İstanbul'un hızlı değişiminde inşaatın katkısı büyük!
Türkiye’de ilk defa düzenlenen Marka Şehirler Zirvesi, inşaat şirketlerinin ve sivil toplum kuruluşlarının yoğun ilgisiyle gerçekleşti. Zirvede İstanbul’un dünya kentleri arasındaki yükselişi ve Türkiye’nin marka potansiyeli yüksek şehirleri konuşuldu.
Türkiye’de ilk defa düzenlenen Marka Şehirler Zirvesi, inşaat şirketlerinin ve sivil toplum kuruluşlarının yoğun ilgisiyle gerçekleşti. Zirvede İstanbul’un dünyanın tanınan ve gelişen kentleri arasındaki yükselişi ve Türkiye’nin marka potansiyeli yüksek şehirleri konuşuldu. Marka şehirlerin ekonomiye katkısı göz önünde bulundurularak, kamu-özel ortaklığıyla geliştirilebilecek potansiyele vurgu yapıldı.
Eventuum tarafından düzenlenen zirvede açış konuşmasını yapan İstanbul İnşaatçılar Derneği (İNDER) Yönetim Kurulu Başkanı Nazmi Durbakayım, “İstanbul doğal bir marka şehirdir” diyerek, şöyle devam etti:
“İstanbul, yüzyıllardır bulunduğu jeopolitik konum itibariyle doğal bir marka şehirdir. Marka doğmuştur. Yüzyılları aşan bu süreçte birden fazla kültüre ev sahipliği yapan İstanbul doğal olarak kültürel bir merkez özelliğine sahip. Coğrafi konum itibariyle ise yine doğal bir geçiş, birleşme noktası olması itibariyle ticaret merkezi. İstanbul doğal olarak uluslararası bir kültür merkezi, bir finans merkezidir. İstanbul’umuzu çok da yıprattık. En nadide yerlere sanayiler kurduk, ‘Altınboynuz’u balçık, Boğaz’ı kanalizasyon haline getirdik. Ancak yine bizler bozduğumuz bu güzellikleri geri kazanmak için büyük mücadeleler vererek başarılı olduk ki bugün Haliç’imiz Boğaz’ımız pırıl pırıl halde.”
‘İnşaatın katkısı büyük’
İTO Başkan Yardımcısı Gökhan Murat Kalsın, yaptığı açış konuşmasında İstanbul’un geldiği noktada inşaat sektörünün önemine dikkat çekti. İstanbul’un dünyada marka şehir olarak önemli merkezlerden biri olduğunu belirten Kalsın, “Bu şehirler yüzyıllara meydan okuyarak ülkelerin önüne geçiyor. İstanbul’un da bu hızlı değişiminde inşaat sektörü önemli katkı sunuyor. 600 bin üyemizin 32 bini bu sektörde, yan sektörlerle birlikte 70 bini buluyor. Kamu, STK ve özel sektör olarak ortak akılla hareket edersek İstanbul’un marka değerini daha iyi ortaya koyarız” dedi.
‘Prestij Bakanlığı kurulsun’
Aşçıoğlu Yönetim Kurulu Başkanı Yaşar Aşçıoğlu, katıldığı zirvede kazanılan imajın doğru yönetilmesi ve sürdürülebilir olması için ‘Prestij Bakanlığı’ önerisi getirdi. Dünyada ülkelerin algısının ve yönetiminin farklı olduğunu belirten Aşçıoğlu, “Tüm kurumların bağlı olabileceği böyle bir bakanlık oluşturmalı. Nasıl şirketlerin algısını yöneten profesyoneller varsa ülkelerin de olmalı. İşadamları olarak bizler, böyle bir oluşuma destek vermeye hazırız. Yapı sektörü olarak dünyanın ikinci büyük ülkesiyiz. Diyorum ki gelin kurulacak bu yeni bakanlık, diğer bakanlıkları yurtdışına algı yönetimi noktasına uyarıp yönlendirsin” diye konuştu.
Milliyet/ Duygu Erdoğan
Haber Vatan Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;
Marka Şehirler Zirvesi’ne İstanbul damgasını vurdu. İstanbul’un marka olarak doğmuş bir şehir olduğu vurgulanan zirvede, kentsel dönüşümle birlikte yeni marka şehirlerin yaratılacağı belirtildi
MARKA şehirlerin Türkiye ekonomisine katkısını artırmak amacıyla bu yıl ilk kez düzenlenen Marka Şehirler Zirvesi’ne İstanbul damgasını vurdu. Şehirlerin markalaşmasında imzası bulunan firmaların katıldığı zirvede, şehirlerin Türkiye’de marka potansiyeli olan şehirler ve yapılması gerekenler konuşuldu. İstanbul’un Türkiye’nin en önemli marka şehri olduğu sonucuna varılan zirvede, Anadolu şehirlerinin taşıdığı potansiyele dikkat çekildi. Ayrıca kentsel dönüşüm sürecinin yeni marka şehirler yaratacağı ifade edildi.
