05 / 11 / 2024

İstanbul ve Çanakkale'nin yeni köprü güzergahları

İstanbul ve Çanakkale'nin yeni köprü güzergahları

İstanbul ve Çanakkale Boğazı'na inşa edilecek yeni köprüler için belirlenen güzergahlar belli oldu




Karayolları Genel Müdürü Cahit Turhan, Tekirdağ-Çanakkale-Balıkesir Otoyolu Projesi kapsamında Çanakkale Boğazı'na inşa edilecek köprü için belirlenen ilk güzergahın Sarıçay-Kilitbahir olduğunu belirterek, “Burada Kültür ve Tabiat Varlıkları ile ilgili konular var. Köprü sağa, sola bir miktar kayabilir” dedi.

Turhan, Tekirdağ-Çanakkale-Balıkesir Otoyolu Projesinde proje ve fizibilite çalışmalarını tamamlayacaklarını ve bu yıl ihaleye çıkacaklarını anımsattı.

1450 metre olacak
Projenin, özellikle Ege, Akdeniz ve Güney Marmara bölgeleri ile Kuzey Marmara ve Avrupa ülkeleriyle kesintisiz karayolu ulaşımı sağlayacağını ifade eden Turhan, proje kapsamında Çanakkale Boğazı'na inşa edilecek köprüye ilişkin şunları dile getirdi: “Çanakkale'de inşa edilecek köprü için ilk tespit ettiğimiz güzergah Sarıçay-Kilitbahir. Burada çevre ile ilgili, SİT alanlarıyla ilgili, kültür ve tabiat Varlıkları ile ilgili konular var. Bunları artık önümüzdeki günlerde netleştireceğiz. Köprü sağa, sola bir miktar kayabilir. 2x3 şeritli köprünün uzunluğu, ilk tespitlere göre 1450 metre civarında olacak. Tabii yerinde kayma olursa boyu da bir miktar artıp azalabilir.”

4.5 milyar dolar

Projenin tahmini maliyetinin 4.5 milyar dolar olduğunu kaydeden Turhan, yolun yaklaşık 433 kilometre uzunluğunda olacağını bildirdi. İstanbul'un batısında, Trakya'daki yerleşimlerin iç bölgelerle ulaşımını bu güzergah üzerinden sağlamayı düşündüklerini ifade eden Turhan, bunun, köprülerin yoğun trafiğini dengeleyeceğini söyledi.

İstanbul'da üçüncü köprü, Beykoz-Tarabya ya da Sarıyer-Yuşa arasında olacak

Karayolları Genel Müdürü Cahit Turhan, İstanbul Boğazı'na inşa edilmesi planlanan üçüncü köprünün geçeceği yerin coğrafi yapısı, tarihi ve doğal değerler dikkate alınarak, çevre ile uyumlu ve mevcut sistemlerle entegre olması gerektiğini söyledi. Üçüncü köprü için üzerinde durulan güzergahların “Beykoz-Tarabya” ve “Sarıyer-Yuşa Tepesi” olduğunu belirten Turhan, İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi'nin kararı doğrultusunda bu güzergahlardan birinin imar planlarına işleneceğini söyledi. Bu süreçte Karayolları Genel Müdürlüğü olarak projeyi, Yap-İşlet-Devret yöntemiyle ihale edebilmek için Devlet Planlama Teşkilatı'ndan (DPT) yetki istediklerini anlatan Turhan, talep üzerine DPT'ye projenin mali fizibilitesine ilişkin ayrıntılı bilgi sunduklarını bildirdi. Turhan, şunları söyledi: “Proje, maliyeti gelirini karşılama oranı yüksek bir projedir. Kısa sürede kendi yatırım maliyetini karşılayabilecek bir trafik hacmine sahip bir projedir. Bundan dolayı da bu projeye iştirak talebi artırıyor. Çinliler, Fransızlar, İtalyanlar, Koreliler, Japonlar, hatta Avusturyalılar projeyle ilgilendiklerini ve ihaleye çıkılması durumunda talip olacaklarını belirtiyor.
Hürriyet


Konuyla ilgili basında çıkan diğer haberler

İşte köprü güzergahları

Türkiye'nin üç yakasını birleştirecek dev projeler

Türkiye'nin üç önemli bölgesinde 'Köprülü geçiş'projeleri için start verildi. Ancak Çanakkale Köprüsü'nün şehitlikler üzerinden geçmesi sıkıntı yaratıyor.

