23 / 12 / 2024

İstanbul İzmir arası 3,5 saate inecek!

İstanbul İzmir arası 3,5 saate inecek!

İstanbul-İzmir arasını 3,5 saate indirecek Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu"nun temeli yarın atılacak.İzmit Körfez geçişiyle bağlantı yolları dahil olmak üzere Gebze-Orhangazi-İzmir otoyolunun



İstanbul-İzmir arasını 3,5 saate indirecek Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu"nun temeli yarın atılacak.İzmit Körfez geçişiyle bağlantı yolları dahil olmak üzere Gebze-Orhangazi-İzmir otoyolunun Yap-İşlet-Devret (YİD) modeli ile yapılmasına ilişkin sözleşmenin imzalanmasının ardından projede ilk kazma yarın Gebze Dilovası"nda vurulacak. Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım"ın katılacağı temel atma törenine, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan"ın da katılımı bekleniyor. Körfez Köprüsü de dahil 5 yılda tamamlanması öngörülen otoyolun trafiğin yoğun olduğu Gebze-Bursa ile İzmir-Manisa kesimlerinin öncelikli olarak hizmete açılması planlanıyor. Körfez Köprüsü"nün ise en az 3,5 yılda tamamlanması bekleniyor. şžantiyeleri kurulan projede, ilk etapta Gebze Dilovası mevkinde, körfezköprüsünün güzergahı üzerinde yer teslimi yapıldı. Otoyol, köprü ve tesislerin inşaatında yaklaşık 84 kilometrekarelik bir alanın kullanılacağı tahmin edilirken, kamulaştırma işlemlerine yönelik çalışmalara yaklaşık bir yıl önce başlanmıştı. Proje sözleşmesinde azami yapım süresi 7 yıl olarak belirlense de firma, 7 yıldan önce yapımı bitirerek Karayolları Genel Müdürlüğünün onayı ile otoyolu ve köprüyü kısmi veya kesim halinde trafiğe açabilecek. Otoyolun trafiğin yoğun olduğu Gebze-Bursa ve İzmir-Manisa kesimlerinin öncelikli olarak hizmete açılması ve otoyolun tamamının, Körfez Köprüsü de dahil olmak üzere 5 yılda tamamlanması hedeflenirken, Körfez Köprüsü"nün 3,5 yıldanönce tamamlanması mümkün görülmüyor.

PROJE

otoGebze-Orhangazi-İzmir (İzmit Körfez Geçişi ve Bağlantı yolları dahil) Otoyolu Projesi, Gebze"den başlayacak, İzmit Körfezi"ni asma köprü ile aşarak Orhangazi ve Gemlik yakınlarından geçecek ve Ovaakça Kavşağı ile Bursa çevre yoluna bağlanacak. Bursa üzerinden devam edecek otoyol, Balıkesir"den geçerek İzmir"e uzanacak. Otoyolun uzunluğu 421 kilometre olarak hesaplanan proje kapsamında, 30 viyadük, 4 tünel, 209 köprü, 18 gişe alanı, 5 otoyol bakım işletme merkezi, 7 servis ve park alanı inşa edilecek.Proje mevcut devlet otoyolunu yaklaşık 140 kilometre kısaltarak,İstanbul-İzmir arasındaki 8-10 saatlik mevcut ulaşım süresini 3,5 saate indirecek, böylece yılda 870 milyon TL tasarruf sağlanacak.

DÜNYANIN EN UZUN AçIKLIKLI İKİNCİ ASMA KÖPRÜSÜ OLACAK

Dilovası ile Hersek Burnu arasına inşa edilecek asma köprüyle Körfez 6 dakikada geçilebilecek. Köprü yaklaşık 3 kilometre uzunluğu ve bin 700 metre ana açıklığıyla Japonya"daki Akashi Kaikyo Köprüsünden sonra dünyanın en uzun açıklıklı ikinci asma köprüsü olacak. Asma köprü tamamlandığında dünyanın en uzun ilk 20 köprüsü listesinde Türkiye"nin Fatih Sultan Mehmet ve Boğaziçi Köprüleri ile birlikte üçüncü köprüsü olarak yerini alacak.  Karayolları Genel Müdürlüğünce Yap-İşlet-Devret (YİD) modeli ile ihale edilen projede, Nurol-Özaltın-Astaldi-Yüksel-Göçay Grubu"nun 22 yıl 4 ay yapım ve
işletme süresi teklifi uygun bulunmuş ve sözleşme imzalanmıştı.
AA

