23 / 12 / 2024

İSMOB 10 Ocak’ta TÜYAP’ta açılacak!

İSMOB 10 Ocak’ta TÜYAP’ta açılacak!

TÜYAP Fuarcılık ile Türkiye Mobilya Sanayicileri Derneği’nin işbirliğiyle düzenlenen İstanbul Mobilya Fuarı’nın 13’üncüsü TÜYAP Beylikdüzü’nde kapılarını açacak.



Türkiye’de kendi fuar merkezine sahip tek özel sektör fuarcılık kuruluşu olan TÜYAP Fuarcılık ile Türkiye Mobilya Sanayicileri Derneği’nin (MOSDER) işbirliğiyle düzenlenen İstanbul Mobilya Fuarı’nın (İSMOB) 13’üncüsü TÜYAP Beylikdüzü’nde kapılarını açacak. Sektörün büyük heyecanla beklediği fuar 10-15 Ocak 2017 tarihlerinde gerçekleşecek. 100 bin metrekarelik alanda 500’den fazla firmanın yer alacağı İSMOB’da çocuk odasından ofis mobilyasına 2017'ye damgasını vuracak binlerce yeni ürün ilk kez sergilenecek


Avrasya’nın en büyük, dünyanın en önemli üçüncü mobilya fuarı olan İstanbul Mobilya Fuarı (İSMOB) için geri sayım başladı. Türkiye’de kendi fuar merkezine sahip tek özel sektör fuarcılık kuruluşu TÜYAP’ın Türkiye Mobilya Sanayicileri Derneği (MOSDER) işbirliğiyle gerçekleştireceği fuar, 10-15 Ocak 2017 tarihleri arasında TÜYAP'ta 13’üncü kez kapılarını açacak. Mobilya sektörüne çağ atlatma konusunda iddialı olan ve bu yıl 12 salon ile 100 bin metrekarelik alanda yapılacak fuara 500’den fazla marka katılacak.


Sektörün her yıl heyecanla beklediği İSMOB’da, oturma odasından ofis mobilyasına kadar 2017'ye damgasını vuracak binlerce yeni ürün ilk kez sergilenecek. Türkiye ve dünya mobilya sektörünün buluşma noktası olmayı hedefleyen İSMOB’un Çırağan Sarayı’ndaki tanıtım toplantısı, TÜYAP Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Ünal, TÜYAP Fuar ve Fuarcılık Genel Müdürü İlhan Ersözlü, MOSDER Yönetim Kurulu Başkanı İsmail Doğan ve MOSDER Genel Sekreteri Abdullah Tuğlu’nun katılımıyla gerçekleşti.


“TÜYAP OLARAK ELİMİZİ TAŞIN ALTINA KOYUYORUZ”

TÜYAP Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Ünal, İSMOB'un TÜYAP ile birlikte sadece Türkiye değil dünya mobilya sektörü için çok önemli bir buluşma noktası olduğuna dikkat çekerek, günümüzde sadece kaliteli mal üretip pazara sürmenin başarı elde etmek ve satış yapabilmek için yeterli olmadığını vurguladı. Ünal, “Üretilen ürünlerin dünya çapında tanıtılması çok değerli. İşte biz bu noktada üzerimize düşen görevleri en etkili bir şekilde yerine getirmek için elimizi taşın altına koyuyoruz. Aslında biz sadece fuarcılık hizmeti yermiyoruz. Bir anlamda da gönüllü turizm elçiliği de yapıyoruz” dedi.


“CARİ AÇIK VERMEYEN NADİR SEKTÖRLERDEN BİRİYİZ”

MOSDER Başkanı İsmail Doğan ise Türkiye’de mobilya sektörünün cari açık vermeyen nadir sektörler arasında yer aldığını belirterek, sektörün 2023’te 10 milyar dolarlık ihracat hedefi bulunduğuna dikkat çekti. Sektörün ülke ekonomisine ciddi katkılarının olduğunu belirten Doğan, şunları söyledi: “Mobilya sektörü, ülke ekonomisine ciddi katma değer sağlıyor. Özellikle markalı mobilyalarda bu katma değer çok daha net olarak ortaya çıkıyor. Üyelerimizle birlikte pazarın %75’ine hakimiz. 50 üyemiz ihracatın yüzde 65’ini yapan öncü ve marka olmuş kuruluşlar. İç pazarda üyelerimizin toplam yaklaşık 12.000 mağazası var. Dünya markası olup Türkiye mobilya sektörüne hem fuarcılık kültürünü hem de markalaşma, katma değeri yüksek ürünler yapmak için öncü olmaya çalışıyoruz”.


