22 / 11 / 2024
fuzul

İzmir Narlıdere metrosunda hedef 2022!

İzmir Narlıdere metrosunda hedef 2022!

Fahrettin Altay- Narlıdere Metrosu’ndaki çalışmalara hız kesmeden devam eden İzmir Büyükşehir Belediyesi, 2022 yılında tamamlanacak projedeki gelişmeleri gösteren bir tanıtım toplantısı yaptı.




Çalışmalarına hız kesmeden devam eden  İzmir  Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, İzmir’de şehir içi ulaşımı kolaylaştıracak Narlıdere Metrosu’ndaki yapım çalışmalarını Narlıdere Belediye Başkanı Ali Engin, Balçova ve Narlıdere ilçelerinin meclis üyeleriyle mahalle muhtarlarına anlattı. İzmir Büyükşehir Belediyesi'nde yer alan habere göre, kalabalık bir heyetle beraber inşaat alanını gezen ve yetkililerden bilgi alan Başkan Tunç Soyer, muhtarların ve meclis üyelerinin metro yapımıyla ilgili sorularını da cevapladı. Hep beraber TBM adı verilen dev tünel kazıcıların çalıştığı yeraltındaki tünele de inen katılımcılar, çalışmaları yerinde inceledi. Geziden önce yapılan sunumda, inşaat tamamlandığında Balçova İstasyonu’nda 415 araçlık, Narlıdere Kaymakamlık İstasyonu’nda ise 223 araçlık iki otoparkın yapılacağı da açıklandı.  

Çalışmalar tamamlandığında Bornova EVKA-3’ten metroya binen bir yolcu Narlıdere’ye kadar kesintisiz olarak gidebilecek. İzmir’de çevre dostu raylı sistemle yolculuk 186,5 kilometreye ulaşmış olacak. İzmir Büyükşehir Belediyesi genişleyen metro ağıyla trafik sıkışıklığını daha da azaltmayı ve iklim krizine sebep olan ulaşım kaynaklı fosil yakıt kullanımını en aza indirmeyi amaçlıyor. Yeni metro hattı 7,2 km uzunluğa sahip olacak.  Balçova ilçesinden başlayıp Narlıdere ilçesinde son bulan metro hattının tamamı yeraltından geçecek. Proje kapsamında 1 adet aç-kapa istasyon, 6 adet yeraltı istasyonu, 4 adet makas tüneli, 9 adet imalat şaftı ve 2 adet depolama hattı bağlantısı da yapılacak.


   
2022’de açılıyor

 

Tanıtım toplantısında açıklamlar yapan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer “Bu proje, İzmir’in gerçekten takip ettiği ve beklediği en büyük proje ve bizler de hedefe emin adımlarla ilerliyoruz. Takvimi sorunsuz işleyen en değerli proje. Ülke genelinde yaşanan ekonomik kriz nedeniyle pek çok yatırım yarım kaldı. Her şeye rağmen metro inşaatını sürdürüyor oluşumuz çok ciddi emek ve konsantrasyonla mümkün oluyor. Bu çabayı destekleyen herkese teşekkür ediyorum. GÜLERMAK Türkiye’nin medarı iftiharı bir firma. Dünyadaki örnek projelerde görülen bir teknolojiyi kullanıyoruz” dedi. Gerçekten gelişmiş bir kentin, yoksulların bile araç kullandıkları değil, zenginlerin bile toplu taşımayı tercih ettikleri bir kent olduğunu söyleyen Soyer, “Biz de bu anlayışla toplu taşımayı geliştirmeyi hedef olarak seçtik. Boydan boya İzmir’i hafif raylı sistemle ve metroyla donatmaya devam edeceğiz. 2022 sonunda hep beraber açılışını yapacağız”  dedi.

155 basamak 30 metre yerin altında

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, belediye başkanları, meclis üyeleri ve muhtarlarla yerin 30 metre altına 155 basamaklı merpenden inerek çalışmaları yerinde denetledi. 600 metre ilerlemiş tünele giren Başkan Soyer, “Türkiye’nin gündemine girmesi gereken bir hikaye bu kadar savaş yaşanırken insanlar bu kadar karamsarlık yaşarken varlığıyla umut veren bir yer. Birçok yerde yatırım durmuşken burada tıkır tıkır işleyen ve belki de Türkiye’nin en büyük yatırımlarından biri olan bu proje hızla devam ediyor. Mühendisinden işçisine kontrolöründen emekçisine hepsiyle iftihar ediyorum. Altı ay içinde işin yüzde 50’si bitecek. Yani işin daha hızlı ilerleyeceği bir döneme gireceğiz, sonrası çok daha kolay olacak” şeklinde konuştu.

450'şer tonluk iki dev

Yapımı devam eden Narlıdere Metrosu'nda TBM adı verilen iki adet dev tünel açma makinesinden ilki imalata başladı. Diğeri de kurulma aşamasında. Derin tünel tekniği ile yapılan hatta, çalışmalar sırasında oluşması muhtemel trafik, alt yapı ve sosyal yaşam sorunları da minimuma indirilecek.

100 metre uzunluğunda ve 6,6 metre çapındaki 450’şer tonluk tünel açma makinaları günde ortalama 20 metre kazı yapacak. Dünyada gelişmiş tünelcilik faaliyetleri içinde önemi giderek artan TBM'ler, fonksiyonları sebebiyle “yeraltı tünel fabrikası” olarak da nitelendiriliyorlar. Halk arasındaki tabiriyle bu “dev köstebekler”, tünel kazı ve destekleme işlerini birlikte yapıyor. Olağanüstü gücüyle öne çıkan TBM’ler, çok yönlü kesici kafa ile birlikte sert kaya zemin koşullarına kolaylıkla da uyum sağlayabiliyor. 100 metre uzunluğuyla dünyanın en büyük iş makineleri arasında olan İzmir'in TBM'leri boyutları açısından 72 metrelik yolcu uçağı Airbus 380'i bile geride bırakıyor.

Tamamı yeraltından geçecek

İzmir Metrosu’nun 4’üncü aşaması olan F. Altay- Narlıdere hattının temeli 10 Haziran 2018 tarihinde atıldı. İhale bedeli 1 milyar 27 milyon lira olan işin süresi 42 ay olarak planlandı. 7 istasyondan meydana gelen hatta Balçova, Çağdaş, Dokuz Eylül Üniversitesi Hastanesi, Güzel Sanatlar Fakültesi (GSF), Narlıdere, Siteler ve son olarak Kaymakamlık durakları bulunuyor.
 


Geri Dön