27 / 11 / 2024

İstiklal'de kiralar Paris'le aynı

İstiklal'de kiralar Paris'le aynı

Avrupa'da bin 200 mağazası bulunan, 167 yıllık giyim markası C&A'in Türkiye sözcüsü Berna Kural, Türkiye'nin, C&A'in Avrupa'da en hızlı büyüdüğü pazar olduğunu, 1 yılı doldurmadan 8 mağazaya ulaşacaklarını belirtti.




Kural, "Hedeflediğimizden hızlı büyüyoruz ancak Paris'te bir cadde ile İstiklal Caddesi'nin fiyatları birbirine çok yakın. Türkiye kiralar açısından zor bir ülke" dedi. Caddelerin C&A için önemli lokasyonlar olduğunu vurgulayan Kural, İstiklal ve Bağdat Caddesi için görüşmeler yaptıklarını, Kadıköy'de de mutlaka yer almak istediklerini belirterek, "Türkiye kiralar açısından zor bir ülke. O yüzden adımlarımızı atarken çok dikkatli davranmamız gerekiyor" şeklinde konuştu.

Türkiye Çin'i geçti

Konsepti, modayı ucuz fiyata satma üzerine kurulu C&A, Türkiye pazarına geçen yıl Profilo Alışveriş Merkezi'nde açtığı 3 bin 200 metrekarelik mağaza ile girdi. Firmanın halen Türkiye çapında 6 mağazası bulunuyor. Berna Kural, önümüzdeki günlerde Ankara'da büyük metrekareli bir mağaza daha açacaklarını, nisan ayında da Bakırköy İstasyon Caddesi'nde tüketici ile buluşacaklarını belirtti. C&A'in Çin pazarına da Türkiye ile aynı anda girdiğini vurgulayan Kural, "Ama Çin'de henüz 4 mağazaya ulaştık" dedi. Kural, Türkiye'de Avrupa ülkelerindeki satış rakamlarına ulaşılmasa da bir yıllık süreci mutlu tamamladıklarını, pazara girmeden önce koydukları, `3 yılda 20 mağaza' hedefini aşabileceklerini sözlerine ekledi.

Türkiye'de hedefimiz liderlik

1841'de Hollandalı iki kardeş tarafından kurulan C&A'in stratejisi modayı ucuz fiyatla satma prensibi üzerine kurulmuş. Avrupa'da 1200, Güney Amerika'da 150 mağazası bulunan marka, Avrupa'da çok iyi tanınıyor, hatta Almanya'da yapılan bir ankette en güvenilen marka seçilmiş. Berna Kural, C&A'in Avrupa ülkelerinde sektörde birinci ya da ikinci sırada olduğunu belirterek, Türkiye'deki hedeflerini de liderlik olarak açıkladı. Kural, C&A'in Türkiye pazarına da çok uygun bir marka olduğunun altını çizerek, şöyle devam etti: "C&A Türkiye'ye girmeden önce 2 yıl fizibilite yapıldı, piyasa anketleri yapıldı. Sonuçta bu pazarın bize çok uygun olduğu ortaya çıktı. Zaten öncesinde de C&A pazara çok yabancı değildi. Çünkü kardeş şirketimiz Mondial, yıllardır satınalmalarının yüzde 12'sini Türkiye'den yapıyordu ve piyasaya çok hakimdi."
15 YTL'ye organik tişört satacak

C&A'in, geniş bir kitleye hitap ettiğini vurgulayan Berna Kural, "99 YTL'ye kaşmir kazak da, 9 YTL'ye tişört de satıyoruz" dedi.

25 Mart'tan itibaren, organik pamuk ürünleri satmaya başlayacaklarını ifade eden Kural, "Bu ürünler, çok daha pahalıya mal olmasına rağmen, geleneksel şekilde işlenmiş pamuk ürünleriyle aynı fiyata satılacak. Yani tüketici 15-20 YTL'ye organik pamukla üretilmiş tişört alabilecek"
şeklinde konuştu.

ŞENAY BÜYÜKKÖŞDERE / AKŞAM


Geri Dön