“TÜYAP’IN ULUSLARARASI TANITIM AĞINI ARKAMIZA ALDIK”

Toplantıda konuşan MOSDER Genel Sekreteri Abdullah Tuğlu da 11 yılda 7 kat büyüyen mobilya sektörünün önemine dikkat çekerek, şöyle konuştu: “Sektörde 60 bine yakın kayıtlı firma bulunuyor. İç pazarımız 6.75 milyar dolarlık üretim hacmine sahip. Türkiye mobilya sektörü, kendi iç dinamikleriyle üretim gerçekleştiren bir sektör olmanın da gururunu taşıyor. Tasarımdan hammaddesine kadar bir yerli üretimin söz konusu olduğu Türkiye mobilya sektörü ülkemiz için önemli bir değere sahip. Bu değerlerimizi yurtdışına da taşımayı başarıyoruz. Son 7 yılda en çok mobilya ihraç eden ülkeler arasında 24’üncü sıradan 12’nci sıraya geldik. Bugün sektörümüz yaklaşık 90 ülkeye ihracat yapıyor. Biz bu yıl da TÜYAP’ın uluslararası tanıtım ağının da gücünü arkamıza alarak İSMOB’un yüzde 25 olan ihracat payını daha yukarılara taşımayı hedefliyoruz. Türk markalarının yaptığı ürünlerin dünyaya tanıtımında İSMOB’un sektöre kattığı değer çok büyük.”


“İSMOB'UN BAŞARISINI 2017’DE DE PERÇİNLEMEK İSTİYORUZ”

TÜYAP Genel Müdürü İlhan Ersözlü ise bu yıl fuar alanının yanındaki oteldeki 600 odayı 60 ülkeden gelecek ziyaretçiler için ayırdıklarının altını çizdi. İSMOB ile pazardaki Çin ve İtalyan ağırlığını kırarak, Türkiye'nin konumunu ikinciliğe yükseltmeyi hedeflediklerini belirten Ersözlü, sözlerine şöyle devam etti:


“100 bin metrekare ve 12 salonda 100’ü aşkın ülkeden binlerce iş adamını ağırlamaya hazırlanıyoruz. Bu kapsamda, sadece Avrupa’da değil, diğer kıtalarda da tanıtım çalışmaları yürütüyoruz. TÜYAP Fuarcılık olarak 2015-2016 rakamlarında katılımcı firma sayısında %12, ziyaretçi rakamlarında %6.5 büyüme ile yılı kapattık. Mobilya sektörünün ve İSMOB'un başarısını 2017’de de perçinlemek için bu yılki tanıtım çalışmalarımıza erken başladık. İlk rotamız yurtdışı oldu. Ülkemizin mobilya alanındaki yetkinliğini gözler önüne sermek için dünya genelinde 1.5 milyar tüketiciyi kapsayacak bir tanıtım çalışması yaptık. İSMOB için İtalya'nın moda şehri Milano ile başladığımız tanıtım çalışmalarına Moskova, Dubai ve Almanya’da düzenlenen M.O.W. Fuarı ile devam ettik. Yılsonu itibarıyla toplamda 45 ülkede sektörün kalbi olan etkinliklerde önemli bir görünürlük sağladık. Ayrıca bu yıl özellikle Ortadoğu ve Afrika Bölgesi’nden gelen ziyaretçi sayısında belirgin bir artış görüyoruz”.


İSMOB 2017’DE İNOVASYON VE AR-GE DİKKAT ÇEKECEK

İSMOB; 12 salon ve 100 bin metrekarelik alanda 500’den fazla markanın ürünleri tüketicilerin beğenisine sunulacak.

İSMOB’un en dikkat çekici özelliği ise inovatif ve Ar-Ge’ye dayalı bir organizasyon olması.

2017 yılında ilk kez fuarda 300 metrekarelik bir 'Trend Alanı'nı hayata geçiriliyor. İSMOB Trend Alanı’nda, ziyaretçiler ve katılımcı firmalar için eğlenceli ve bilgilendirici aktiviteler gerçekleştirecek.

İSMOB, sadece ürünlerin sergilendiği bir fuar olmanın dışında, sektörün yeniliklerinin konuşulduğu, geleceğinin masaya yatırıldığı bir organizasyon. İSMOB’ta mobilya ile ilgili her şeyin görülmesi, konuşulması ve dinlenmesi amaçlanıyor.


Haber AA'da şu şekilde yer aldı


"Avrasya'nın en büyük fuarı" olma özelliğini taşıyan İstanbul Mobilya Fuarı (İSMOB), 10-15 Ocak tarihlerinde gerçekleştirilecek.


TÜYAP Fuarcılık ile Türkiye Mobilya Sanayicileri Derneği (MOSDER) iş birliğinde bu yıl 13. kez Beylikdüzü TÜYAP'ta düzenlenecek fuarın ayrıntıları, Çırağan Sarayında düzenlenen basın toplantısında gazetecilerle paylaşıldı.


