23 / 11 / 2024

İzmir'de 250 kilometrelik raylı sistem hattı inşa ediliyor!

İzmir'de 250 kilometrelik raylı sistem hattı inşa ediliyor!

İzmir'de toplu ulaşımda raylı sistemin payı yüzde 40’ı aştı. İnşaatı devam eden ve planlanan hatlarla birlikte raylı sistemin hat uzunluğunun ise 250 kilometreyi aşması planlanıyor.




Kent içi toplu ulaşımda raylı sistemin payı yüzde 40’ı aştı. Kent içinde inşaatı devam eden raylı sistemin hat uzunluğu ise 250 kilometreyi aşacak. İşte Milliyet Gazetesi'nden Mustafa Yılmaz'ın haberi...

Ege Genç İşadamları Derneği (EGİAD), örnek bir çalışmaya imza attı. Bir uluslararası danışmanlık şirketiyle ortak çalışma yaparak İzmir’in yaşam kalitesi, yaşam maliyeti ve ücretlerini inceledi.

Ortaya şöyle bir gerçek çıktı.

İzmir, İstanbul’a göre yüzde 12 daha iyi yaşam kalitesine sahip. Ayrıca İzmir, İstanbul’dan yüzde 10 daha ucuz.

Özellikle İzmir’i yaşamak için tercih etme nedenlerinin başında; politik ve sosyal ortam (güvenlik, suç işlenme oranları), sağlık-sıhhi temizlik ve doğal ortam kategorileri geliyor.

EGİAD Başkanı Aydın Buğra İlter, yaptıkları çalışmayla ilgili olarak şu çarpıcı bilgileri verdi:

“Yeni yatırımlarında rotayı İzmir’e çeviren şirket sayısında dikkat çekici bir artış var. Uluslararası ve ulusal ölçekte şirketlerin operasyon merkezlerini ve bazı iş birimlerini İzmir’e taşıma kararı almaları sevindirici gelişmeler. Onları izleyecek başka firmalarla iş ve yaşam alternatifi olarak İzmir’in çehresinin ve kent dokusunun hızla değişmesi söz konusu. İstanbul’dan İzmir’e ciddi bir göç var.”

Uluslararası raporlara yansıyan bu durumun altındaki kent yapısına bakmak gerek.

Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığı, Türkiye İstatistik Kurumu, Devlet Planlama Teşkilatı ve Uluslararası Para Fonu’nun (IMF) verilerinden yola çıkılarak hazırlanan, illere göre gelir durumu endeksine göre,  İzmir  büyükşehirler arasında birinci sırada yer alıyor. Kişi başına gelir 17 bin 292 TL. Bu rakam; Ankara’da 14 bin 559, Bursa’da, 14 bin 318, Konya’da 10 bin 791, Kayseri’de de 10 bin 488 TL. Türkiye’nin ekonomik başkenti İstanbul’da bile 17 bin 210 TL. İzmir’deki raylı sistemin uzunluğu 180 kilometreyi aştı.  Selçuk’tan Aliağa’ya kadar metro standardında bir raylı sistemle ulaşım var.

İzmir'de toplu ulaşımda raylı sistemin payı yüzde 40’a ulaştı. 

İnşaatı devam eden ve planlanan hatlarla birlikte raylı sistemin hat uzunluğunu 250 kilometreyi aşacak.

Dünyanın en büyük çevre projesi olan Büyük Kanal, İzmir’de gerçekleştirildi. Maliyeti 1 milyar doları buldu.

Son 15 yılda, çoğu arıtma yapımı için olmak üzere çevre yatırımlarına İzmir Büyükşehir Belediyesi 5 milyar liraya yakın kaynak ayırdı.

TÜİK verilerine göre İzmir, Avrupa Birliği standartlarında arıtma sayısı, kişi başına düşen atık su arıtma miktarı ve AB standartlarında arıtım oranıyla Türkiye’de ilk sırada yer alıyor.

İzmir’de kişi başına yılda 69,1 metreküp atık su AB standartlarında arıtılıyor. Bu rakam, İstanbul’da 34,1 metreküp olarak gerçekleşti. Ankara’da ise bu oran sadece 6.4 metreküp. Atık suların yüzde 95,3’ü Avrupa Birliği standartlarında arıtılıyor.

Avrupa’nın en nitelikli konser salonlarından biri (Ahmed Adnan Saygun) İzmir’de. Türkiye’nin en büyük opera binasının temeli Karşıyaka’da atıldı. Ülkenin en modern buz sporları salonu Bornova’da, en büyük doğal yaşam parkı Sasalı’da.

Türkiye’nin en büyük fuarı (İEF) Gaziemir’de düzenleniyor. 500 milyon TL’ye mal olan yeni fuar kompleksi hizmet veriyor.

Ama ne yazık ki bütün bunları bilmeyen, ama İzmir’i milletvekili olarak temsil edenler var.
 


Geri Dön