İzmir tramvay güzergahı değişti!
İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin Konak ve Karşıyaka Tramvayı Projeleri’nin yapımı yılan hikayesine döndü. Gelen tepkiler nedeniyle defalarca güzergah değişikliğine giden Başkan Aziz Kocaoğlu, son olarak hattı yeniden Sahil Bulvarı’na aldı
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu'nun 390 milyon liralık Konak ve Karşıyaka Tramvayı projeleriyle ilgili yaptığı güzergah değişiklikleri vatandaşın başını döndürdü. Kocaoğlu'nun vatandaşı her defasında "Otoparkım elden mi gidiyor" veya "Evimin önündeki ağaçlar mı kesilecek" travmasına sokan değişikliklerine bir yenisi daha eklendi.
İlk başta Mustafa Kemal Sahil Bulvarı'ndan geçirmeyi planladığı Konak Tramvayı'nın güzergahını tepkiler üzerine Mithatpaşa Caddesi'ne alan Kocaoğlu, burada da sorunlarla karşılaşınca yine güzergah değiştirme yoluna gitti. Kocaoğlu'nun talimatı üzerine projenin güzergahının Sahil Bulvarı'na alınması için hazırlık yapıldı. Hazırlanan iki farklı proje son olarak Kocaoğlu'nun onayına sunuldu. Kocaoğlu'nun son kararı vermesinin ardından geciken inşaat çalışmalarına başlanacağı belirtildi. Kocaoğlu, Karşıyaka Tramvayı'nın güzergahıyla ilgili de 2 kez değişiklik yapmıştı. İşte Büyükşehir Belediyesi'nin yaptığı güzergah değişiklikleri:
ARALIK 2013: ŞAİR EŞREF BULVARI
Büyükşehir Belediyesi Konak Tramvayı projesinde vatandaş ve meslek odalarının itirazları üzerine ilk değişikliği Aralık 2013'te yaptı. Şair Eşref Bulvarı'nda dut ağaçlarının kesilmesine neden olacak hattın otoparkların yer aldığı orta refüjden geçmesinden vazgeçildi. Rayların taşıt yoluna döşenmesine, karma ulaşım yapılmasına karar verildi.
TEMMUZ 2014: SAHİL BULVARI
Konak Tramvayı'nın en fazla eleştiri alan bölümü binlerce ağacın kesilmesine ve yine binlerce araçlık otoparkın kaldırılmasına neden olacak Mustafa Kemal Sahil Bulvarı bölümü oldu. Yeni Asır, Kocaoğlu'nun bu bölümle ilgili talepleri dikkate almayarak değişiklik yapmamakta direnmesini 27 Mart 2014'te "İhtiras tramvayı" manşetiyle duyurdu. Kocaoğlu, Temmuz 2014'te Gülermak firmasına yer teslimi yaptı. Mustafa Kemal Sahil Bulvarı'nda şantiyeler kuruldu. Ancak, Sahil Bulvarı'ndaki ağaçların kesilmemesi, yayaların kıyıyla ilişkisinde 6 şeritli yoldan sonra bir de iki şeritli tramvay hattıyla kesinti olması yönünde tepkiler gelmeye devam etti. Öte yandan Sahil Bulvarı'ndaki otoparkların ortadan kalkacak olması da vatandaşları isyan ettirdi.
OCAK 2015: MİTHATPAŞA CADDESİ
Tepkiler üzerine Kocaoğlu, hattın Üçkuyular-Konak arasında Mithatpaşa Caddesi'ne alınması için alternatif güzergah projesi hazırlattı. Kocaoğlu, geçtiğimiz Ocak ayında hat güzergahının Mithatpaşa Caddesi'ne alınacağını açıkladı.
EYLÜL 2015: TEKRAR SAHİL BULVARI
Şimdi ise, Mithatpaşa Caddesi'nden geçmesi planlanan hatla ilgili ortaya çıkan sorunlardan dolayı tekrar değişiklik yapılması gündeme geldi. Özellikle caddenin altından geçen su, elektrik, doğalgaz ve benzeri altyapı deplaselerinin zorunluluğu ve sıkıntılar, maliyetteki artış ile trafikte yaşanacak sorunlar nedeniyle projenin yeniden Sahil Bulvarı'na alınması için Kocaoğlu talimatıyla çalışma yapıldı. Bu kez, hattın yeşil alan yerine yol ve kaldırımdan geçmesi planlandı. Hazırlanan iki alternatifin birinde hat tamamen taşıt yolunda olacak şekilde, diğerinde ise bir kısmı kaldırımda kalacak şekilde öngörüldü. Başkan Kocaoğlu'nun vereceği son kararın ardından, yüklenici firma inşaata başlayacak.
Karşıyaka hattı da yap-boza döndü
Büyükşehir, Nisan 2015'te temelini attığı Karşıyaka Tramvayı projesinde de 2 büyük değişikliğe gitti. İlk değişiklik sahildeki palmiyelerin kesilecek olmasına tepki olarak başlatılan eylemler üzerine yapıldı. Kocaoğlu, geri adım attı ve ilk başta sahilden gidecek şekilde projelendirilen hat yola indirildi. İkinci büyük değişiklik ise, hattın kısaltılması oldu. Alaybey'e kadar gitmesi planlanan hattın trafik sıkışıklığı ve deniz kıyısındaki ağaçlar kesilmeden yapılamayacağı için Karşıyaka Vapur İskelesi'nde sonlandırılması kararı alındı, ve hat uzunluğu 1 kilometre kısaldı.
Yeni Asır