29 / 12 / 2024

İzmir Konak Tramvayı'na üçüncü düzenleme!

İzmir Konak Tramvayı'na üçüncü düzenleme!

İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin plansız çalışmasının bedelini vatandaşlar ödüyor. Daha önce iki kez revizyona gidilen Konak Tramvayı projesinde yeni bir öneri daha gündeme geldi



İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin plansız çalışmasının bedelini vatandaşlar ödüyor. Daha önce iki kez revizyona gidilen Konak Tramvayı projesinde yeni bir öneri daha gündeme geldi


İzmir Büyükşehir Belediyesi, Konak tramvayı projesinde Üçkuyular-Konak arası güzergah kararında çıkmaza girdi. Mustafa Kemal Sahil Bulvarı yeşil alandan geçen ilk güzergahı Mithatpaşa Caddesi'ne kaydırma kararı alınmasına karşın altyapı, maliyet artışı, trafik gibi sorunlar nedeniyle iki alternatif güzergah önerisi daha hazırlandı. Bu değişiklikle birlikte milyonlarca liraya ihale edilen Karşıyaka ve Konak Tramvay projeleri yap boz tahtasına döndü. Önce projeleri hazırlanan ardından yapım ihalesi gerçekleştirilip yer teslimi yapılan her iki güzergahla ilgili son revizyona Başkan Kocaoğlu karar verecek. Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, Mithatpaşa Caddesi, Sahil Bulvarı mevcut taşıt yolu ve yarı taşıt yolu yarı yeşil alanı içeren güzergahlardan birinde karar kılacak. Büyükşehir'in milyonlarca lira harcayarak yapmayı planladığı Karşıyaka ve Konak tramvayları kelimenin tam anlamıyla yaz boz tahtasına döndü.  İzmir  Büyükşehir Belediyesi ilk revizyonu Konak Tramvayı'nda yaptı. Şair Eşref Bulvarı'nda orta şeritten geçmesi öngörülen hat, güzergah üzerindeki dut ağaçlarının kesilmemesi için yol gövdesine kaydırıldı. Büyükşehir'in revizyonları bununla da sınırlı kalmadı. İkinci revizyon daha önce Mustafa Kemal Sahil Bulvarı'nın kara tarafından geçmesi öngörülen hatta yaşandı. Başkan Kocaoğlu meslek odalarının önerileri, yeşil alan üzerinden gitmesine tepkiler ve otoparkların azalacak olması nedeniyle Mustafa Kemal Sahil Bulvarı yeşil alanından geçecek güzergahı Mithatpaşa Caddesi'ne almaya karar verdi. Henüz yüklenici Gülermak'ın işe başlayamadığı Konak tramvayında bu kez de Mithatpaşa Caddesi'nden geçmesi planlanlan güzergahta ortaya çıkan sorunlardan dolayı değişiklikle gündeme geldi. Özellikle caddenin altından geçen su, elektrik, doğalgaz ve benzeri altyapı deplaselerinin zorluğu ve sıkıntılar, maliyetteki artış ile trafikte yaşanacak sorunları dikkate alan belediye bürokratları alternatif güzergah önerileri hazırladı. Alternatiflerdin biri tramvay hattının Karşıyaka tramvayında olduğu gibi tamamen karma trafikle Mustafa Kemal Sahil Bulvarı'na kaydırılması oldu. Buna göre altı şeritli yola döşenecek tramvay hattı taşıt trafiğiyle birlikte haraket edecek. İkinci alternatifte ise hat kısmen Sahil Bulvarı'nın apartmanlar yönündeki şeritlerinden biriyle yeşil alanın yola yakın bölümünden geçecek. Bu şekilde, trafikten ayrı bir hat oluşturlamasına olanak sağlanacak. Mithatpaşa Caddesi güzergahı ise üçüncü alternatif olarak masada duracak. Üç alternatif olumlu ve olumsuz yanlarıyla birlikte öneri olarak Başkan Kocaoğlu'na verildi. Kocaoğlu, yapılacak son toplantıda güzergahlardan birini onaylacak. Buna göre yüklenici firma işe başlayabilecek. 


Sabah


Geri Dön