Konak Tramvayı'na dördüncü şerit geliyor!
İzmir Büyükşehir Belediyesi, Konak Tramvayı projesinde yeni bir revizyonla, Mustafa Kemal Sahil Bulvarı'nda hattı, mevcut gidiş-geliş üç şeritli yola dördüncü şerit olarak kara ve deniz tarafına döşeyecek.
İzmir Büyükşehir Belediyesi, Konak Tramvayı projesinde yeni bir revizyonla, Mustafa Kemal Sahil Bulvarı'nda hattı, mevcut gidiş-geliş üç şeritli yola dördüncü şerit olarak kara ve deniz tarafına döşeyecek. Bayram sonrası kamuoyuna açıklanacak revizyon sonrası inşaat çalışmalarına başlanacak.
Konak ve Karşıyaka tramvay projeleri ihale öncesi ve sonrası revizyonlarla kent gündemine damgasını vurdu. İnşaatına başlanan Karşıyaka tramvayında Karşıyakalıların tepkileri sonucu sahildeki başta palmilyeler olmak üzere ağaçların korunması amacıyla taşıt yoluna alınan güzergah, Alaybey durağının iptal edilmesi ve Karşıyaka İskele'de hattın son bulmasıyla tamamlanan revizyonla uzunluğu 9.7 kilometreden 8.3 kilometreye, istasyon sayısı ise 15'den 14'e düştü.
Konak Tramvayı'nda ise ihale öncesi Şair Eşref Bulvarı'nda ortadan giden ve dut ağaçlarının sökülmesine neden olan ilk proje revize edilerek taşıt yoluna alınmasıyla başlayan değişiklikler ihale sonrası Mustafa Kemal Sahil Bulvarı'nda yeşil alandan geçecek hattın Mithatpaşa Caddesi'ne kaydırılması ön hazırlığıyla devam etti. Ancak, Mithatpaşa Caddesi'nde trafik akışıyla ilgili handikaplar yaratması başta otopark, altyapı sorunları nedeniyle hat yeniden Sahil Bulvarı'na alındı. Ancak, ilk projede yeralan yeşil hat güzergahı yerine yeni bir hat çizildi.
Son revizyonla Konak tramvayı rayları için Mustafa Kemal Sahil Bulvarı'na dördüncü şerit oluşturulacak. İlk projede gidiş-geliş yanyana olan hat biri Sahil Bulvarı kaldırım, diğeri ise deniz tarafı kaldırımın bulunduğu bölgeye yapılacak. Hattın üç şeritli karayolunun yanına sığdırılması için orta refüj ve kaldırımlar kısmen daraltılacak ve geriye çekilecek. Son aşamaya gelen revizyonla ilgili bayramdan sorna nihai karar ve proje yüklenici firmaya verilecek. Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu da kamuoyuna revizyonun nedenlerini açıklayacak. Kocaoğlu, tramvaydaki revizyonların bu kadar çok olmasının nedenlerinden birinin, bu tür projeleri yapan şirketlerin İzmir'de olmaması olduğunu düşündüğünü söyledi. İzmir dışındaki şirketlerce yapılan projenin, uygulama aşamasına geldiğinde belli sıkıntılar olduğunu gördüklerini belirten Kocaoğlu, bu nedenle bazı değişiklikler yapıldığını belirtti. Kocaoğlu hat üzerindeki okaliptus, karabiber gibi ağaçların taşınmasıyla ilgili problemler yaşandığını belirterek AVM yada bina yapıyormuş gibi eleştiriler de aldıklarını söyledi.
Tramvay projelerini bir kez daha irdelediklerini, Konak tramvayında projeyi bir ara Mithatpaşa Caddesi'ne almayı düşündüklerini dile getiren Başkan Kocaoğlu, "Arkadaşlar proje üzerinde çalıştı. Ancak, baktık ki Mithatpaşa Caddesi'nde Hatay ile sahil arasında yoğun dikey geçişler var. Bu nedenle caddede tramvay çalışamayacağını gördük. İlk projedeki yeşil alanla ilgili duyarlılık nedeniyle Sahil Bulvarı'nda yeni bir hat hazırladık. Yeraltındaki Büyük Kanal'ın kollektörüne dokunmadan Sahil Bulvarı'ndaki mevcut üç şeritli yolu bozmadan, dördüncü şerit olarak tramvay hattı yapılacak. Orta refüjde, yanlarda, kaldırımlarda oynama yapacağız. Geliş ve gidişte en sağda tramvay hattı olacak. Tespit çalışmalarımız tamamlanmak üzere. Bayramdan sonra kamuoyuyla yeşil alanda neden yapmadığımızı anlatacağız. Tramvay inşaatı bu süreçle birlikte hızlanacak" dedi. Konak tramvayı 13 kilometre uzunluğunda ve 19 duraktan oluşacak. Üçkuyular- Mustafa Kemal Sahil Bulvarı, Konak-Şehit Fethi Bey Caddesi, Şehit Nevres Bulvarı- Montrö Meydanı -Şair Eşref Bulvarı-Alsancar Gar-Şehitler Caddesi- Halkapınar arasında çalışacak.
Hürriyet