29 / 04 / 2024

İstanbul 'a 3 'üncü bir havalimanı yapılacak!

DHMİ Genel Müdürü Orhan Birdal, yerli uçak için yabancı şirketlerden iş birliği teklifleri geldiğini, ayrıca İstanbul 'a 3. havalimanı için çalışmaların sürdüğünü söyledi

Türk Hava Yolları (THY) 14 Marttan itibaren 174 'üncü uçuş noktası olan şžiraz seferlerine başladı. THY böylece İran 'da 4 değişik noktaya uçmuş oluyor. şžiraz 'a haftada 4 sefer düzenlenecek ve yılda 70 bin yolcu taşınacak. şžiraz 'da düzenlenen toplantıda konuşan Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) Genel Müdürü ve THY Yönetim Kurulu Üyesi Orhan Birdal, “Yeşilköy 'ü mümkün mertebe verimli kullanmaya çalışıyoruz. Ama rötardan hl şikayet geliyor ” dedi. İlk kontrollerde valizden bilgisayar çıkarttırma işlemini kaldırmalarına rağmen işlemlerin hlen ağır geldiğine dikkat çeken Birdal, “Artık İstanbul 'a 3 'üncü bir havalimanı şart. Alternatifler üzerinde çalışıyoruz, bu hava meydanı yılda 80-100 milyon yolcuyu kaldıracak çapta olacak ” dedi.

İşž BİRLİÄžİ TEKLİFİ GELİYOR
2003 'te 49.5 milyon olan toplam yolcu kapasitesinin 2010 'da 180 milyona çıktığını anlatan Birdal, “THY 'nin 2003 'te 33 milyon yolcusu vardı, 2010 'da 103 milyona ulaştı. Bu yıl 120 milyon yolcu hedefliyoruz ” dedi. Orhan Birdal şöyle devam etti: “Artık yerli uçak konusuna eğilmemiz lazım. Bu bizim için uzak bir hedef değil. HukukÜ® altyapıyı hazırlıyoruz. Türkiye Uzay Kanunu Taslağını hazırladık. Bizim kararlılığımızı gören birkaç yabancı şirket iş birliği teklifinde bulundu. Demek ki dikkatle izleniyoruz. Bundan böyle kalite artacak, mesela uçaklara gürültü sınırı getireceğiz. Uçakları belli bir desibelin üzerinde ses çıkaran firmalara ‘Bunları bize yollamayın ' diyeceğiz. ”

TÜRKLER YAPACAK
THY 'nin şžiraz seferlerine başlaması sebebiyle düzenlenen törende konuşan Fars Havaalanı Genel Direktörü Hamidreza Seyedi, “Diğer Türk havayolu şirketlerini de şžiraz 'a bekliyoruz, Bu arada 50 milyon dolarlık terminal projesi için 2 Türk bir de Katarlı firmayla görüşüyoruz ” dedi. şžiraz Vali Yardımcısı Dr. Sajadi Hassan da, şžiraz 'a sanayi, yol, metro, demir yolu, enerji gibi alanlarda yatırım yapan firmaların arsa, su ve doğalgaz hususunda destekleneceğini belirtti.