Sektörel

Marka Şehirler Zirvesi sona erdi!

Türkiye’de ilk defa gerçekleştirilen Marka Şehirler Zirvesi, yüksek bir katılım ile CVK Park Bosphorus Hotel’de gerçekleşti.


Türkiye’de ilk defa gerçekleştirilen Marka Şehirler Zirvesi, yüksek bir katılım ile CVK Park Bosphorus Hotel’de gerçekleşti. 


Eventuum tarafından gerçekleştirilen Marka Şehirler Zirvesi, Türk ekonomisinde marka gücü olan firmaları ve kuvvetli STK’ları tek bir çatı altında topladı.


Açılış konuşmalarında İstanbul Ticaret Odası Başkan Yardımcısı Gökhan Murat KALSIN, İstanbul İnşaatçılar Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Nazmi DURBAKAYIM ve TOKİ Başkan Yardımcısı Dr. Ahmet ŞAHİN yer aldı. 


İstanbul Ticaret Odası Başkan Yardımcısı Gökhan Murat KALSIN, İTO olarak İnşaat Gayrimenkul 2023 Vizyonu Strateji Belgesini oluşturduklarını ve ayrıca İstanbul'un etkin şekilde tanıtılması ve marka değerini artırılmasına yönelik çalışmalar gerçekleştirdiklerini belirtti.  


Açılış konuşmasında yer alan İstanbul İnşaatçılar Derneği ve Teknik Yapı Yönetim Kurulu Başkanı Nazmi DURBAKAYIM, İstanbul’un kültür başkenti  ve finans merkezi olarak anılacağına değindi, marka değerinin gittikçe artacağına değindi.  


Açılış konuşmasında yer alan TOKİ Başkan Yardımcısı Dr. Ahmet ŞAHİN yaptığı konulmada TOKİ olarak pek çok bölgede yenilikçi ve kaliteli marka şehirler yarattıklarını belirtti.  


Aşçıoğlu Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Yaşar AŞÇIOĞLU, Marka şehirleri ön plana çıkaran unsurlara değinerek, marka değerlerin ve entellektüel değerlere hak edilen değerin gösterilmesi gerektiğini vurguladı. 



Ege Yapı Yönetim Kurulu Başkanı H. İnanç KABADAYI ise, Şehirlerin Markalaşma Sürecinde Kentsel Dönüşümün Önemi ve Sürdürülebilirliği hakkında bilgi aktardı.


Zirvenin sponsorları arasında yer alan Yiğit Group Yönetim Kurulu Başkanı Önder YİĞİT; marka projelerle birlikte oluşan marka kentlerin ülkelerin ekonomisine sağladığı değerden bahsetti.  


Ceylan İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Muammer CEYLAN; Kentlerin popülaritesi ve marka şehir olmak için gerekli şartları aktardı.



CRM Medya Ajans Başkanı Ramazan BECER ise; gayrimenkul alanına yönelik bilişim ve dijital alandaki yenilikler ve çözümler hakkında bilgi verdi. Marka algısı hakkında seçiciliği yüksek bir sunum yaparak farklı bir projeksiyon tuttu.  


MÜSİAD İnşaat Sektör Kurulu Başkanı Reha YELTEKİN, Türkiye’deki şehirlerin marka değerini düşüren çarpık yapılaşmanın tek çözüm olan, ancak olması gereken hızda yürümeyen ve tıkanıklıklar yaşanan kentsel dönüşüm sürecinin ve mevcut durumda ihtiyaçlara cevap veremeyen 6306 sayılı “kentsel dönüşüm” yasasına ait yeni yönetmelik taslağı ile ilgili görüşlerini belirtti. 


Marka Şehirler Zirvesi’nde yer alan  bir diğer önemli konuşmacı ise; Türkiye’de halka en yakın belediye başkanı seçilen Kağıthane Belediye Başkanı Fazlı KILIÇ, Marka Belediyecilik ve Marka Şehir Stratejileri konusunda önemli bilgiler verdi.


Bloomberg Ht Haber Müdürü Ali ÇAĞATAY moderatörlüğünde gerçekleşen “Şehirlerimizin Markalaşmasında Ulusal ve Yerel Düzeyde Gerekli Yatırımlar ve Uygulamalar, Gelecek Dönem Projeksiyonları” konulu panelde ise,  24 Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Aziz YENİAY, Çalık Gayrimenkul Yönetim Kurulu Üyesi Doç. Dr. Feyzullah YETGİN, Türk Yapısal Çelik Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Yener GÜR’EŞ, ve Ceylan İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Muammer CEYLAN yer aldı. 


Marka Şehirler Zirvesi, İNDER, MÜSİAD, TÜMSİAD, İMKON, ÇEDBİK, BACADER, AEMDER, İSEDA, KALİSDER, TUCSA tarafından desteklenerek büyük bir başarıya imza attı. 


Marka Şehirler Zirvesi organizatörü Pınar Kopuz ise, ilk yılında katılım anlamında karşılaştıkları manzaradan çok etkilendiğini, dinamikleri ve etkileşimi çok kuvvetli bir sektör olarak marka algısının sürdürülebilir kılınması için alt yapının hazır olduğunu, tetiklemek için küçük bir kıvılcıma ihtiyaç duyulduğunu ve bu zirve sayesinde artık markalaşma konusunun çok daha fazla gündeme gelerek  sürekli yenilik kazanacağını ve özel sektörün çalışma şevkini arttıracağını belirterek tüm konuşmacı, sponsor ve katılımcılarına teşekkür etti.