22 / 12 / 2024

İstanbul Boğazı'na 3. köprü ihalesi yıl sonuna ertelenecek!

İstanbul Boğazı'na 3. köprü ihalesi yıl sonuna ertelenecek!

 Karayolları Genel  Müdürü Cahit Turhan, İstanbul Boğazı 'na üçüncü köprü yapılmasını da içeren Kuzey  Marmara Otoyolu Proje ihalesi için şartname satın alan firmaların erteleme  talebinde bulunduklarını belirtti



             Karayolları Genel  Müdürü Cahit Turhan, İstanbul Boğazı 'na üçüncü köprü yapılmasını da içeren Kuzey  Marmara Otoyolu Proje ihalesi için şartname satın alan firmaların erteleme  talebinde bulunduklarını belirterek, ihaleyi yıl sonuna yakın bir tarihe
 ertelemeyi düşündüklerini bildirdi.
                AA muhabirinin sorularını yanıtlayan Turhan, Kuzey Marmara Otoyolu  Projesinin ihale şartnamesini bir çok ülkeden firmanın satın aldığını anlattı. Kuzey Marmara Otoyolu 'nun, YİD projesi olarak İstanbul-İzmir Projesinin  büyüklüğüne yakın olduğunu ancak bu projeden daha çok talep gördüğünü belirten  Turhan, 'çalışmaların detaylandırılması, ayrıntılı olarak hesap yapılması  isteklilerin bu konuda ciddi olduklarının bir göstergesi. Bir çok yabancı ülkeden  talep var. Bugüne kadar Türkiye 'den 7, Japonya 'dan 4, Rusya 'dan 2, İspanya,  Avusturya ve İtalya 'dan birer olmak üzere toplam 16 firma şartname satın aldı' dedi.
                Turhan, ihalede sadece dosya satın alan ülkelerden firmaların istekli  olmadığını, yerli firmalarla ortak girişimde bulunmayı düşünen başka yabancı  firmaların da olduğunu ifade ederek, Fransa, çin ve Kore 'den firmaların yerli  ortaklar vasıtasıyla ihaleye iştirak etmelerini beklediklerini söyledi.
                23 Ağustos olarak belirlenen teklif alma tarihinin ertelenmesinin  planlandığını bildiren Turhan, şunları kaydetti:
                'şžartname satın alan firmaların erteleme talepleri var. İhaleyi yıl  sonuna yakın bir tarihe ertelemeyi düşünüyoruz. Bir yıl, altı ay, dört ay  uzatılmasını isteyen firmalar var ama biz bu yıl içinde ihaleyi bitirmeyi  istiyoruz. Onlara bu imkanı sağlama niyetimiz var. Yeter ki rekabetçi bir ihale  olsun. Daha çok firma yarışa katılsın. Böylece en uygun teklifi yakalama şansımız  olur. Daha uzun tarih isteyenler biraz daha sıkı çalışmalı.'
                Karayolu ve demiryolunun yer alacağı köprünün iki veya tek katlı olmasına yönelik herhangi bir koşulları bulunmadığını da anımsatan Turhan, 'Köprüde 2x4  karayolu, 2x1 demiryolu bulunacak. şžartnameye firmaların projelerini bu koşula  uygun hazırlamaları gerektiğine yönelik madde koyduk. Firmalar, teklif verirken  tek veya çift katlı olarak projelendirip getirecekler. Tamamen projeyi yapıp
 hazırlayacak firmanın karar vereceği husustur. En az kaynakla, en fazla hizmeti üretmek için karayolu ile demiryolunu aynı köprüde buluşturuyoruz' diye  konuştu.

                KÖPRÜDEN YHT GEçECEK
                Kuzey Marmara Otoyolu Projesinde yer alan İstanbul Boğazı 'na yapılacak  üçüncü köprüde, 2x4 karayolu ile 2x1 demiryolu bulunacak. Demiryolundan Yüksek  Hızlı Tren (YHT) geçecek. Ankara-İstanbul YHT hattı, Sapanca Gölü 'nün kuzeyinden  İstanbul Sultanbeyli 'ye gidecek, burada ikiye ayrılacak hattın bir kolu üçüncü  köprüye, bir kolu  Marmaray  'a bağlanacak.
                Güzergahı, 'Garipçe ve Poyrazköy' olarak belirlenen Kuzey Marmara  Otoyolu Projesinin uzunluğu 414 kilometreyi bulacak.
                YİD ihale sözleşmelerinin YPK onayına sunulmasını ortadan kaldıran  maddenin yer aldığı 'Torba Yasa' yürürlüğe girdiği için projenin ihale  sözleşmesi doğrudan Ulaştırma Bakanlığınca onaylanacak. Böylece uzun süre  beklenmeden proje için ilk kazma vurulabilecek.

AA


Geri Dön