Karayolları Genel Müdürü Cahit Turhan, Tekirdağ- Çanakkale-Balıkesir Otoyolu Projesi kapsamında Çanakkale Boğazı'na inşa edilecek köprü için belirlenen ilk güzergahın Sarıçay-Kilitbahir olduğunu belirterek, “Burada Kültür ve Tabiat Varlıkları ile ilgili konular var. Köprü sağa, sola bir miktar kayabilir” dedi. Turhan, Tekirdağ-Çanakkale-Balıkesir Otoyolu Projesinde proje ve fizibilite çalışmalarını tamamlayacaklarını ve bu yıl ihaleye çıkacaklarını anımsattı. İstanbul'un batısında, Trakya'daki yerleşimlerin iç bölgelerle ulaşımını bu güzergah üzerinden sağlamayı düşündüklerini ifade eden Turhan, bunun, köprülerin yoğun trafiğini dengeleyeceğini söyledi. Turhan, bu üç önemli projeyi, öngörülen sürelerde işlemlerin tamamlanması durumunda 6-7 yıl içerisinde hizmete açmayı hedeflediklerini sözlerine ekledi.

İSTANBUL

Seçenekler ikiye indi, Çinliler İtalyanlar talip

Karayolları Genel Müdürü Turhan, İstanbul Boğazı'na inşa edilmesi planlanan üçüncü köprünün geçeceği yerin coğrafi yapısı, tarihi ve doğal değerler dikkate alınarak, çevre ile uyumlu ve mevcut sistemlerle entegre olması gerektiğini söyledi. Üçüncü köprü için üzerinde durulan güzergahların “Beykoz-Tarabya” ve “Sarıyer-Yuşa Tepesi” olduğunu belirten Turhan, İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi'nin kararı doğrultusunda bu güzergahlardan birinin imar planlarına işleneceğini söyledi. Bu süreçte Karayolları Genel Müdürlüğü olarak projeyi, Yap-İşlet-Devret yöntemiyle ihale edebilmek için Devlet Planlama Teşkilatı'ndan (DPT) yetki istediklerini anlatan Turhan, talep üzerine DPT'ye projenin mali fizibilitesine ilişkin ayrıntılı bilgi sunduklarını bildirdi. Turhan, “Çinliler, Fransızlar, İtalyanlar, Koreliler, Japonlar, hatta Avusturyalılar projeyle ilgilendiklerini ve ihaleye çıkılması durumunda talip olacaklarını belirtiyor ” dedi.

İZMİT GEÇİŞİ

Derin sondaj başladı

Karayolları Genel Müdürü Turhan, İzmit Körfez Geçişi ve Bursa-Balıkesir-İzmir Otoyolu ihalesinde mukavele taslağına ilişkin revize işlemleri için Maliye Bakanlığı, DPT ve Hazine Müsteşarlığının görüşlerinin alınmasında son aşamaya gelindiğini kaydetti. Projenin özüne, sözleşmenin ruhuna dokunulmaması gerektiğini vurgulayan Turhan, bu çalışmaların ihaleyi kazanan konsorsiyumla ortaklaşa yürütüldüğünü belirtti. Sözleşmenin YPK tarafından onaylanmasının ardından konsorsiyuma yer teslimi yapılacağını ve çalışmaların başlayacağını anlatan Turhan,

“Müteahhidimiz proje ile ilgili çalışmaları sürdürüyor. özellikle Körfez Köprüsü'nün inşa edileceği mevkideki derin deniz sondaj çalışmaları ve proje yapımına esas arazi jeoteknik ve jeolojik raporları güncelleştirme çalışmaları başladı. Ayrıca finansman temini çalışmalarını da devam ettiriyor” diye konuştu.

