16 / 11 / 2024

İzmir'deki İzban Banliyö Sistemi, 1. yılını doldurdu!

İzmir'deki İzban Banliyö Sistemi, 1. yılını doldurdu!

İzmir Büyükşehir Belediyesi ile Devlet  Demiryollarının (TCDD) ortaklığıyla hayata geçirilen, Türkiye 'nin en büyük kent  içi toplu ulaşım projesi 'İZBAN', birinci yılını doldurdu




              İZBAN Genel Müdürü Selçuk Sert ile Genel Müdür Yardımcısı Sönmez Alev,
 düzenlenen basın toplantısında geride kalan yıla ve gelecekteki hedeflere ilişkin
 değerlendirmelerde bulundu.

                Selçuk Sert, bir yıllık sürenin göz açıp kapayınca kadar geçtiğini, hafta
 içi günlük yolcu sayısının bir yıl içinde 10 kat artarak 12 binden 120 bine
 ulaştığını belirterek, 'Bu süre içerisinde 55 bin sefer düzenledik, 3 milyon
 kilometre yol katettik. Başka bir deyişle dünyanın etrafında 75 kez dolaştık'
 dedi.

                Başlangıçta 7 olan araç sayısının 33 'e çıktığını, artan ihtiyaçlara cevap
 vermek için 10 araç daha kiralandığını dile getiren Sert, bu sayıyı 73 'e çıkarmak
 için ihale çalışmalarına başlandığını bildirdi.

                Sert, 80 kilometrelik Aliğa-Cumaovası hattının, Türkiye 'nin en büyük
 banliyö hattı olduğuna değinerek, Torbalı 'ya kadar uzatılmasının programa
 alındığı söz konusu hattın Bergama ve Selçuk 'a ulaştırılması yönündekii
 çalışmaların da sürdüğünü söyledi.

                İZBAN 'ın ilk yılında toplam 25 milyon yolcu taşındığını ifade ederek,
 'İkinci yılda hedefimiz 50 milyon yolcu taşımak' diye konuştu.

                Emniyetli, güvenli ve konforlu yolculuk için tasarlanan setlerin, sürücü
 ve sistem hatalarında riskleri minimuma indirecek şekilde 'ATS', 'Tren Konum
 Bilgilendirme Sistemi' ve 'Totman' gibi teknik özelliklerle donatıldığını
 belirten Sert, yolcu güvenliğinin kendileri için en önemli öncelik olduğunu
 vurguladı.

                -SORULAR-

                İZBAN Genel Müdür Yardımcısı Sönmez Alev de gazetecilerin, trenlerin çok
 kalabalık olduğunu ifade etmesi üzerine, toplu ulaşım, özellikle de raylı
 sistemlerde hedefin fazla yolcu taşımak olduğunu belirtti.

                Alev, 'Binilemiyor denmesi kırılma noktasıdır. Nihai hedefimiz günde 550
 bin yolcu taşımak. Elimizdeki tren filosuna en kısa sürede yenisini ekleyerek
 yükseltmek gerektiğini gördük. Zira kış döneminde benzer kalabalıklar
 çoğalacaktır. TCDD 'den 10 set tren kiraladık. Daha fazlası için de eylül sonu ya
 da ekim başı ihaleye çıkıyoruz' dedi.

                Sönmez Alev, trenin, otomobil gibi seri üretiminin mümkün olmadığına
 dikkati çekerek, ilk setin gelişinin 20 ayı alacağını söyledi.

                Trenlerdeki kötü kokuya ilişkin olarak da Alev, buna trenlerin
 yeniliğinin neden olduğunu, bazı materyallerle minimize ettikleri kokunun, yanmaz
 plastik ve kumaşlardan kaynaklandığını bildirdi.

                Alev, İzmirlinin kalite beklentisinin yüksek olduğuna işaret ederek,
 şöyle konuştu:
                'İZBAN 'da yola çıkarken kentin yüreğinden geçen bu kadar önemli bir
 hattı bir an önce halkın hizmetine sunmak istedik. Yolcu güvenliği sağlandığı an,
 işletmeye başladık. çünkü  İzmir  'in buna ihtiyacı vardı. Bir yıl içerisindeki
 değişime bakarsanız kalite olarak da çok yol aldığımızı görürsünüz. İZBAN, bu
 süre içerisinde hiç kaza yapmamıştır. Hedefimiz dakika kaybetmemektir ama bazı
 aksamalar da olmuştur. İşimiz bahane değil, çözüm üretmek. İyinin sonu yok, daha
 iyisini yapacağız.'

                Selçuk Sert de gazetecilerin, kayıp eşya bürosu, şikayetlere ilişkin
 telefon hattı oluşturulması, tren içinde yolcuları bilgilendirme amaçlı tarihi ve
 turistik yerlerin anons edilmesi gibi önerilerini dikkate alacaklarını söyledi.

                Sert, TCDD 'den alınan trenlerin yüksek bedelle kiralandığına ilişkin
 haberlerin hatırlatılması üzerine, kira bedellerinin, trenin yaptığı ciroyla
 karşılanabilecek düzeyde olduğunu, ticari amaçla değil, karşılıklı iyi niyet
 ilişkileri çerçevesinde kiralamanın gerçekleştirildiğini sözlerine ekledi.
AA


Geri Dön