İstanbul'da 57 caddede 8 bin 500 mağaza!
Rea Gayrimenkul, İstanbul'da yaya trafiğinin ve alışverişin her zaman canlı olduğu 57 caddeyi inceledi. Bu caddelerde 8 bin 500 mağaza faaliyet gösteriyor. Oysa aktif olan 55 AVM'deki mağaza sayısı 5 bin 500 civarında
İstanbul'da son yıllarda alışverişin mabedi olarak gördüğümüz albenili ve ışıl ışıl alışveriş merkezleri bir yana, özellikle merkezden uzak ilçelerde ticaretin nabzı, hala caddelerin elinde. Perakendecilere büyüme rotası çizerken, caddelere ait hiçbir verinin bulunmadığından hareketle yola çıkan Rea Gayrimenku, İstanbul'un 57 caddesindeki mağaza dağılımlarını derledi. Rea Yönetim Kurulu Başkanı Levent Küçüklerli, "Ben de AVM yönetimi yapıyorum. Ama caddelerdeki potansiyeli mutlaka görmek gerek. Özellikle Pendik, Gaziosmanpaşa, Büyükçekmece gibi bölgelerde inanılmaz bir cadde trafiği var" dedi.
Bağdat Caddesi'ni ayrı bir araştırma konusu yapmak için cadde analizine almayan Rea Gayrimenkul araştırmasına göre 57 caddede 8 bin 500 mağaza tespit edildi. Bunun, perakendecilerin caddelere de konsantre olması gerektiğini ortaya koyan bir sayı olduğunu söyleyen Levent Küçüklerli, "İstanbul'daki aktif 55 AVM'de toplam mağaza sayısı 5 bin 500 civarında. Yani diyoruz ki caddelerde fırsat var. Çünkü mağaza sirkülasyonu daha hızlı. Bu nedenle ekonomideki değişimlere daha çabuk tepki veriyorlar. Ve de pek çok caddede ulusal perakende markalarından çok yereller var. Bu nedenle, ulusal perakendeciler bu fırsatı göz ardı etmemeli" diye konuştu.
Caddelerdeki branş karmalarını değerlendiren araştırmaya göre Gaziosmanpaşa, Sultanbeyli ve Pendik'te çok ciddi bir kuyumcu ağırlığı ile banka şubeleri göze çarpıyor. Bu bölgelerdeki halk alışveriş için daha çok ana caddeler üzerinde sağlı sollu sıralanmış mağazaları ve de yerel markaları tercih ediyor. Caddeler aynı zamanda bölge halkının sosyalleşme yeri. Yeni açılan alışveriş merkezleri bile bu gerçeği değiştirmiyor.
Ortaköy ayrışıyor
İstanbul'un bir zamanlar en turistik bölgelerinden olan Ortaköy'deki perakende branşlarına bakıldığında pek çok konuda diğerlerinden ayrı özellikler taşıdığı görülüyor. Öncelikle en büyük boşluk oranı yüzde 10 ile Ortaköy'de. Bunun yanı sıra giyim perakendeciliğinin ağırlığı da yüzde 7 ile alt sıralarda yer alırken yüzde 54 ile yeme içme branşı İstanbul'un tüm caddelerinin önünde gidiyor. Buna en yakın bölge yüzde 45 yeme-içme mekanı ile Bebek'te görülüyor. Bebek'te giyim perakendeciliğinin oranı ise yüzde 1'in altında. Yani `yok'a yakın.
Esen Evran/Gazete Habertürk