ÇANAKKALE

Şehitlikler yüzünden yeri kaydırılacak

Projenin, özellikle Ege, Akdeniz ve Güney Marmara bölgeleri ile Kuzey Marmara ve Avrupa ülkeleriyle kesintisiz karayolu ulaşımı sağlayacağını ifade eden Turhan, proje kapsamında Çanakkale Boğazı'na inşa edilecek köprüye ilişkin şunları kaydetti: “Çanakkale'de inşa edilecek köprü için ilk tespit ettiğimiz güzergah Sarıçay-Kilitbahir. Burada çevre ile ilgili, SİT alanlarıyla ilgili, Kültür ve Tabiat Varlıkları ile ilgili konular var. Bunları artık önümüzdeki günlerde netleştireceğiz. Köprü sağa, sola bir miktar kayabilir. 2x3 şeritli köprünün uzunluğu, ilk tespitlere göre 1450 metre civarında olacak. Tabii yerinde kayma olursa boyu da bir miktar artıp azalabilir.” Projenin tahmini maliyetinin 4,5 milyar dolar olduğunu kaydeden Turhan, yolun yaklaşık 433 kilometre uzunluğunda olacağını bildirdi.
Vatan



İşte boğaza yapılacak köprülerin güzergahları

Karayolları Genel Müdürü Cahit Turhan, Tekirdağ-Çanakkale-Balıkesir Otoyolu Projesi kapsamında Çanakkale Boğazı'na inşa edilecek köprü için belirlenen ilk güzergahın Sarıçay-Kilitbahir olduğunu belirterek, ''Burada Kültür ve Tabiat Varlıkları ile ilgili konular var. Köprü sağa, sola bir miktar kayabilir'' dedi.

Turhan, Tekirdağ-Çanakkale-Balıkesir Otoyolu Projesinde proje ve fizibilite çalışmalarını tamamlayacaklarını ve bu yıl ihaleye çıkacaklarını anımsattı. 

Projenin, özellikle Ege, Akdeniz ve Güney Marmara bölgeleri ile Kuzey Marmara ve Avrupa ülkeleriyle kesintisiz karayolu ulaşımı sağlayacağını ifade eden Turhan, proje kapsamında Çanakkale Boğazı'na inşa edilecek köprüye ilişkin şunları kaydetti:

''Çanakkale'de inşa edilecek köprü için ilk tespit ettiğimiz güzergah Sarıçay-Kilitbahir. Burada çevre ile ilgili, SİT alanlarıyla ilgili, Kültür ve Tabiat Varlıkları ile ilgili konular var. Bunları artık önümüzdeki günlerde netleştireceğiz. Köprü sağa, sola bir miktar kayabilir. 2x3 şeritli köprünün uzunluğu, ilk tespitlere göre 1450 metre civarında olacak. Tabii yerinde kayma olursa boyu da bir miktar artıp azalabilir.''

Projenin tahmini maliyetinin 4,5 milyar dolar olduğunu kaydeden Turhan, yolun yaklaşık 433 kilometre uzunluğunda olacağını bildirdi.

İstanbul'un batısında, Trakya'daki yerleşimlerin iç bölgelerle ulaşımını bu güzergah üzerinden sağlamayı düşündüklerini ifade eden Turhan, bunun, köprülerin yoğun trafiğini dengeleyeceğini söyledi.

-İZMİT KÖRFEZ GEÇİŞİ-

Turhan, İzmit Körfez Geçişi ve Bursa-Balıkesir-İzmir Otoyolu ihalesinde mukavele taslağına ilişkin revize işlemleri için Maliye Bakanlığı, DPT ve Hazine Müsteşarlığının görüşlerinin alınmasında son aşamaya gelindiğini kaydetti.

Projenin özüne, sözleşmenin ruhuna dokunulmaması gerektiğini vurgulayan Turhan, bu çalışmaların ihaleyi kazanan konsorsiyumla ortaklaşa yürütüldüğünü belirtti.

