20 / 11 / 2024

İSPARK, yeraltına 2 bin araçlık otopark yapacak!

İSPARK, yeraltına 2 bin araçlık otopark yapacak!

7 milyon liralık yatırım yapan İSPARK'ın Genel Müdürü Kadir Gurbetçi yaptığı açıklamada kurumun 52 bin araçlık kapasiteye sahip olduğunu ve 2010'da bu rakamı 65 bin adede ulaştıracaklarını söyledi




Yerin altına 2 bin araç kapasiteli 4 otopark açılacak

İSPARK, büyük park sorunu yaşanan Cihangir'de yerin altında otopark açacak. 313 araç kapasiteli otoparkın 112 adedi yarı otomatik olacak. Kadir Gurbetçi, Cihangir'deki otoparkta aynı zamanda bir yaşam alanı yarattıklarını belirtiyor ve ekliyor:

"7 milyon TL'lik yatırım yaptık. Üstü tamamen yemyeşil alanda fitness salonu bile olacak. Artık İstanbul'da yerin üstünde otopark yapacak alan kalmadı. 2010'da yerin altında 2 bin kapasiteye ulaşacağız. Taksim, Ümraniye, Kağıthane ve Ümraniye'ye yer altına otoparklar inşa edeceğiz. Kağıthane'deki ise yerin 40 metre altında ve tam otomatik asansörlü olacak."En fazla ciroyu Nişantaşı yapıyor, müşteriler 2.5 saat park ediyor 
 
İSPARK Genel Müdürü Kadir Gurbetçi, en fazla ciroyu Nişantaşı, Beyoğlu ve Eminönü bölgesinden elde ettiklerini belirtti

İSPARK Genel Müdürü Kadir Gurbetçi, en fazla ciroyu Nişantaşı, Beyoğlu ve Eminönü bölgesinden elde ettiklerini belirterek, "Müşteriler Nişantaşı'nda ortalama 2.5 saat kalıyor" dedi. Gurbetçi, 2010 yılında 120 milyon liralık ciroya ulaşacaklarını söyledi

İSPARK Genel Müdürü Kadir Gurbetçi, yol üstü, açık ve kat otoparkı olmak üzere İSPARK'ın 52 bin araçlık kapasiteye sahip olduğunu, 2010'da bu rakamı 65 bin adede ulaştıracaklarını söyledi.

İstanbul'da günde 75 bin kişiye hizmet verdiklerini anlatan Gurbetçi, en fazla ciroyu Nişantaşı'nın dahil olduğu Şişli, Beyoğlu ve Eminönü'nden elde ettiklerini kaydetti. Gurbetçi, "Elimizdeki verilere göre, Eminönü ve Beyoğlu'nda tüketiciler, ortalama 4 saat, Nişantaşı'nda ise 2.5 saat park ediyor" dedi.

Otopark ücretinin semtlere göre değiştiğini belirten Gurbetçi, şunları kaydetti: "En ucuz otoparklar Metrobüs'e yakın olan yerler. 13 saat için 3 lira aldığımız yerler var. Daha sonra İDO geliyor. 13 saat için 4 lira ödeniyor. En pahalı otoparklar ise yol üstünde olanlar. Sirkeci, Sultanahmet, Mısır Çarşısı'nda park için 5 lira artı saat başı 3 lira alınır. Biz burada vatandaşa şunu söylüyoruz. Böyle trafiğin yoğun ve park sorununun yaşandığı yerlere ya araçsız gel ya da bedeline katlan."

120 milyon lira ciro

2008'de 77 milyon lira olan cirolarını 2009'da yaklaşık 100 milyon liraya çıkardıklarını belirten Gurbetçi, "Bu yıl için 120 milyon lira ciro hedefliyoruz. 2006'dan bu yana 250 milyon lira kazandık. Elde ettiğimiz cironun yüzde 25'i İstanbul Büyükşehir Belediyesi'ne gidiyor, sigorta primi, kurumlar vergisini çıkınca bize kalan ciro ortaya çıkıyor. 2010 yılı için 30 milyon liralık yatırım planlıyoruz" diye konuştu.


Kontörlü kartla indirimli ödeme dönemi başlıyor

İSPARK önümüzdeki günlerde Park Kart uygulamasına geçecek. Kadir Gurbetçi, Park Kart sayesinde tüketici ile İSPARK görevlisi arasındaki para alışverişinin sona ereceğini ve bunun büyük kolaylık getireceğini belirtti. Gurbetçi, "Park Kart'a tıpkı cep telefonunda olduğu gibi kontör yüklenecek. Vatandaş ne kadar park ettiyse, o miktarda ödeme yapacak. Elektronik terminallere Park Kart okutulacak, ödenecek tutar karttan düşülecek. Park Kart aynı zamanda indirimli olacak" dedi. İSPARK Genel Müdürü, kısa süre önce geçtikleri el terminali sistemi sayesinde, otoparklarla ilgili anlık verilere ulaşabildiklerini de söyledi.

300 eski değnekçi modern parkçı oldu

Kadir Gurbetçi, İSPARK'ın 2006'dan bu yana hizmet verdiğini ve İstanbul'daki değnekçilerin yüzde 98'ini bitirdiklerini kaydetti. 1.700 çalışanlarının olduğunu hatırlatan Gurbetçi, "Personele 80 saat eğitim veriyoruz. Artık lise mezunu olmayanı da işe almıyoruz. Bu arada ilk dönemlerde 300 eski değnekçinin bizle çalıştığını da ekleyeyim" açıklaması yaptı. Kadir Gurbetçi, 2010'da büyümelerine paralel olarak 150 kişiyi işe alacaklarını belirterek, personele net 1.100 lira maaş verdiklerini sözlerine ekledi.

Hale Tüzün/Vatan


 


Geri Dön