İzmir Büyükşehir Belediyesi istek ve önerileri dinlemek için vatandaşın ayağına gidiyor!
İzmir Büyükşehir Belediyesi Halkla İlişkiler Müdürlüğü, belediye ile ilgili şikayet, istek ve önerileri dinlemek için vatandaşın ayağına gidiyor. İlk olarak Karabağlar’da gerçekleştirilen uygulama, diğer ilçelere de yayılacak.
İzmir Büyükşehir Belediyesi Halkla İlişkiler Müdürlüğü, belediye ile ilgili şikayet, istek ve önerileri dinlemek için vatandaşın ayağına gidiyor. İlk olarak Karabağlar’da gerçekleştirilen uygulama, diğer ilçelere de yayılacak.
İzmir Büyükşehir Belediyesi Halkla İlişkiler Şube Müdürlüğü, başlattığı yeni uygulama ile kentin ve kentlinin sorunlarını yerinde tespit ediyor, sorunlara çözüm buluyor. Pazaryerlerinden oyun alanlarına farklı mekanlarda vatandaşları dinleyen görevliler, sivil toplum örgütleri, meslek odaları ve muhtarlarla da bir araya geliyor; istek, öneri ve şikayetlerini dinleyerek telefon veya e-mail yoluyla İzmir Büyükşehir Belediyesi’ne ulaşamayan vatandaşların dertlerine derman oluyor. Uygulamanın başladığı Karabağlar ilçesinde, Karabağlar Belediyesi Halkla İlişkiler ve Muhtarlar Masası ekiplerinin desteği ile kısa sürede binlerce vatandaşa ulaşan Büyükşehir görevlileri, en genç 3 gün içerisinde şikayet sahibi vatandaşları arayarak bilgi veriyor. Ayrıca görüşülen vatandaşlarla anket çalışması da yapılıyor.
Kent yönetimine aktif katılım
Ankette vatandaşların Büyükşehir’in hayata geçirdiği önemli projeler ile devam eden projeler hakkında bilgi sahibi olup olmadığı sorulurken, planlanan yeni çalışmalar hakkında bilgi veriliyor; vatandaşların proje önerileri alınıyor. Ankette belediyenin verdiği hizmetlerden vatandaşların memnuniyet derecesi ölçülüyor, 5 yıllık dönem içinde beklentileri soruluyor. İzmirliler’in kent yönetimine aktif olarak katılmasını hedefleyen çalışmalarda, vatandaşların yoğun olarak geçtiği cadde ve sokaklara stant kurularak aylık yayın organı “İzmir Büyükşehir” dergisi de dağıtılıyor. İzmir Büyükşehir Belediyesi yetkilileri, Karabağlar’ın ardından sırayla diğer ilçelerde de aynı çalışmayı yapacaklarını belirtti. Uygulamanın çok faydalı olduğunu söyleyen vatandaşlar ise, “Biz belediyeye gitmek yerine belediye görevlileri bize geliyor. Rahatlıkla şikayetlerimizi söylüyoruz” diye konuştu.
İzmir Büyükşehir Belediyesi