Sözleşmenin YPK tarafından onaylanmasının ardından konsorsiyuma yer teslimi yapılacağını ve çalışmaların başlayacağını anlatan Turhan, ''Müteahhidimiz proje ile ilgili çalışmaları sürdürüyor. Özellikle Körfez Köprüsü'nün inşa edileceği mevkideki derin deniz sondaj çalışmaları ve proje yapımına esas arazi jeoteknik ve jeolojik raporları güncelleştirme çalışmaları başladı. Ayrıca finansman temini çalışmalarını da devam ettiriyor. Gayri resmi olarak çalışmalar başladı'' diye konuştu.

-ÜÇÜNCÜ KÖPRÜ-

Karayolları Genel Müdürü Turhan, İstanbul Boğazı'na inşa edilmesi planlanan üçüncü köprünün geçeceği yerin coğrafi yapısı, tarihi ve doğal değerler dikkate alınarak, çevre ile uyumlu ve mevcut sistemlerle entegre olması gerektiğini söyledi.

Üçüncü köprü için üzerinde durulan güzergahların ''Beykoz-Tarabya'' ve ''Sarıyer-Yuşa Tepesi'' olduğunu belirten Turhan, İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisinin kararı doğrultusunda bu güzergahlardan birinin imar planlarına işleneceğini söyledi.

Bu süreçte Karayolları Genel Müdürlüğü olarak projeyi, Yap-İşlet-Devret yöntemiyle ihale edebilmek için Devlet Planlama Teşkilatı'ndan (DPT) yetki istediklerini anlatan Turhan, talep üzerine DPT'ye projenin mali fizibilitesine ilişkin ayrıntılı bilgi sunduklarını bildirdi.

Turhan, ''Proje, maliyeti gelirini karşılama oranı yüksek bir projedir. Kısa sürede kendi yatırım maliyetini karşılayabilecek bir trafik hacmine sahip bir projedir. Bundan dolayı da bu projeye iştirak talebi artırıyor. Çinliler, Fransızlar, İtalyanlar, Koreliler, Japonlar, hatta Avusturyalılar projeyle ilgilendiklerini ve ihaleye çıkılması durumunda talip olacaklarını belirtiyor. YİD ile çıkacağımız bir projeye çok isteklinin olması hem ülkemizdeki ekonomik istikrarı hem de yatırım yapma cesaretini ortaya koyması bakımından memnuniyet verici'' diye konuştu.

Üçüncü Köprü'nün İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin imar planlarına işlenmesinin ardından ilana çıkacaklarını anlatan Turhan, Çanakkale Köprüsünün fizibilite çalışmalarını tamamlayıp bu proje için de bu yıl ihaleye çıkmayı hedeflediklerini bildirdi.

Cahit Turhan, bu üç önemli projeyi, öngörülen sürelerde işlemlerin tamamlanması durumunda 6-7 yıl içerisinde hizmete açmayı hedeflediklerini sözlerine ekledi.
Zaman

Karayolları üçüncü köprüdeki olası iki güzergâhı açıkladı

Karayolları Genel Müdürü Cahit Turhan, Tekirdağ ve Balıkesir'i birbirine bağlayacak köprü ile İstanbul'un üçüncü köprüsünün olası güzergâhlarını açıkladı. Turhan, Körfez geçişiyle birlikte üç projeyi 6-7 yılda açacaklarını anlattı

Turhan, İstanbul Boğazı'na inşa edilmesi planlanan üçüncü köprünün geçeceği yerin coğrafi yapısı, tarihi ve doğal değerler dikkate alınarak, çevre ile uyumlu ve mevcut sistemlerle entegre olması gerektiğini söyledi. Üçüncü köprü için üzerinde durulan güzergahların “Beykoz-Tarabya” ve “Sarıyer-Yuşa Tepesi” olduğunu belirten Turhan, İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisinin kararı doğrultusunda bu güzergahlardan birinin imar planlarına işleneceğini söyledi.

