07 / 05 / 2024

İstanbul'a birkaç havaalanı daha yapılacak

Başbakan Erdoğan, "İstanbul'a birkaç havaalanı daha yapmamız gerekecek” dedi

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, İstanbul'a 3. köprü yapılması ile ilgili tartışmalar sürerken ulaşım ve haberleşme ile ilgili önemli yatırımların yapılacağı sinyalini verdi. Önümüzdeki 25 yıl içinde ulaşım ve haberleşme altyapısına 350 milyar dolarlık yatırım yapılmasını planladıklarını söyleyen Erdoğan, İstanbul'a da birkaç havaalanı yapılmasının gerektiğini söyledi. İstanbul'da Hedef 2023 sloganıyla gerçekleştirilen 10. Ulaştırma Şurası'nda konuşan Erdoğan “Hava yolu ve deniz yolu ulaşımında Türkiye tarihinin en büyük atılımını gerçekleştiriyor” diye konuştu..

DEV PROJELER GELİYOR

Göreve geldiklerinde Sabiha Gökçen Havaalanı'nın olmadığını söyleyen Erdoğan “Şu anda orası da yetmiyor. İstanbul'umuza birkaç havaalanı gerekecek” diye konuştu.

Başbakan Erdoğan geniş kapsamlı konuşmasında, 3. köprüden demiryolu projelerine, cep telefonlarında 4G teknolojisinden deniz taşımacılığına kadar önemli açıklamalar yaptı. İşte açıklamalardan satırbaşları:

Marmaray ulaşımı 4 dakikaya indirecek

Şu anda  Marmaray  adını verdiğimiz ve hızla çalışmalarını sürdürdüğümüz bir tüp geçit projesiyle iki kıtayı denizin altından birbirine bağlıyoruz. Marmaray projesi, dünyanın en  önemli projelerinden biri olarak kayıtlardaki yerini alıyor. Üç milyar dolara mal olacak bu proje bittiğinde Boğaz'ın bir yakasından diğerine geçiş süresi sadece 4 dakikaya düşecek.

Çevreye zarar vermeden 3. köprünün yapılması şart

İstanbul için tarihi ve doğal dokuya zarar vermeden 3. köprüye ihtiyaç var ama burada daha adı duyuldu hemen karşı çıkılıyor. Bugün karşı çıkanlar birinci köprüye de karşı çıkmışlardı ama sonra utanmadan, sıkılmadan o birinci köprünün üzerinden seyahat ettiler. İkinci köprüye de karşı çıktılar, sonra utanmadan, sıkılmadan o köprünün üzerinden de geçtiler. Şimdi aynen 3. köprüye de karşı çıkıyorlar. Ne yapılacak, ne edilecek hiç farkında değiller.

Ankara'dan seyredip icraat yapmıyoruz

Bu yıl mart ayında Ankara-Eskişehir arasında yüksek hızlı tren hattını devreye aldık. Şu anda, Eskişehir-Ankara arasındaki ulaşımı, 1 saat 25 dakikada mutlu, huzurlu bir şekilde yapıyoruz. Bunu Ankara'dan seyrederek söylemiyorum. Bizzat açılışında bulunarak, bizzat orada seyahat ederek bunu söylüyorum. Bizzat inşaat çalışmalarını izleyerek söylüyorum. Çünkü bu dönem Ankara'dan dinleyerek, Ankara'dan izleyerek bu işleri yapmak dönemi değil. Bizzat şantiye mühendisi gibi bu işleri takip ederek yürütüyoruz. Geçenlerde Eskişehir-İstanbul etabını bakanımla beraber gittik, çalışmaları yerinde izledik.

