İstanbul Shopping Fest, mağazaların cirolarını yüzde 40 arttırdı!
Bu yıl ikincisi düzenlenen İstanbul Shopping Fest (İSF), ilk haftada ciroları yüzde 30-40 oranında artırdı
İstanbul Shopping Fest Eş Başkanı Mehmet Nane, birinci haftanın olumlu geçtiğini söyledi. Bu süreçte hem okulların kapandığını hem de ‘Babalar Günü’ yaşandığını belirten Nane, “Cirolarda önemli artışlar yaşadık. Bu artış ortalama yüzde 30-40 aralığında oldu” dedi. Festivalin bu yıl 21 gün süreceğini hatırlatan Nane, “Biz Teknosa olarak bu 21 günlük sürede, geçen yılki 40 günlük festivalde yaptığımız ciroya ulaşacağız” diye konuştu.
İstanbul Shopping Fest Eş Başkanı Yılmaz Yılmaz da, “Festival nedeniyle cirolarda önceki aylara göre yüzde 30-40 aralığında bir artış var” dedi. Geçen yıl aynı döneme göre ise birebir mağazalarda yüzde 10-20 ciro artışı yakalandığını kaydeden Yılmaz, “Festival süresince artış aynı şekilde devam edecektir. Düzenlenen eğlence etkinlikleri de bu artışta önemli bir etken teşkil ediyor. Ayrıca geçen bir haftada yabancıların daha fazla alışveriş yaptığını gözlemledik” diye konuştu.
Festivalde geçen bir haftalık süreçte ziyaretçi sayılarında farklı rakamların olmadığını söyleyen İstanbul Shopping Fest Eş Başkanı Hakan Kodal ise, “Ancak alışveriş miktarında artış var. AVM ve mağaza sahiplerinden olumlu dönüşler var” dedi.
Özellikle Nişantaşı - Levent aksında yabancıların yaptıkları harcamaların arttığını gözlemlediklerini belirten Kodal, “Shopping Fest nedeniyle yabancıların kredi kart harcamalarındaki artışın yüzde 70’in üzerinde olmasını bekliyoruz” diye konuştu. Kodal, sadece alışveriş değil, restoran ve eğlence harcamalarında da önemli bir artışın sözkonusu olduğunu vurguladı.
İstanbul Shopping Fest ilk yılında Bankalararası Kart Merkezi, verilerine göre toplam alışveriş oranında yüzde 26, yabancı kart harcamasında ise yüzde 66 artış sağladı. Festivalin ikincisi de Kültür ve Turizm Bakanlığı ve İstanbul Valiliği himayesinde gerçekleştiriliyor. Festival ayrıca İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Türkiye İhracatçılar Meclisi, İstanbul Kalkınma Ajansı ve İstanbul Ticaret Odası tarafından destekleniyor.
Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği, Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği ve Birleşmiş Markalar Derneği koordinasyonunda yapılan festival, THY’nin işbirliğiyle ve TÜRSAB TUROB, TMD, TURYİD, TAV Havalimanları ve İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’nın katkılarıyla gerçekleştiriliyor.
Milliyet