‘Yabancılar ilgileniyor'
Turhan, “Proje maliyeti gelirini karşılama oranı yüksek bir proje. Kısa sürede kendi yatırım maliyetini karşılayabilecek bir trafik hacmine sahip. Bundan dolayı da bu projeye iştirak talebi artırıyor. Çinliler, Fransızlar, İtalyanlar, Koreliler, Japonlar, hatta Avusturyalılar projeyle ilgilendiklerini ve ihaleye çıkılması durumunda talip olacaklarını belirtiyor” diye konuştu.
Milliyet

Üçüncü köprü için iki seçenek

Karayolları Genel Müdürü, İstanbul Boğazı'nda yeni köprünün ya Beykoz-Tarabya ya da Sarıyer-Yuşa Tepesi arasında olacağını söyledi

Karayolları Genel Müdürü Cahit Turhan, Çanakkale, İzmit ve İstanbul Boğazı'na yapılmak istenen köprülerle ilgili son durumu ve güzergahları açıkladı. Turhan'ın Anadolu Ajansı'na verdiği bilgiye göre İstanbul Boğazı'na üçüncü köprü için üzerinde durulan güzergâhlar ‘Beykoz-Tarabya' ve ‘Sarıyer-Yuşa Tepesi'. Turhan, İstanbul Büyükşehir Belediye  Meclisi'nin kararı doğrultusunda, bu güzergâhlardan birinin imar planlarına işleneceğini açıkladı. Turhan “Çanakkale'ye inşa edilecek köprü için ilk tespit edilen güzergah, Sarıçay-Kilitbahir arası. Ancak Kültür ve Tabiat Varlıkları ile ilgili değerlendirilmesi gereken bazı konular var. Köprü ve bağlantı yolları için bu yıl ihaleye çıkılacak.  İzmit Körfez Geçişi projesinde de ‘yer teslimi' aşamasına yaklaşıldı” dedi.

Karayolları Genel Müdürü Turhan, üç önemli projeyi öngörülen sürelerde işlemlerin tamamlanması durumunda altı-yedi yıl içerisinde hizmete açmayı hedeflediklerini söyledi. (aa)

İzmit'te çalışmalar hızlandı
Derin deniz sondajları başladı: “‘(İzmit Körfezi Köprü Geçişi) Sözleşmenin Yüksek Planlama Kurulu'nca onaylanmasının ardından konsorsiyuma yer teslimi yapılacak ve çalışmalar başlayacak. Müteahhidimiz çalışmaları sürdürüyor. Özellikle Körfez Köprüsü 'nün inşa edileceği mevkideki derin deniz sondaj çalışmaları ve proje yapımına esas arazi jeoteknik ve jeolojik raporları güncelleştirme çalışmaları başladı. Finansman temini çalışmalarını da devam ettiriyor. Gayri resmi olarak çalışmalar başladı.”

Ege'den Avrupa'ya kesintisiz yolculuk
* Köprü sağa sola kayabilir: “Çanakkale'de inşa edilecek köprü için ilk tespit ettiğimiz güzergah Sarıçay-Kilitbahir. Burada çevre ile ilgili, sit alanlarıyla ilgili, Kültür ve  Tabiat Varlıkları ile ilgili konular var. Bunları artık önümüzdeki günlerde  netleştireceğiz. Köprü sağa, sola bir miktar kayabilir. 2x3 şeritli köprünün  uzunluğu, ilk tespitlere göre 1450 metre civarında olacak. Tabii yerinde kayma olursa boyu da bir miktar artıp azalabilir.”

* İhale bu yıl: “Tekirdağ-Çanakkale-Balıkesir Otoyolu Projesinde proje ve fizibilite çalışmaları tamamlanacak ve bu yıl ihaleye çıkılacak. Proje özellikle Ege, Akdeniz ve Güney Marmara bölgeleri ile Kuzey Marmara ve Avrupa ülkeleriyle kesintisiz karayolu ulaşımını sağlayacak.”

* İstanbul'un batısına ulaşım bu köprüden olacak: Projenin tahmini maliyeti 4.5 milyar dolar. Yol yaklaşık 433 kilometre uzunluğunda olacak. İstanbul 'un batısında, Trakya 'daki yerleşimlerin iç bölgelerle ulaşımını bu güzergah üzerinden sağlamayı düşünüyoruz. Bu  köprülerin yoğun trafiğini dengeleyecek.

