İzmir Ödemiş İlkkurşun Köyü otoyol projesi TBMM'de!
İzmir Ödemiş'e bağlı İlkkurşun Köyü yakınına yapılmakta olan otoyol TBMM'de konu oldu. CHP İstanbul Milletvekili Mustafa Sezgin Tanrıkulu, otoyola ilişkin olarak 10 soru hazırladı..
CHP İstanbul Milletvekili Mustafa Sezgin Tanrıkulu, İzmir Ödemiş'e bağlı İlkkurşun Köyü yakınına yapılmakta olan otoyola ilişkin soru önergesi hazırladı. Tanrıkulu sorularını Başbakan Yıldırım'a iletti.
Tanrıkulu önergesinde "İzmir-Ödemiş arasındaki D-310 Karayolunun, geçtiğimiz yıl genişletildiği ve onarım yapıldığı haberleri basına yansımıştı. Karayolları Genel Müdürlüğü, Ödemiş’e bağlı ilkkurşun Köyü’nün 800 metre, ilerisinden geçen otoyola yeni bir yol eklenmesine karar vermiştir." dedi.
"Yeni yolun, İlkkurşun Köyü’nden geçmesi kararlaştırılmış ve bu güzergahın ana yolu sadece 100 metre kısaltacağı belirtilmiştir. Ancak 3 kilometre uzunluğundaki yolun köylüye ait meralardan geçeceği ve inşaat sırasında bine yakın zeytin ağacının da kesileceği ortaya çıkmıştır. Köylülerin karşı çıkmasına rağmen bölgede 2015 yılı Şubat ayında hafriyat çalışmalarına başlanmıştır. Tarihi İlkkurşun Tepesi de müteahhitlerin dolgu malzemesi alanı haline gelmiştir. Köylülerin direnişi sonrası çalışmalar durdurulmuş ancak, Karayolları ekipleri, çalışmalara yeniden başlamıştır. Arazilerini ve zeytinlik alanlarını korumak isteyen köylüler, yolun geçeği arazinin meralık alan olarak tescil edildiğini ortaya koymuştur, fakat, Karayolları Genel Müdürlüğü itirazları dikkate almamıştır ve 30 Haziran’da bölgeye tekrar iş makineleri göndermiştir." şeklinde açıklamalarda da bulunan Tanrıkulu 10 soru sordu.
Tanrıkulu'nun soruları
1-Karayolları Genel Müdürlüğü’nün Ödemiş’e bağlı ilkkurşun Köyü’nün 800 metre ilerisinden geçen otoyola yeni bir yol eklenmesinin sebebi nedir?
2-Karayolları Genel Müdürlüğü’nün Ödemiş’e bağlı İlkkurşun Köyü’nün 800 metre ilerisinden geçen otoyola eklenmek istenen yeni yol güzergahının anayolu sadece 100 metre kısaltacağı iddiası doğru mudur?
3- Karayolları Genel Müdürlüğü’nün Ödemiş’e bağlı ilkkurşun Köyü'nün 800 metre ilerisinden geçen otoyola eklenmek istenen 3 kilometre uzunluğundaki yolun köylülere ait meralardan geçeceği iddiası doğru mudur?
4- Karayolları Genel Müdürlükleri yol güzergahları hangi kriterler çerçevesinde belirlenmektedir?
5- Bölgede 2015 yılı Şubat ayında hafriyat çalışmalarına başlandığı, tarihi İlkkurşun Tepesi’nin de müteahhitl'erin dolgu malzemesi alanı haline geldiği iddiası doğru mudur?
6- iddia doğru ise, bölgedeki yol yapım çalışmaları yürütülürken tarihi ilkkurşun Tepesini korumak için gerekli tedbirlerin alınmamasının sebebi nedir?
7- Anayolu sadece 100 metre kısaltmak için bine yakın zeytin ağacı kesileceği iddiası doğru mudur?
8- İddia doğru ise, yol güzergahının zeytin ağaçları korunarak belirlenmemesinin sebebi nedir?
9- Karayolları Genel Müdürlükleri yol güzergahlarını belirlerken yeşili nasıl korumaktadır? Hangi kriterler uygulanmaktadır?
10- Türkiye genelinde illere göre 2002-2017 yılları arasında 14 Haziran tarihi itibariyle yol güzergahı ve yol yapımı gerekçesiyle kaç ağaç kesilmiştir?