Eventuum tarafından düzenlenen zirvenin açılış konuşmasını yapan İstanbul İnşaatçılar Derneği (İNDER) Başkanı Nazmi Durbakayım, İstanbul’un marka doğmuş bir şehir olduğunu belirterek, şunları söyledi:
İstanbul doğal merkez
“İstanbul, yüzyıllardır bulunduğu jeopolitik konum itibariyle doğal bir marka şehirdir. İstanbul doğal olarak uluslararası bir kültür merkezi, bir finans merkezidir. Marka olmanın temelinde güven yer alıyor. Ticaret yapacaksa kazanç, konut alacaksa müktesap hak, yaşayacaksa güvenlik, tatil için gelecekse kaliteli hizmet... Bunların hepsini bir araya getirdiğinizde marka şehirden söz etmek mümkün olur.”
Ceylan İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Muammer Ceylan, markalaşma sürecinde kentsel dönüşüm politikalarının da son derece önemli olduğuna vurgu yaptı. Ceylan, “İnşaat sektörünün önemli rol oynadığı bu çalışmalar tamamladığında İstanbul’un çehresi değişecek” dedi.
Ülkelerin algısı yönetilmeli
AŞÇIOĞLU Yönetim Kurulu Başkanı Yaşar Aşçıoğlu, İstanbul’u markalaştırmak için ciddi çaba harcanması gerektiğini belirterek, şunları söyledi: “Kamu nezdinde adı ‘Prestij Bakanlığı’ ya da ‘İmaj Bakanlığı’ olabilecek bir yapı kurulmalı. Tüm kurumların bağlı olabileceği böyle bir bakanlık oluşturmalı. Nasıl şirketlerin algısını yöneten profesyoneller varsa ülkelerin de olmalı. İş adamları olarak bizler, böyle bir oluşuma destek vermeye hazırız. İstanbul, tarih boyunca marka bir şehir oldu. İstanbul’un yanı sıra diğer bölgelerimizde de marka olacak şehirlerimiz var. Bu yeni bakanlık, bu şehirleri olmaları gereken yerlere taşıyabilir.” İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkan Yardımcısı Gökhan Murat Kalsın da İstanbul’un dünyada geldiği noktada inşaat sektörünün önemine dikkat çekti.
Vatan
Haber Ankara Başkent Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...
İstanbul'da gerçekleştirilen Marka Şehirler Zirvesi, Türk ekonomisinde marka gücü ve değeri olan firmaları buluşturdu. Markalaşmada bölgesel, ulusal ve yerel düzeyde uygulanan ekonomi politikalarının konuşulduğu zirvede. Ceylan İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Muammer Ceylan, marka şehir olgusunun önemli bir kalkınma modeli olduğunu belirtti.
Popülariteye sahip kimi şehirlerin bulundukları ülkelerin bile önüne geçmeyi başarabildiğine dikkat çeken Ceylan, Türkiye'de de İstanbul başta olmak üzere birçok şehrin bu potansiyele sahip olduğunu, gerekli altyapı çalışmalarının tamamlanması ile yeni marka şehirlerin çıkabileceğini söyledi.
Şehirleri markalaşmanın en başta turizm gelirlerini artırdığına dikkat çeken Muammer Ceylan, gelişmiş diğer ülkelerdeki marka şehirlerin yılda ortalama 35 ile 50 milyon civarında turist çektiğini, bu sayının Türkiye'ye gelen toplam turist sayısına neredeyse denk olduğunun altını çizdi.
Muammer Ceylan, Türkiye'nin bugüne kadar ambalajını olması gerektiği gibi yapamadığımızı ancak bunun şimdi tam zamanı olduğunu belirterek yeni marka şehirlerin oluşturulması ile Türkiye'de yaşanan bu eksikliğin giderilebileceğini ve ekonomiye önemli bir katkı sağlanabileceğini ifade etti. Yüzyıllardır her dönemin en önemli şehri olan İstanbul'un sahip olduğu zenginlikler düşünüldüğünde rakiplerinin gerisinde kaldığını açıklayan Muammer Ceylan, markalaşma sürecinde kentsel dönüşüm politikalarının da son derece önemli olduğuna vurgu yaptı.
Türkiye'nin kalbi İstanbul'daki konutların yüzde 40'ının kentsel dönüşümden geçeceğini hatırlatan Ceylan, "Bugün marka şehir olarak anılan Paris'in Londra'nın ya da New York'un geçmişine baktığımızda bu şehirlerin kirlilik, altyapı ve yapılaşma karmaşası gibi birçok sorunla mücadele ettikten sonra yeni kimliklerine kavuştuğunu görüyoruz. Ülkemizin mega kenti İstanbul da yenilenme sürecinden geçiyor.
