22 / 11 / 2024
fuzul

İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü'nün yüzde 30'u tamamlandı!

İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü'nün yüzde 30'u tamamlandı!

İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü'nün yüzde 30'u tamamlandı. Köprü hizmete girdiğinde 1.5 saatlik ulaşım süreci 6 dakikaya inecek. 24 saat kesintisiz çalışılan proje bittiğinde yılda yaklaşık 640 milyon dolar işletme kazancı sağlayacak...




İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü'nün yüzde 30'u tamamlandı. Köprü hizmete girdiğinde 1.5 saatlik ulaşım süreci 6 dakikaya inecek. 24 saat kesintisiz çalışılan proje bittiğinde yılda yaklaşık 640 milyon dolar işletme kazancı sağlayacak. 

İstanbul-İzmir arasında karayolu ulaşımını 3,5 saate düşürecek "Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi"nin en önemli geçiş noktası olan İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü'nde fiziki gerçekleşme oranı yüzde 30'a yaklaştı. Köprü hizmete girdiğinde 1-1,5 saatlik ulaşım süresi 6 dakikaya inecek. Orta açıklığı bin 550 metre, uzunluğu 2 bin 682 metre olduğu için dünyanın 4'üncü büyüğü unvanını alacak asma köprü için denizin ortasına inşa edilecek 252'şer metrelik iki dev kulenin oturacağı kesimlerde zemin iyileştirilmesi amacıyla 2 metre çapında, 34 metre boyunda 195'er çelik kazıkların çakılması tamamlandı. Kulelerin temelini oluşturacak, imalatı Altınova-Kaytazdere mevkisinde süren, "17 katlı apartman yüksekliğinde" ve yaklaşık 38 bin 400 ton ağırlığındaki kesonlar, yüzdürülerek gelecek yıl mart ayında denize batınlacak. 


24 SAAT ÇALIŞMA VAR 


Gebze-Dilovası ile Yalova-Hersek Bumu'nu bağlayacak İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü tamamlandığında mevcut karayoluyla 1,5 saat, feribotla 1 saati bulan yolculuğun süresi, 6 dakikaya düşecek. Projede görevli 400'ü mühendis 4 bin 300 personel, bin 70 iş makinesiyle özellikle asma köprü ve tünel yapımlannda günün 24 saati esasına göre çalışıyor. Deniz seyrüsefer boşluğu bin metre uzunluk ve 64 metre yüksekliğe sahip olacak köprünün üzerinde ise her yöne 3 şeritten oluşan toplam 6 şerit yol bulunacak. 


Bölgenin ağır sismik koşullara sahip olması nedeniyle "sismik taban yalıtım yöntemi" kullanılarak tasarlanan köprü, bu konuda dünyadaki uzun açıklığa sahip köprüler arasında ilk uygulama olacak. Bitirildiğinde yılda yaklaşık 650 milyon dolar işletme kazancı sağlaması beklenen köprünün ömrünün en az 100 yıl olacağı tahmin ediliyor. 


Kamu Özel Sektör Ortaklığı Bölge Müdürü İsmail Kartal, yaptığı açıklamada, Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesinin, dünyanın sayılı projeleri arasında yer aldığını, maliyetinin ise yaklaşık 9 milyar doları bulacağını söyledi. Kartal, köprülerin büyüklüğünün, orta açıklığıyla mukayese edildiği bilgisini vererek, dünyanın en büyük projeleri arasında yer alan İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü'nün, bu bakımdan şu anda 4'üncü sırada yer aldığını anlattı. Buna benzer köprülerin, başka ülkelerde 5 yıldan önce tamamlanamadığına dikkati çeken Kartal, ::Bu köprüyü başlangıcından itibaren 3 yıl içinde bitirmeyi planlıyoruz. Bugün geldiğimiz noktada fiziki olarak yüzde 25-30'lardayız. İnşallah 2015 yılında bitirmeyi planlıyoruz" dedi. 


Yeni Akit Gazetesi 


Geri Dön