Genel

İstanbul'un en çok kazandıracak 10 bölgesi!

İstanbul’da en merkezi semtlerden, en kırsaldaki bölgelere kadar çok sayıda gayrimenkul projesi inşası tüm hızıyla devam ediyor. Bu nedenle şehrin çehresi yakın zamanda çok değişecek. İşte yatırımcısına kazandıracak bölgeler…


İstanbul’da doğmuş, büyümüş, sonra bir süreliğine ayrılmış bir insan uzunca sayılmayacak bir dönem sonra tekrar İstanbul’a dönse sanırız başka kente gelmiş sayar kendini. Türkiye’nin olduğu kadar dünyanın sayılı metropolleri arasında yer alan İstanbul yıldırım hızıyla değişiyor. Yeni yerleşim yerleri, yeni ilçeler, yollar, köprüler, tüneller yapılıyor, ulaşım ağları silbaştan ve yeni baştan kuruluyor. Yüzyıllık hayal olarak nitelenen metrolar, kentin dört bir yanını sarıyor. Tam anlamı ile bir inşaat harekatı var ve bu harekat kentin göbeğinde olduğu kadar, en metruk bölgesinde de aynı hızla devam ediyor. Sürekli yeni yerleşim bölgeleri oluşuyor, eskiden bu yana kullanılan bölgeler atıl kalmıyor, sürekli yeni cazibe noktaları devreye giriyor. Ekonomist’in eki Mortgage Emlak, İstanbul’un yeni cazibe noktalarını araştırdı.


1-Basın Ekspres Yolu: FABRİKALAR HIZLA TAŞINIYOR: 1990′lı yıllarda basın sektörünü plazalarla tanıştıran ünlü bağlantı yolu bugün hızlı bir değişim içinde. Yol üstünde fabrikası olanlar, “Dünyanın en pahalı üretimini yapıyoruz” naziresinde bulunuyor. Üretim tesisleri birer birer modern gayrimenkul projelerine dönüşüyor. 15′in üzerinde yapımı süren otel var. Çok değil iki yıl sonra ikinci bir Maslak olacağından kimsenin kuşkusu bulunmuyor. Tabi bu arada altyapı ve yol durumu da düşündürüyor.


2-Cendere Yolu: EN ESKİ SANAYİ BÖLGESİ: Aslında Basın Ekspres Yolu için söylenebilecek pek çok şey Cendere için de geçerli. Yaşadığı seller dahi Basın Ekspres ile benzerlik gösteriyor. İstanbul’un en eski sanayi tesislerine ev sahipliği yaptı. Bu anlamda yıllarca çok ağır yük taşıdı. Aslında deresi ile ormanı ile çok özel bir bölge. Üzerindeki Sadabat Deresi’ne denizden temiz su taşınıyor, yolları yapılıyor. O da Basın Ekspres gibi birkaç yıl içinde çok modern bir görüntüye kavuşacak.


3-Kartal: SAHİL EN BÜYÜK ŞANSI: Kapak haberimizde yer alan birden fazla insan için Anadolu Yakası’nın ya Levent ya da Maslak adayı. Anadolu Yakası’nın yıllarca E-5′e yaslanıp, sahile sırtını dönmüş bu ilçesinde ulaşım imkanları çok gelişti. Bu sayede de özellikle kıyı bölgelerine birbiri ardına lüks konutlar yapılıyor, mevcutlar da yenileniyor. Özellikle ofis ve aile konseptinin öne çıktığı projelerle adını ileriki dönemde daha da ilk sıralara yazdıracak gibi duruyor.


4- Beylikdüzü: TOPLU KONUTUN SEMBOLÜ: Aslında toplu konut harekatının son yıllardaki en büyük temsilcilerindendi. Bir ara arz talebi geçince konutlar ne satanı, ne de alanı, ne de kiralayanı memnun etmiyordu. Ancak inatla sürdü hem toplu konut, hem lüks konut, hem de AVM yatırımları. Son derece kişilikli ve modern bir şehirleşme oluştu. Bir tek eksik ulaşımdı. Bu konuda metrobüs ile çok önemli bir adım atıldı. Raylı sistem ile devamının gelmesi dört gözle bekleniyor.


