İzmir Marka Kent Stratejik Planı ihalesi sonuçlandı!
İzmir Kalkınma Ajansı'nın (İZKA) düzenlediği "İzmir Marka Kent Stratejik Planı" ihalesi sonuçlandı
İZKA'dan yapılan yazılı açıklamaya göre, büyük ilgi gören ihaleye Almanya, İspanya, Belçika, İsveç, İngiltere, Hollanda, İsrail, İsviçre, Yeni Zelanda, İtalya, Yunanistan, Fransa menşeli yabancı ve Türk ortaklıklardan oluşan toplam 19 başvuru yapıldı.
İzmir'in marka kent stratejisinin belirlenmesi için açılmış olan ihaleye, Wolff Olins, Interbrand, PlaceInvest, Landor, Inpolis, Blue Group gibi kentsel pazarlama konusunda önemli deneyimleri olan firmaların yanı sıra TNS Global gibi önemli araştırma firmaları ve yatırım danışmanlığı firmaları da konsorsiyumlar içinde yer aldı.
15 Şubat günü gerçekleştirilen teknik ve idari değerlendirme sonucunda, istenen ön koşulları yerine getiren 14 firma değerlendirmeye alındı.
Değerlendirme sonucunda, Art Grup, Wolff Olins, Blue Group, American World Services, TNS Global, Kita Tasarım Reklam ve Danışmanlık konsorsiyumu ile çalışılmasına karar verildi.
İzmir'in doğal, kültürel, ekonomik, tarihsel ve sosyal niteliklerini bir bütün olarak ele almak ve İzmir'i diğer kentlerden farklı kılan ürün-hizmet konularını, avantajlarını ve yatırım olanaklarını yaratıcı ve yenilikçi bir yaklaşım ile ortaya koyabilmek projenin esasını oluşturuyor.
"İzmir Marka Kent Stratejik Planı" 2013 yılına kadar kısa vadeli, 2017 yılına kadar orta vadeli stratejik hedef ve eylemleri içerecek. Kentsel dönüşümle ile ilgili yaratıcı yenilikçi fikirleri, yatırımcı ağları oluşturmayı, kentin bir cazibe merkezi haline gelmesini sağlayacak anıtsal yapı proje önerilerini, aday olunacak uluslar arası etkinlik önerilerine kadar pek çok farklı proje önerisini içinde barındıracak olan İzmir Kent Marka Stratejik Planı 4 ay içinde hazırlanacak ve kamuoyuna sunulacak.
Stratejik planın hayata geçirilmesiyle İzmir kent markası geliştirilecek, kente değer katılacak, tercih edilirliği artacak, farklılaşacak ve küresel rekabette yer alabilmesine katkıda bulunulacak. Güçlü ve pozitif bir İzmir markasının geliştirilmesi, kente rekabet avantajını da beraberinde getirecek, yatırımcıların, ziyaretçilerin, müşterilerin, tüketicilerin, diğer ülke hükümetlerinin ve küresel medyanın dikkatini çekmek için önemli bir katkı sunacak.
İhale sonrasında İzmir'in de marka kent olması için her türlü avantaja sahip olduğunu belirten İZKA Genel Sekreteri Dr. Ergüder Can, "Stratejik plan ile avantajlarımızı ortaya çıkaracağız. Marka kent olma yolunda en önemli adımlardan birini bu sayede gerçekleştireceğiz. Bu hedef uzun soluklu bir çabayı gerektiriyor. Stratejimizi iyi oluşturursak, marka kent olma yolunda başarıyı yakalarız. Bu sayede İzmir gelecekte hak ettiği yere gelir" dedi.
AA