İstanbul Havalimanı'nda hisse satışı iddiası TBMM gündeminde!
İstanbul Havalimanı'nı işleten konsorsiyumun bazı hisselerinin satılacağı iddiası TBMM gündemine taşındı. İYİ Parti'li Sezgin, konuya ilişkin soru önergesi hazırladı...
İYİ Parti Aydın Milletvekili Aydın Adnan Sezgin, İstanbul Havalimanı'nı işleten konsorsiyumun bazı hisselerinin satılacağı iddiasına ilişkin soru önergesi hazırladı. Sezgin, sorusunun Ulaştırma Ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan tarafından yanıtlandırılmasını istedi.
İYİ Parti'li Sezgin, konu ile ilgili şu açıklamalarda bulundu: ''Uluslararası basında yer alan haberlere göre, İstanbul Havalimanı’nı işleten konsorsiyumun bazı ortakları, Havalimanı’ndaki hisselerini satmak amacıyla Lazard Ltd. adlı aracı şirketle görüşmeler gerçekleştirmektedir. Bu doğrultuda çeşitli yatırım bankaları, Havalimanı’nın değerinin belirlenmesi ve potansiyel alıcıların bulunması amacıyla çalışmalar yürütmeye başlamıştır.
Söz konusu haberlerde, İstanbul Havalimanı’nın yapım ve işletme maliyetlerinin çok yüksek olması nedeniyle, Havalimanı’nı işleten IGA adlı konsorsiyumun yakın zamanda 5.7 milyar € değerinde borçlandığı ve böylelikle Türkiye’deki en büyük borç yüküne sahip kurum haline geldiği belirtilmektedir. Aynca yapım ve işletme maliyetlerinin yüksekliği nedeniyle potansiyel alıcıların, havalimanı hisselerini devralmaktan çekindiği de vurgulanmaktadır. Geçtiğimiz haftalarda hava koşullan nedeniyle uçaklar iniş yapamayınca uçuşların Çorlu Havalimanı’na yönlendirilmiş olması gibi sorunlar da, İstanbul Havalimanı’nın potansiyel alıcılar için cazibesini gittikçe düşüren faktörler arasındadır.''
CHP Ankara Milletvekili Levent Gök'ün soruları:
1) İstanbul Havalimanı’nın hisselerinin satışa çıkartıldığı ile ilgili haberler doğru mudur?
2) Satışla ilgili Bakanlığınıza herhangi bir bilgi verilmiş midir?
3) Konsorsiyum ile yapılan sözleşmede, hisselerin üçüncü taraflara satışı ile ilgili herhangi bir düzenleme yapılmış mıdır?
4) İstanbul Havalimanı’nın yüksek işletme maliyetleri ve düşük getiri beklentisi nedeniyle potansiyel alıcıların bulunamaması durumunda, Havalimanı’nın iflası mı gündeme gelecektir? Bu durumla ilgili öngörünüz ve planınız nedir?
5) Son günlerde sosyal medyada, Ankara ve Antalya gibi destinasyonlarla İstanbul Havalimanı arasındaki uçuşların rotaları paylaşılmakta ve uçakların inişten önce havada çok sayıda tur atarak vakit geçirmek zorunda kaldıkları belirtilmektedir. İstanbul Havalimanı’nı kullanan uçuşlarda, planlanan rotalar değil gerçekleşen uçuş mesafeleri dikkate alındığında, Atatürk Havalimanı’na kıyasla yüzde kaçlık bir mesafe artışı gerçekleşmiştir? Ankara ve Antalya'yı baz alarak, net uçuş mesafelerinin Atatürk Havalimanı ile karşılaştırmalı verilerini kamuoyuyla paylaşmanız mümkün müdür?
6) İstanbul Havalimanı’nın kullanan uçuşlarda, hava koşullan ya da uçuş planlaması gibi faktörler nedeniyle ortaya çıkan mesafe artışından kaynaklanan yakıt israfı ne kadardır?