Toplantıda konuşan MOSDER Başkanı İsmail Doğan, Türkiye'de mobilyanın cari açık vermeyen nadir sektörler arasında yer aldığını belirterek, sektörün 2023'te 10 milyar dolarlık ihracat hedefi bulunduğunu hatırlattı.


Sektörün ülke ekonomisine ciddi katkılarının olduğunu dile getiren Doğan, mobilya sektörünün ekonomiye ciddi katma değer sağladığını, özellikle markalı mobilyalarda bu katma değerin çok daha net ortaya çıktığını vurguladı.


Doğan, üyeleriyle birlikte pazarın yüzde 75'ine hakim olduklarını, derneğin 50 üyesinin ihracatın yüzde 65'ini gerçekleştirdiğini kaydederek, bu kapsamda fuarın marka olmasını hedeflediklerini aktardı.


"Kalite anlamında dünyada İtalya'dan sonra ikinci, büyüklük anlamında üçüncü fuar." diyen Doğan, bu anlamda dünya devleri diye tabir edilen ülkelerle yarış halinde olduklarını söyledi.


- "600-700 milyon dolar ihracat hedefliyoruz"

Doğan, ekonomik olumsuzluklardan mobilya sektörünün de etkilendiğini, bu sıkıntıları atlatmak için kampanyalar düzenlediklerini belirterek, geçen yıl sektörün büyümesinin hedefledikleri oran olan yüzde 15'in gerisinde kaldığını aktardı.


Fuarın bu yıl 13. kez düzenlendiğini anımsatan Doğan, "Sektörün büyük heyecanla beklediği, 100 bin metrekarelik alanda, 500'den fazla firmanın katılımıyla düzenlenecek fuarda, çocuk odasından ofis mobilyasına 2017'ye damgasını vuracak binlerce yeni ürün ilk kez sergilenecek." dedi.


Doğan, Ar-Ge anlamında hükümetten istedikleri desteği aldıklarını belirterek, uzak pazarlara gittiklerinde navlun konusunda sıkıntı yaşadıklarını, buralarda rakipleriyle yarışabilmek için navlun desteği almalarının şart olduğunu vurguladı.


Bu yıl sektörün ihracat hedeflerinin 3 milyar dolar olduğu bilgisini veren Doğan, "Bunun en az 600-700 milyon dolarını burada gerçekleştirmeyi istiyoruz." diye konuştu.


- "Yaklaşık 90 ülkeye ihracat yapıyoruz"

MOSDER Genel Sekreteri Abdullah Tuğlu ise 11 yılda 7 kat büyüyen mobilya sektörünün önemine dikkati çekerek, sektörde 60 bine yakın kayıtlı firma bulunduğunu, iç pazarın 6,75 milyar dolarlık üretim hacmine sahip olduğunu söyledi.


Tasarımdan ham maddesine kadar yerli üretimin söz konusu olduğu mobilya sektörünün ülke için önemli bir değer taşıdığını dile getiren Tuğlu, bu değerlerin yurt dışına taşınmasının başarıldığını vurguladı.


Tuğlu, "Son 7 yılda en çok mobilya ihraç eden ülkeler arasında 24. sıradan 12. sıraya geldik. Bugün sektörümüz yaklaşık 90 ülkeye ihracat yapıyor." dedi.


Fuarın ihracata sağladığı katkılardan bahseden Tuğlu, etkinliğin hedeflerine değindi.


- "100'ün üzerinde ülkeden iş adamı ağırlayacağız"

TÜYAP Genel Müdürü İlhan Ersözlü de İSMOB ile pazardaki Çin ve İtalyan ağırlığını kırarak, Türkiye'nin konumunu ikinciliğe yükseltmeyi hedeflediklerini söyledi.


Fuarda 100'ü aşkın ülkeden binlerce iş adamını ağırlamaya hazırlandıklarını dile getiren Ersözlü, bu kapsamda sadece Avrupa'da değil, diğer kıtalarda da tanıtım çalışmaları yürüttüklerini bildirdi.


Ersözlü, Türkiye'nin mobilya alanındaki yetkinliğini gözler önüne sermek için dünya genelinde 1,5 milyar tüketiciyi kapsayacak bir tanıtım çalışması yaptıklarını kaydederek, İtalya'dan Moskova'ya, Orta Doğu'dan Afrika'ya kadar geniş bir yelpazede tanıtım faaliyetleri gerçekleştirdiklerini anlattı.


Türkiye'de yaşanan terör saldırısı sonrası yabancı katılımcılar tarafından herhangi bir iptal talebi gelmediğini belirten Ersözlü, yabancı ziyaretçi sayısının da 30-35 bin arasında olmasını beklediklerini sözlerine ekledi. 


AA


Geri Dön