarı mamul madde üreten yerlere sanayi tarifesi uygulanır.





Geri Dön