5-Arnavutköy: DEV PROJELERİN KESİŞME NOKTASI: Eskinin “Burası da İstanbul mu?” dedirten kırsal yerleşim alanı idi. Sebze, hayvan besiciliği ile İstanbul’a önemli arz yarattı. İstanbul’a bu kadar yakın ve bu kadar bakir oluşu zamanla keşfedildi. Yavaş yavaş araziye olan talep artarken, yalnız İstanbul’un değil, tüm Türkiye için çok büyük değer yaratacak dev projelerin kesişme noktası oldu. Başına adeta talip kuşu kondu. Yakın gelecekte imar çalışmaları ile birlikte büyük bir yerleşim aksına dönüşecek.


6-Sancaktepe: İMAJI HİÇ İYİ DEĞİLDİ: Bir inşaat duayeninin tabiri ile “Lastik yakılan yerdi”. İmajı hiç de iyi değildi. Zaman içerisinde Sur Yapı, Sinpaş gibi öncü şirketler geleceğine inandı ve birkaç yüz adetlik konutlar şeklinde yatırıma soyundu. Şimdi binlerle ifade edilen konutlar yapılıyor. Çevredeki tüm orta üst seviyedeki özel sektör yönetici kesimin en çok talep ettiği yerleşim bölgelerinden. Kentsel dönüşümün daha önce başladığı dahi rahatlıkla söylenebilir.


7-Zeytinburnu: KENTSEL DÖNÜŞÜMLE ÖNÜ AÇIK: Bir yönü ile konfeksiyon ve dericilerin bölgesi, diğer yandan gecekondu bölgesi. Acaba hangisi diğerini doğurdu diye sorulursa, kesin yanıt bulmak zor. Depremin de hasar bıraktığı ilçelerden olan Zeytinburnu, gerek sahil ve gerekse E-5 yönünde ciddi projelere açıldı. Zaman içerisinde özellikle kentsel dönüşümle birlikte önünün daha da açılacağı muhakkak.


8-Bayrampaşa: GEÇ KEŞFEDİLDİ: Keşfedilmesi uzun sürmüş bir kesişme noktası aslında Bayrampaşa. İnşaat sektörü, sağından solundan, içinden çok geçmiş ancak bir türlü durup da “İşte burası dememiş”. Çok merkezi bir lokasyonda olan ilçe, yıllarca adeta markalı konut üreticilerini bekledi. Üzerinde birbirini tetikleyen gerek AVM, gerek, konut projeleri geliştirildi son yıllarda. Kentsel dönüşümün de etkisi ile önü açık.


9-Kayaşehir: MİLYONLUK NÜFUSA GEBE: Yılların gecekondu bölgesi. İlk keşfedenler metropolün en alt tabaka insanları oldu. Zamanla TOKİ başta olmak üzere devlet kurumları el attı. İyiki de attı. Yaptığı öncülükler çok sayıda özel sektör kuruluşunu da çekti. Şimdi bir taraftan büyük devlet projelerinde adını çok sıklıkla duyuyoruz. Etrafındaki ilçelerle birlikte bir milyon nüfuslu bir yerleşimin göbeğinde yer alacak. Uygun arazi koşulları kısa zamanda modern bir şehirleşmeye imkan tanıyacak.


10- Kurtköy: İSTANBUL BİLE SAYILMAZDI: Atatürk Havalimanı’nın, Yeşilköy için aynı şeyleri yaptığı pek söylenemez ama Sabiha Gökçen Havalimanı Kurtköy’e çok şey yaptı. İstanbul bile sayılmayan bir bölge idi SGHL gelene kadar Kurtköy ve civarı. Önce Fİ Pisti (ki döşenen yollar dışında pek yararlandı denilemez) inşaası hareketlendirdi bölgeyi. Ancak asıl altın dokunuşu havalimanından gördü Kurtköy. Şimdi büyük kongre salonlarının bulunduğu beş yıldızlı oteller, AVM’ler, toplu konutlar, lüks konutlar sardı dört bir yanını. 


Mortgage