İstanbul metrosu haliç geçişi için kazık çakılıyor
İstanbul Metrosu'nun Haliç geçişi için yapılacak köprü inşaatının temel kazıklarını çakma işlemi sürüyor
İstanbul Büyükşehir Belediyesinden yapılan açıklamaya göre, İstanbul Metrosu'nun en önemli geçiş güzergahlarından olan Haliç Metro Geçiş Köprüsü inşaatında kullanılmak üzere Portekiz'de imal ettirilen ve Haliç'e getirilen kazıkların çakma işlemine 27 Şubatta başlandı. Bugüne kadar 3 kazığın çakılma işlemi gerçekleşirken, kazıkların tümünün çakma işlemi 15 Nisanda tamamlanması planlanıyor. Kazık çakma işleminin ardından kazık tabanından ana kayaya doğru soket kazısı ve betonlama işlemi başlatılacak ve köprü inşaatı bu yılın sonunda bitirilmeye çalışılacak. Daha önce 3 sefer halinde 35 adet kazık getirilen Haliç'e, son 19 kazık
ise bu ayın sonunda ulaştırılacak. Haliç'in depremselliği, faylanma durumu, zemin koşulları ve Haliç tabanı çamur tabakası dikkate alınarak yapılan analizler sonucunda dizayn edilen kazıkların her biri 4 bin 700 ton servis yüküne ve 9 bin 400 ton nihai yük değerine göre projelendirildi. Haliç Metro Geçiş Köprüsü'nün her bir ayağının altında bir kazık grubu olmak üzere Unkapanı'ndan Beyoğlu'na doğru 4'lü, 5'li ve 9'lu gruplar halinde 32 taşıyıcı kazık yer alacak. İki ayrı vinç ile taşınarak hareketleri sabitlenen çelik borular, 800 ton kaldırma kapasiteli vinç ile denize indirilerek özel çekik ile çakılıyor. İnşaatta, 2 adet hafriyat dubası ve bir adet pompa dubası kurulurken, güvenlik teknesi ile çeşitli güçlerde römorklar da görev yapıyor. Unkapanı Köprüsü'nün ortalama 200 metre güneyinde inşa edilen Haliç Metro Geçiş Köprüsü, dünyada ileri teknolojik köprülerde uygulanan "Eğik askılı cable-stayed" köprü sistemi ile yapılıyor. Bu sistemde, iki pilon (ana taşıyıcı ayak) bulunurken, köprü tabliyeleri kablolarla bu pilonlara asılarak taşıyacak. Köprü pilonları, 55 santimetre yüksekliğinde olurken, köprünün sudaki kısmında toplam 4 ayak bulunacak. 936 metre uzunluğunda olan köprünün deniz üzerindeki uzunluğu ise 460 metre olacak. Ortası raylı sistem ve iki kenarı yayaya açık olacak olan köprüde, bir adet istasyon bulunurken, bu istasyonun uzunluğu 8 vagonlu işleyişe uygun olarak 180 metreyi bulacak.
AA
ise bu ayın sonunda ulaştırılacak. Haliç'in depremselliği, faylanma durumu, zemin koşulları ve Haliç tabanı çamur tabakası dikkate alınarak yapılan analizler sonucunda dizayn edilen kazıkların her biri 4 bin 700 ton servis yüküne ve 9 bin 400 ton nihai yük değerine göre projelendirildi. Haliç Metro Geçiş Köprüsü'nün her bir ayağının altında bir kazık grubu olmak üzere Unkapanı'ndan Beyoğlu'na doğru 4'lü, 5'li ve 9'lu gruplar halinde 32 taşıyıcı kazık yer alacak. İki ayrı vinç ile taşınarak hareketleri sabitlenen çelik borular, 800 ton kaldırma kapasiteli vinç ile denize indirilerek özel çekik ile çakılıyor. İnşaatta, 2 adet hafriyat dubası ve bir adet pompa dubası kurulurken, güvenlik teknesi ile çeşitli güçlerde römorklar da görev yapıyor. Unkapanı Köprüsü'nün ortalama 200 metre güneyinde inşa edilen Haliç Metro Geçiş Köprüsü, dünyada ileri teknolojik köprülerde uygulanan "Eğik askılı cable-stayed" köprü sistemi ile yapılıyor. Bu sistemde, iki pilon (ana taşıyıcı ayak) bulunurken, köprü tabliyeleri kablolarla bu pilonlara asılarak taşıyacak. Köprü pilonları, 55 santimetre yüksekliğinde olurken, köprünün sudaki kısmında toplam 4 ayak bulunacak. 936 metre uzunluğunda olan köprünün deniz üzerindeki uzunluğu ise 460 metre olacak. Ortası raylı sistem ve iki kenarı yayaya açık olacak olan köprüde, bir adet istasyon bulunurken, bu istasyonun uzunluğu 8 vagonlu işleyişe uygun olarak 180 metreyi bulacak.
AA