Çinliler, Fransızlar, Avusturyalılar talip
* Köprü uyumlu olmalı: “Üçüncü köprü geçeceği yer coğrafi yapısı, tarihi ve doğal değerler dikkate alınarak, çevre ile uyumlu ve mevcut sistemlerle entegre olmalı.”

* İki olasılık: “Üçüncü köprü için üzerinde durulan güzergahlar Beykoz-Tarabya ve Sarıyer-Yuşa Tepesi. İstanbul Büyükşehir Belediye  Meclisi'nin kararı doğrultusunda bu güzergahlardan biri imar planlarına işlenecek. Ardından ilana çıkalacak.” 

* Yap-İşlet-Devret modeliyle üçüncü köprüye talip çok: “Proje, maliyeti gelirini karşılama oranı yüksek bir projedir. Kısa sürede kendi yatırım maliyetini karşılayabilecek bir trafik hacmine sahip  bir projedir. Bundan dolayı da bu projeye iştirak talebi artırıyor. Çinliler, Fransızlar, İtalyanlar, Koreliler, Japonlar, hatta Avusturyalılar projeyle ilgilendiklerini ve ihaleye çıkılması durumunda talip olacaklarını  belirtti. Yap-İşlet-Devret ile çıkacağımız bir projeye çok isteklinin olması hem ülkemizdeki ekonomik istikrarı hem de yatırım yapma cesaretini ortaya koyması bakımından memnuniyet verici.”
Radikal


3'üncü köprü güzergahı belediye meclisi onayıyla kesinleşir

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, İstanbul Boğazı'na yapılacak 3'üncü köprünün güzergahıyla ilgili olarak, “Hatlar, ilgili belediyelerin meclislerinde bunların onaylanmasıyla kesinlik kazanıyor” dedi.

Yıldırım, “Ağ ve Bilgi Güvenliği Sempozyumu”na gidişinde, “Beykoz-Sarıyer hattı kesinleşti mi” sorusu üzerine, hatlar konusunda daha önce gerekli açıklamaları yaptıklarını belirtti ve “Hatlar, ilgili belediyelerin meclislerinde bunların onaylanmasıyla kesinlik kazanıyor. Şu anda bu işlem tamamlanmadığı için böyle bir bilgi vermemiz çok doğru olmaz” diye konuştu. Çanakkale Köprüsü, 3'üncü Boğaz Köprüsü, İzmit Körfez Geçiş Köprüsü'nün yap-işlet-devret modeliyle yapımının gündemlerinde olduğunu belirten Yıldırım, İstanbul-İzmit Körfez geçişinin,  İzmir  Otoyolu'nun yap-işlet-devret modeliyle ihale edildiğini hatırlattı ve diğer iki projenin çalışmalarının sürdüğünü bildirdi. Yıldırım, “Gerekli kurum görüşleri, kararları tamamlandıktan sonra yap-işlet-devret modeliyle bunların da ihalesi yıl içinde yapılacak. Gerekli kurul kararlarından kastımız ilgili belediyelerin meclis onayları, tabiat varlıklarını koruma kurulu kararları. İşler Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından eş zamanlı yürütülüyor.”

Sanal savunma ekibi kurulacak

ULAŞTIRMA Bakanı Binali Yıldırım, Türkiye'de ağ ve bilgi güvenli için Sanal güvenlik ekibi kurulması gerektiğini söyledi. Yıldırım, “Sanal savunma yapmamız gerekiyor. Üniversitelere çok iş düşüyor toplumu bilinçlendirmek için” dedi. Yıldırım, Elektrik Mühendisleri Odası  Ankara  Şubesi ve üniversitelerle birlikte düzenenlenen 3'üncü Ağ ve Bilgi Güvenliği Sempozyumu'na katıldı. Yıldırım şöyle konuştu: “Türkiye 2007 yılında dünyada en fazla spam yayan 10 ülke arasındaydı. BTK spamla mücedele çalışması başlattı, günlük spam mesaj sayısı 6.5 milyondan 400 bine indi.”
Hürriyet


Geri Dön