23 / 11 / 2024
fuzul

İstanbul-İzmir Otoyolu Projesi'nde İzmir-Bursa çekişmesi

İstanbul-İzmir Otoyolu Projesi'nde İzmir-Bursa çekişmesi

İstanbul-İzmir Otoyolu Projesi'nde daha temel atılmadan iki büyük il karşı karşıya geldi




Projenin, Bursa'dan başlaması halinde İzmir'in geri kalacağını savunan Egeli sanayiciler, bu kaygılarını Ankara'ya da iletti. Otoyol projesini üstlenen Nurol-Özaltın- Makyol-Astaldi- Yüksel-Göçay İnşaat Konsorsiyumunun ortağı, Türkiye Müteahhitler Birliği Başkanı Erdal Eren, "İnşaata körfez geçişi ve Bursa'ya kadar olan hatta başlayacağız. Köprü dâhil bu bölümü 3 yıl içinde tamamlayacağız. Buradan sağlanacak gelir, projenin kalan aşamasının finansmanında kullanılacak" dedi. Eren, 420 kilometrelik otoyol projesine  İzmir  bölümünden başlanılması halinde, 40 yıllık işletme süresinin bile üstlenilen maliyeti karşılamaya yetmeyeceğini bildirdi. Erdal Eren ayrıca, körfez geçişini sağlayacak köprünün fay hattı üzerinde bulunduğunu bu nedenle 2 metreye kadar esneme payı olan asma köprünün tercih edildiğini kaydetti.

ÖNCELİK HAKKI BURSA'DA
İstanbul-İzmir otoyolu ve körfez geçişi projesi daha temeli atılmadan iki büyük ili karşı karşıya getirdi. Projenin, Bursa'dan başlaması halinde bu ilin gelişmesinin hızlanacağını, İzmir'in geri kalacağını savunan Egeli sanayiciler, bu kaygılarını Ankara'ya iletti. 6.5 milyar dolara mal olması beklenen otoyol projesini üstlenen konsorsiyumun ortağı, Türkiye Müteahhitler Birliği Başkanı Erdal Eren, "İnşaata, körfez geçişi ve Bursa'ya kadar olan hatta başlayacağız. Köprü dahil bu bölümü üç yıl içinde tamamlayacağız. Buradan sağlanacak gelir, projenin kalan aşamasının finansmanında kullanılacak" dedi.

ANKARA'YA ÇIKARMA YAPILDI
"YPK kararının gecikmesinden endişe ediyoruz. Boğaz Karayolu geçişi 10 aydır bekliyor" diyen Eren, şu bilgiyi verdi: "Otoyolun Gemlik-Orhangazi-Bursa arası 2.5 milyar dolara yakın maliyet getiriyor. Çok sayıda tünel ve viyadük var. Bursa-İzmir arası ise daha rahat. Tünel yok. Ege Bölgesi Sanayi Odası heyet oluşturmuş otoyol projesinin İzmir tarafından başlatılması için Başbakanlık nezdinde devreye girmiş. Öncelik Bursa tarafına verilirse orası daha fazla gelişir diye endişelerini iletmişler. YPK kararının bu noktada kendileri açısından büyük önem taşıdığına dikkat çeken Eren, " Karar çıkarsa iki yıl içinde asma köprüyü bitirip İstanbul-Bursa etabını en geç üç yılda trafiğe açacağız. Bu etap köprü ile birlikte 74 kilometre otoyolu kapsıyor. İşe İzmir'den başlamamız mümkün değil. Yoksa bu proje 40 yıllık işletme döneminde bile kendini amorti etmez." diye konuştu.
Okan MÜDERRİSOĞLU/Sabah

Konuyla ilgili basında yer alan diğer haberler

Otoyolda İzmir Bursa çekişmesi

6.5 milyar dolara mal olacak İstanbul-İzmir otoyolu ve körfez geçişi projesi, daha temeli atılmadan 2 büyük ili karşı karşıya getirdi. Projenin, Bursa'dan başlaması halinde bu ilin gelişmesinin hızlanacağını, İzmir'in geri kalacağını savunan Egeli sanayiciler, bu kaygılarını Ankara'ya da iletti. Otoyol projesini üstlenen konsorsiyumun ortağı, Türkiye Müteahhitler Birliği Başkanı Erdal Eren, "İnşaata körfez geçişi ve Bursa'ya kadar olan hatta başlayacağız. Köprü dahil bu bölümü 3 yıl içinde tamamlayacağız" dedi. Eren, otoyol projesine İzmir bölümünden başlanılması halinde, 40 yıllık işletme süresinin bile üstlenilen maliyeti karşılamaya yetmeyeceğini söyledi.
Takvim


Geri Dön