Projeler dünyayı birbirine bağlıyor

Temelini attığımız Ankara-Sivas hattının Avrupa'ya 4. ulaşım koridorunun devamını teşkil edecek. Dünya şehirlerini, kıtaları birbirine bağlıyor. Bu projeler ülkemizin kalkınmasına değil, bölgenin kalkınmasına hizmet ediyor. Bu üç husus bile Türkiye'nin dünya için özellikle AB için nasıl bir önem ihtiva ettiğini çok açık bir şekilde ortaya koyuyor.

Uçağa binmeyi lüks olmaktan çıkardık

Hava ve deniz yolu alanlarında da Türkiye tarihinin en büyük atılımlarını gerçekleştiriyor, Bu ülkede uçağa binmek lükstü. Biz bunu lüks olmaktan çıkardık. Artık benim vatandaşlarım uçağa binebiliyor. Deniz taşımacılığını yeniden canlandırdık. Türkiye Avrupa'da bilişim altyapısını yenileyen 6. ülke konumunda. Hedefimiz 4G teknolojisini de ülkemize kazandırmak. 2023 yılı bizim için bir başlangıç, Cumhuriyetimizin kuruluşunun 100. yıl dönümü. Halkımızın nezdinde çok önemli bir karşılığı var. Bu tarihe kadar Türkiye'yi dünyanın en büyük ilk 10 ekonomisi arasında görmek istiyoruz. Bunu başaracağımıza kesinlikle inanıyorum.

İki tarafı kapalı olanlar itiraz ediyor

Köprüye kimler buna karşı çıkıyor biliyor musunuz? Böyle her iki tarafı kapalı olanlar var ya tek istikamette bakanlar var ya işte onlar karşı çıkıyor. İdeolojik kilitlenme var bunlarda. İnsan öncelikli bir bakışları yok bunların.
Star

Konuyla ilgili basında yer alan diğer haberler

İstanbul'a birkaç havaalanı daha yapmamız gerekecek

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, "Türkiye olarak önümüzdeki 25 yıl içinde yaklaşık 350 milyar dolarlık ulaştırma ve haberleşme altyapı yatırımı yapmayı planlıyoruz" dedi. Erdoğan, 10. Ulaştırma Şurası'nın açılışında konuştu. Konuşmada öne çıkan başlıklar şöyle:
 Hava yolu ve deniz yolu ulaşımında Türkiye tarihinin en büyük atılımını gerçekleştiriyor. Bu ülkede uçağa binmek lükstü, bunu lüks olmaktan çıkardık. Artık benim vatandaşlarım uçağa binebiliyor.
 Göreve geldiğimizde Sabiha Gökçen Havaalanı'nda hayvanlar otluyordu ama şimdi Sabiha Gökçen yetmiyor. İstanbul'umuza bunun yanında daha birkaç hava alanı daha yapmamız gerekecek. Bu da şu anda hedeflerimiz arasında.
 Marmaray ile Asya ve Avrupa demiryoluyla birbirine bağlanmış oluyor.
 6 bin kilometrelik bölünmüş yol ağına, 7 yılda 10 bin 600 kilometre ilave ettik. Yurt içindeki ulaşım ağımıza tam manasıyla çağ atlattık...
Takvim

Ulaştırma ve haberleşmeye 350 milyar dolar yatacak

İstanbul'daki Haliç Kongre Merkezi'nde “Hedef 2023” sloganıyla gerçekleştirilen 10'uncu Ulaştırma Şurası'nda konuşan Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Türkiye'nin önümüzdeki 25 yıl içinde yaklaşık 350 milyar dolarlık ulaştırma ve haberleşme altyapı yatırımı yapacağını da bildirdi.

Erdoğan, “Hükümetimiz karayolu ulaşımıyla birlikte demiryolu taşımacılığını da bir devlet politikası haline getirdi. Yıllardır hayata geçirilmeyen hızlı tren hatları gibi projeleri başlattık. Bu yıl mart ayında Ankara-Eskişehir arasında yüksek hızlı tren hattını devreye aldık. Şu an, Eskişehir-Ankara arasındaki ulaşım 1 saat 25 dakika” dedi.