Bir yanda yeni havalimanı, köprü ve tüneller gibi mega projeler hayata girmeye hazırlanırken bir yandan da kentsel dönüşüm kapsamında 6.5 milyon konutun 2023 yılına kadar dönüştürülmesi hedefleniyor. İnşaat sektörünün de önemli roller oynadığı bıı çalışmalar tamamladığında İstanbul'un çehresi değişecek adeta şehir kabuk değiştirecek. Tarihi dokusunun yanı sıra yenilenen yüzü ve modern kimliği ile marka algısı daha da güçlenecek ve rakiplerini sollayacak bir şehir olacak" diye konuştu.
Ceylan. "Marka şehir projelerine ağırlık verip, gerekli yatırımları da yaparsak Cumhuriyet'in 100'uncu yılında marka şehirlerden marka bir ülkeye doğru hızla ilerleyeceğimize inanıyorum" dedi.
Ankara Başkent
Haber Dünya Gazetesi'nde şöyle yer aldı
Marka şehirler için 'imaj bakanlığı' talep edildi Türkiye'de ilk kez gerçekleştirilen Marka Şehirler Zirvesi dün gerçekleştirildi. Zirvede İstanbul'un doğal bir marka olduğu vurgulanırken, markalaşmanın Türkiye'de benimsendiği belirtildi. Zirvede markalaşma konusunda uluslararası alanda bir algı yaratılması için bir imaj bakanlığının gerekliliğine dikkat çekildi. Zirvede konuşan Aşçıoğlu İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Yaşar Aşçıoğlu, Fransa'nın Paris'in yanı sıra Cannes ve Nice şehirleri, Amerika'nın yine aynı şekilde çok sayıda şehirle markalaştığına dikkat çekerek, "Oluşturulan algı yönetimiyle Amerika'da bulunan Beyaz Sarayı ve Özgürlük Anıtı'nı milyonlarca insan geziyor. Nasü ki şirketler algı oluşturmak için profesyonel insanlar çalıştırıyorsa, Türkiye'de de bakanların bağlı olduğu bir 'imaj bakanlığı' kurulmalı" önerisinde bulundu. Bu bakanlığın Türkiye'nin algısını yönetmesi gerektiğini ifade eden Aşçıoğlu, "Bizde Sivri Ada'da Fatih Sultan Mehmet'in heykelini yapıp insanları buralara çekilebiliriz" dedi.
İnşaat yatırımları İstanbul'u çekim noktası yaptı
İstanbul'un artık sadece Türkiye'nin değil bölgenin çekim noktası haline geldiğini aktaran İTO Başkan Yardımcısı Gökhan Murat Kalsın, bu gelişmede Marmaray, 3. Köprü, 3. Havalimanı gibi inşaat yatırımlarının çok fazla etkili olduğunu kaydetti. Kalsın, 600 bin üyeli odalarında 62 bin üyenin inşaat sektöründe çalıştığını kaydederek, "Markalaşma konusunda eğer STK'lar, özel sektör ve devlet birlikte çalışırsa İstanbul'un marka değeri daha iyi ortaya koyabiliriz" değerlendirmesinde bulundu.
Yeni bir kavram olan markalaşmanın bir değer olduğunun anlaşılmasının son 10-12 yılda olduğunu belirten İstanbul İnşaatçılar Derneği (İNDER) Başkanı Nazmi Durbakayım, Türkiye'nin markalaşma kavramını çok sevdiğini söyledi. Bu noktadan sonra mar• ka kavramını nasıl koruruz ona bakmak gerektiğine dikkat çeken Durbakayım, "İstanbul gibi büyük kentlerde musluklardan sular kahverengi akarken, İstanbul'dan hale berrak akıyor. İstanbul doğal yapısı gereği de marka şehir olmak için gerekli tüm niteliklere sahip. Bizde marka şehrin müteahhitleri olarak, marka şehirlere katkı sağlamak için elimizden geleni yapacağız" diye konuştu.
Marka şehirler ülkelerin önüne geçti
Zirvede konuşan TOKİ Başkan Yardımcısı Ahmet Şahin ise, günümüzde Marka şehirlerin ülkelerin önüne geçtiğine dikkat çekerek, "Tokyo yükse teknolojisi ile Paris romantizmle, Milano moda ile Las Vegas kumarhaneleri ile markalaşmış. Marka şehirler ülkelerin ve milletlerin tanıtımımda önemli rol oynuyor. Bizde ülke olarak konumu ve sosyal niteliğiyle öne çıkan şehirleri öne çıkarmak zorundayız" dedi. Ceylan İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Muammer Ceylan ise Türkiye'de yeni bir kavram olan marka şehirlerin inşaat sektörüyle birlikte ortaya çıktığını söyledi. Ceylan, markalaşmaya sadece inşaatlarla katkı sağlamanın doğru olmadığım, o kentin sanatı, tarımı, halısı ve kilimiyle de marka olabileceğini söyledi.
Dünya