İstanbul’da köprü trafiğine Ambarlı’dan Ro-Ro çözümü!
U.N Ro-Ro CEO’su Sedat Gümüşoğlu, "Toulon Limanı’na konteyner taşımacılığına başladık. Tren bağlantısı için de çalışmalar sürüyor.
U.N Ro-Ro CEO’su Gümüşoğlu, "Toulon Limanı’na konteyner taşımacılığına başladık. Tren bağlantısı için de çalışmalar sürüyor. Toulon Limanı’ndan demiryoluyla Batı Avrupa’ya, Ro-Ro ile Kuzey Afrika’ya ulaşacağız" dedi.
Türkiye-Avrupa arasında Ro-Ro taşımacılığı yapan U.N. Ro-Ro İşletmeleri A.Ş, yurtiçindeki yatırımlarının yanı sıra yurtdışındaki yatırımlarına da devam ediyor. Fransa’nın Toulon Limanı’da 6’ncı yılını kutlayan şirketin CEO’su Sedat Gümüşoğlu, “Toulon Limanı’nı Türklerin bölgesel üssü haline getirdik” dedi.
İHRACATIN YÜZDE 65’İ
12 Ro-Ro gemili filosuyla Fransa ve İtalya’ya yılda 250 binden fazla TIR taşıyan U.N. Ro-Ro, Türkiye'nin Avrupa'ya Ro-Ro hatları ile yaptığı ihracatın yüzde 65'ini gerçekleştiriyor. Fransa’daki Toulon limanında U .N. Ro-Ro’nun 6’ncı yılı dolayısıyla düzenlenen törende konuşan Gümüşoğlu, “Toulon Limanı’na konteyner taşımacılığına başladık. Tren bağlantısı için çalışmalarımız devam ediyor. Intermodal olması durumunda Fransa ve İngiltere’ye taşımalarda ciddi avantajlar sağlayacağız. 22 sene önce Trieste’den seferler başladığında, ana hedef pazarları İtalya ve Orta Avrupa ülkelerine yönelikti. Bugün Trieste’den Kuzeye çıkan yüklerin yüzde 50’si tren ile devam ederken, Toulon’da tren seferleri henüz başlamadı. Toulon Limanı demiryolu bağlantısı ile birlikte, Batı Avrupa, Benelüks ve İngiltere pazarlarına daha da cazip bir alternatif haline gelecek" diye konuştu.
7 güne kadar düştü
Toulon Limanı’ndan Kuzey Afrika bağlantılarıyla ihracatta kıtaları birbirine yaklaştırdıklarını kaydeden Sedat Gümüşoğlu, şöyle devam etti: “Kuzey Afrika bağlantılarımız ile Tunus, Fas ve Cezayir hedef pazarlar haline geldi. Kuzey Afrika’ya konteynerle 20 günün üzerinde sürelerde giden yükler TIR’larla yedi günde teslim edilebiliyor." Gümüşoğlu’nun anlattıklarına göre şirket, 2015 yılını çok önemli büyüme rakamlarıyla kapattı. Şirket 2016 yılı sonunda ise yüzde 15’lik büyüme rakamına ulaşmayı hedefliyor.
İstanbul’da köprü trafiğine Ambarlı’dan Ro-Ro çözümü
U.N. Ro-Ro, İstanbul’dan başlattığı Ambarlı - Trieste seferleri ile, İstanbul’un Avrupa Yakası ve Trakya’da üretilerek Avrupa’ya ihraç edilecek yükler için Intermodal taşımacılıkta yeni bir çağ başlatmıştı. U.N. Ro-Ro’nun Ambarlı limanıyla, köprülerdeki trafik kısıtlaması nedeniyle oluşan araç ve yüklerin gün kaybı önlendi. Gümüşoğlu, “Ambarlı Limanı, İstanbul’un Avrupa yakasındaki tır, kamyon ve yüklerin Anadolu yakasına geçerken oluşturduğu yoğun trafiği de önlemiş oldu” dedi.
Bu yıl 250 bini aşacak
Şirket 2010’da Türkiye’den Fransa’ya 2 gemiyle başladığı taşımacılıkta, 2015'te 3 gemiye ulaştı. Gümüşoğlu, "Bugüne dek Türkiye ile Fransa arasında 230 bin araç taşındı. Bu yıl sayının 250 bini aşması öngörülüyor" dedi.
Akşam