Şimdi hedef 4G

Türkiye'nin Avrupa'da bilişim altyapısını yenileyen 6'ncı ülke konumunda olduğunu hatırlatan Erdoğan, yakın zamanda GSM'de 3'üncü nesil teknolojisi uygulamasına geçildiğini kaydederek, şöyle konuştu: “Hedefimiz 4G teknolojisini de ülkemize kazandırmak. Bir ülkenin gelişmişlik seviyesinin en önemli göstergeleri, yollarının kalitesi, yol güvenliği, ulaştırma ağlarının uzunluğu. 2023 yılı bizim için bir başlangıç, Cumhuriyetimizin kuruluşunun 100'üncü yıldönümü. Türkiye olarak önümüzdeki 25 yıl içinde yaklaşık 350 milyar dolarlık ulaştırma ve haberleşme altyapı yatırımı yapmayı planlıyoruz. Bunu yap-işlet-devret modeliyle yapacağız. Kriz döneminde bile Ulaştırma Bakanlığımız İstanbul-İzmir otoyolunun İzmit Körfez geçişinin ihalesini sonuçlandırdı. Kamu kaynağı kullanmadan 6 milyar dolarlık yatırım yaptık.”

Utanmadan geçiyorlar

Üçüncü Boğaz Köprüsü'ne karşı çıkanları da eleştiren Erdoğan, şunları dile getirdi: “Köprünün adı duyuldu; karşı çıkıldı. Bugün karşı çıkanlar birinci köprüye de, ikinci köprüye de karşı çıkmıştı. Ama utanmadan iki köprü üzerinden de seyahat ettiler. Şimdi üçüncü köprüye de karşı çıkıyorlar. Ne yapılacak, ne edilecek hiç farkında değiller. ABD'den yeni döndüm. ABD'de, bir nehrin üzerinde 500 metre arayla 3 köprü var. Kimler buna (üçüncü köprü) karış çıkıyor biliyor musunuz, sadece gözlerinin her iki tarafı kapalı olanlar. Tek istikamete bakanlar var ya, işte onlar buna karşı çıkıyor.”

Erdoğan Postrop'la konuştu

BAŞBAKAN Tayyip Erdoğan; Ulaştırma Şurası'nda Devlet Bakanı ve Başmüzakereci Egemen Bağış, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım ile fuayedeki standları da gezdi. PTT Genel Müdürü Osman Tural, Erdoğan, Bağış ve Yıldırım'a bilgi verdi. Erdoğan, bir stantta yer alan ve bir görevlinin seslendirdiği PTT'nin postacı robotu ‘Postrob' ile sohbet etti, PTT'nin ‘Gişematik'ini inceledi.

Bizimle kıyaslanmayacak ülkeler bile AB'ye girdi

Başbakan Erdoğan, “Türkiye'nin bölge, dünya ve AB için önem ihtiva ettiği açık. Türkiye'nin AB üyeliğine karşı çıkan Avrupa içnideki kimi liderler 21'inci Yüzyıl vizyonundan, perspektifinden, ufkundan bigane olarak Türkiye değerlendirmeleri yapıyor. Bugün AB üyesi ülkeler içersinde Türkiye ile mukayese edilemeyecek ülkeler var” ifadelerini kullandı.

İstanbul'a birkaç havalimanı gerekecek

BAŞBAKAN Tayyip Erdoğan, “Havacılık sektörü dünyada yılda yüzde 5 büyürken ülkemizde yüzde 30 büyüyor. Uçağa binmek lükstü, biz bunu lüks olmaktan çıkardık. Göreve geldimizde Sabiha Gökçen'de hayvan otluyordu. Şimdi Sabiha Göçken yetmedi, ihalesi yapıldı ve 31 Ekim'de yeni terminal binası açılacak. Bu da yetmiyor. İstanbul'a birkaç havalanı daha yapmamız gerekecek” diye konuştu.