İşte Türkiye’nin en 'itibarlı' markaları!
Türkiye İtibar Endeksi’nin 2016 sonuçları belli oldu. Yurt çapında 3 bin 808 kişi ile yapıldı. En itibarlı marka Koç Holding oldu.
Türkiye İtibar Akademisi’nin Yıldız Teknik Üniversitesi İstatistik Bölümü ile düzenlediği Türkiye İtibar Endeksi’nin 2016 sonuçları belli oldu. Araştırma tüm yurt çapında 3 bin 808 kişi ile yapıldı. En itibarlı marka Koç Holding oldu.
İtibar Atölyesi bünyesinde faaliyet gösteren Türkiye İtibar Akademisi tarafından 6’ncısı gerçekleştirilen TİE’nin sonuçları DÜNYA okurları ile paylaşıldı. Araştırma; 11 Ocak 2017 ile 02 Mart 2017 tarihleri arasında 20 farklı sektörde gerçekleştirildi. CATI yani bilgisayar destekli telefonla görüşme yöntemi kullanılarak yapılan araştırma kapsamında 3 bin 808 kişi arandı. Araştırma Türkiye genelinde NUTS2 düzeyinde (26 bölge) tabakalı örnekleme yöntemi kullanılarak gerçekleştirildi. TİE saha çalışmaları süresince yaş, cinsiyet, eğitim ve bölgesel detaylarda analizlerin gerçekleştirilmesine olanak sağlayacak veriler toplandı. Yıldız Teknik Üniversitesi İstatistik Bölümü’nce raporlanan ve akademik denetimi yapılan TİE 2016 araştırmasına göre Türkiye’nin en itibarlı markası Koç Holding oldu.
Sektörlerin liderleri değişti
2015 yılına göre 5 sektörde lider değişti. Liderlikte rekabetin yüksek olduğu sektörlerde; otomobil, hazır giyim, bankacılık, sigorta, eğitim ve makine sektörü ön plana çıktı.
Otomobilde 2015 yılının en itibarlı markası Ford iken 2016 yılının en itibarlı markası Volkwagen oldu. Turizm- Otel kategorisinde 2015 yılının en itibarlı markası Rixos’tu. 2016 sonuçlarına göre Barut Hotels, Doğuş Hotel, Hilton Otelleri bu alandaki en itibarlı marka oldu. Sigorta sektöründe 2015 yılında lider Anadolu Sigorta’ydı. 2016’da bu kategorideki en itibarlı marka Koç Allianz oldu. Üniversite bazında da sonuç değişti. Türkiye’nin en itibarlı üniversitesi bir önceki yılın sonuçlarına göre ODTÜ idi. 2016’da endekse göre en itibarlı üniversite Boğaziçi oldu. Makine sektöründe de lider bir önceki yıla göre değişti. 2015 sonuçlarında birinci Bosch iken, 2016 endeksinde Makine ve Kimya Endüstrisi (MKE) makine sektörünün en itibarlı ismi seçildi.
Gayrimenkul sektöründen kimler var?
1- Ağaoğlu
2- Enka
3- TOKİ
4- Rönesans
5- Emlak Konut
Acar: İtibar, ölçülebilir halde endeksi yapmaya devam edeceğiz
TİE İcra Kurulu ve İtibar Atölyesi Başkanı Ertan Acar, itibar kavramının Türkiye’de yanlış bilinen doğru kavramlardan biri olduğunu söyledi. “İtibar, şirket ya da kurum güvenilirliğinin maddi olmayan en önemli ölçütlerinden biri” diyen Acar, şunları söyledi: “Şirketlerin defter değeri ile piyasa değeri arasındaki farkların en önemli kaynağı, onların itibarlarıdır. İtibar, üründen çok markanın değerine etki eden önemli bir kazanç. Gözle görülmez belki ama hissedilir. İşletmecilik kültürünün genetik bilimi kadar derinleştiği Batı dünyasında, itibarı ölçebilir hale getirmek uzunca süre önemli bir istatistik sorunu oldu. Bugün artık itibar da kesin olarak ölçülebilir bir değer haline geldi. Biz de en güvenilir araştırma yöntemlerini kullanarak, ülkemizdeki şirket ve kurum itibarlarına dair bir araştırma yaptık ve yapmaya devam edeceğiz.”
Büyüklü: Bireysel ve kurumsal bazda önem taşıyor
Yıldız Teknik Üniversitesi İstatistik Bölümü Başkanı Prof. Dr. Ali Hakan Büyüklü ise, “Güvenilir olma durumu, saygınlık ve prestiji ifade eden itibar konsepti, ekonomik, finansal, sosyal, kültürel, siyasal ve daha birçok alanda, kamu, özel, bireysel ve kurumsal bazda önem taşıyor. İtibar endeksi, ekonomik ve finansal içerikli olarak belirlenmiş sektörlerde uygulanıyor. Biz TİE’nin akademik içeriğinde yer alıyoruz. İtibarın oluşumu ve gelişimini etkileyen değişkenlerin, faktörlerin izlenmesi ve değerlendirilmesinde üniversitemiz bilimsel altyapıyı sağlıyor” dedi.
Büyüklü “Bu rapor, her şirket için çok daha derinlemesine yapılması gereken araştırmalar ve itibar yönetimi süreçleri için de bir navigasyon aracı görevini üstlenecek” diyerek, “Açıklanan raporda; 20 sektörün itibar değerleri, her sektörün öne çıkan büyük kuruluşlarının münferiden itibar değerleri, sektör içi rakiplerinden farklılıkları, benchmark kurumdan farklılıkları, neden o noktada oldukları, itibarlarını artırabilmeleri için kamuoyunun ve hedef kitlelerinin onlardan beklentilerinin neler olduğu, hangi beklentiyi ne ölçüde yerine getirirlerse kurum itibarının ne ölçüde artabileceği, buna yönelik öncelikler ve tavsiyeler yer alıyor” açıklamasını yaptı.
Şirketler TİE raporundan nasıl yararlanacak?
Rapora ulaşmak isteyenler şirketler, www.tie.com.tr web sitesi üzerinden başvurularını yapabiliyorlar.
Dünya