Basında yer alan diğer haberler:

İstanbul-İzmir arası 3.5 saate iniyor

Cumhuriyet tarihinin, yap-işlet-devret modeliyle bir seferde yapılan en büyük projesi olan Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu'nun temeli bugün atılıyor. İstanbul-İzmir arasını 3.5 saate indirecek proje kapsamında 20 ayda yedi adet şantiye kurulacak, 10 bin kişi doğrudan, 50 bin kişi dolaylı olarak istihdam edilecek. Proje kapsamında, İzmit Körfezi'nin altı dakikada geçilmesini sağlayacak olan köprü, Japonya'daki Akashi Kaikyo Köprüsü'nden sonra dünyanın en uzun açıklıklı ikinci asma köprüsü olacak.

Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu'nun Yap-İşlet-Devret (YİD) modeli ile yapılmasına ilişkin sözleşmenin imzalanmasının ardından projede ilk kazma, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın da katılacağı tören ile bugün Gebze Dilovası'nda vurulacak.

En büyük ikinci asma köprü

Toplam maliyeti 11 milyar TL'yi bulacak olan projedeki asma köprüyle İzmit Körfezi 6 dakikada geçilebilecek. Köprü yaklaşık 3 kilometre uzunluğu ve 1.700 metre ana açıklığıyla Japonya'daki Akashi Kaikyo Köprüsü'nden sonra dünyanın en uzun açıklıklı ikinci asma köprüsü olacak. Asma köprü tamamlandığında dünyanın en uzun ilk 20 köprüsü listesinde Türkiye'nin Fatih Sultan Mehmet ve Boğaziçi köprüleri ile birlikte üçüncü köprüsü olarak yerini alacak.

Cumhuriyet tarihinin, yap-işlet-devret modeliyle bir seferde yapılan en büyük projesi olarak tarihe geçecek olan projede, Nurol-Özaltın-Astaldi-Yüksel-Göçay Grubu'nun 22 yıl 4 ay yapım ve işletme süresi teklifi uygun bulunmuş ve sözleşme imzalanmıştı.

NE, NE KADAR SÜREDE TAMAMLANACAK

* Projenin azami yapım süresi olarak yedi yıl belirlendi. Ancak, yapımcı firma, yedi yıldan önce tamamlayarak, otoyolu ve köprüyü kısmi veya kesim halinde trafiğe açabilecek.

* Normal koşullarda ise otoyolun tamamının, Körfez Köprüsü de dahil olmak üzere beş yılda tamamlanması hedeflenirken, Körfez Köprüsü'nün ise en az 3.5 yılda tamamlanması bekleniyor.

* Trafiğe ilk açılacak yollar ise trafiğin yoğun olduğu Gebze-Bursa ile İzmir-Manisa kesimleri olacak.

Proje kapsamında, otoyol, köprü ve tesislerin inşaatında yaklaşık 84 kilometrekarelik bir alanın kullanılacağı belirtiliyor.

 

ADIM ADIM OTOYOL PROJESİ

1. ADIM: Otoyolu Projesi, Gebze'den başlayacak, İzmit Körfezi'ni asma köprü ile aşarak Orhangazi ve Gemlik yakınlarından geçecek ve Ovaakça Kavşağı ile Bursa çevre Yoluna bağlanacak.

2. ADIM: Bursa üzerinden devam edecek otoyol, Balıkesir'den geçerek İzmir'e uzanacak. Otoyolun uzunluğu 421 kilometre olarak hesaplanan proje kapsamında, 30 viyadük, 4 tünel, 209 köprü, 18 gişe alanı, 5 otoyol bakım işletme merkezi, 7 servis ve park alanı inşa edilecek.

HANGİ YOLU NE KADAR KISALACAK

* Proje mevcut devlet otoyolunu yaklaşık 140 kilometre kısaltarak, İstanbul-İzmir arasındaki 8-10 saatlik mevcut ulaşım süresini 3.5 saate indirecek.

* Projenin tamamlanmasıyla Gebze-Orhangazi arasında 40 bin otomobil, Orhangazi-Bursa"da 35 bin otomobil, Bursa-Balıkesir arasında 17 bin ve Balıkesir-İzmir kesiminde 23 bin günlük otomobil geçişi bekleniyor.

MİTHAT YURDAKUL/Milliyet

 

 


             

 


Geri Dön