25 / 12 / 2024

Kabataş Transfer Merkezi'nde çalışmalar başladı!

Kabataş Transfer Merkezi'nde çalışmalar başladı!

Kabataş Meydan Düzenlemesi ve Transfer Merkezi ile iskelelerin yenilenmesi inşaatı kapsamında 2 yıl süreyle deniz trafiğine kapatılan Kabataş Vapur İskelesi'nde çalışmalara başlandı.



Kabataş Meydan Düzenlemesi ve Transfer Merkezi ile iskelelerin yenilenmesi inşaatı kapsamında 2 yıl süreyle deniz trafiğine kapatılan Kabataş Vapur İskelesi'nde çalışmalara başlandı


İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) tarafından İstanbul'da deniz, raylı sistem ve karayolu taşımacılığını entegre etmek amacıyla yapılacak olan Kabataş Meydan Düzenlemesi, Transfer Merkezi ile iskelelerin martı şeklinde yenilenmesi inşaatına start verildi.


Trafik yer altına alınarak sahil boyunca kesintisiz yaya akışının sağlanacağı çalışmalar iki yıl devam edecek. Çalışmalar sırasında yolcuların mağdur olmamaları için tramvay ve füniküler sistemler bir süre daha çalışmaya devam edecek. Taksim, Eminönü, Beşiktaş bölgelerine ulaşımı sağlamak amacıyla ring seferleri sağlanacak ve otobüs sayıları arttırılacak. Martı şeklinde yapılacak olan iskele yeşil alanlarla birlikte 100 bin metrekareden fazla alanı kapsıyor.


Yapılacak iskele alanı sadece bin 300 metrekare olup, yüksekliği ise 9,5 metre. Arkadaki set yüksekliğinde Dolmabahçe Camii'ne 340 metre, Fındıklı Molla Çelebi Camii'ne ise 190 metre. İnşaat çalışmalarında taşıyıcı olarak beton hiç kullanılmayacak, tamamen transparan olarak yapılacak. Altta ve üstte geçiş alanlarında büfe, pastane, gazete, çay, kahve satışı gibi yolcuların ihtiyaçlarını karşılayacak üniteler yer alacak. Bu üniteler aynı zamanda alanın ve mekanın yaşamasını sağlamak amacıyla yapılacak. Kabataş Vapur İskelesi Yenileme Çalışmaları ve Transfer Merkezi Projesi 2005 yılında tasarlandı, 2008 yılında Koruma Kurulu'nda plan ve tasarımı onaylandı. Proje 2009 yılında CİTYSCAPE ödülüne aday oldu.

2010 yılında en iyi Aktarma Merkezi Ödülü'nü aldı. Projeye 2011 yılında ÇED ve plan onayı alındı. 2016 yılında metro ilavesi kararı verilince yolun aşağıya alınması kararıyla proje tadilatı yapıldı. Projenin bütün tahkik ve analizleri üniversiteler ile birlikte gerçekleştirildi. Sahada esaslı tahkik ve iskele sökümü çalışmalarının izinleri tam ve bu süreç başlatıldı.


Martı iskelenin yapılacağı alanda ağaçlara zarar verilmeyecek Kabataş Vapur İskelesi yenileme çalışmaları, iskelenin yolcu trafiğine kapatılmasıyla birlikte başladı. İskele yapım süreci içerisinde alanda bulunan ağaçlarla ilgili çalışmalar da yakından takip edilecek. Proje alanı içerisinde yer alan bütün ağaçlar üniversitelerce tespit edilip koruma altına alınacak. Bunun yanı sıra proje alanına çok sayıda yetişmiş ağaç eklenecek. Bu eklemeler için gerekli toprak derinliği çalışması detaylı bir şekilde hazırlandı.


PROJEDE AVM YER ALMAYACAK


Kabataş İskelesi yenilenme çalışmasına ilişkin ortaya atılan iddialar ise İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından yalanlandı. En son proje alanında alışveriş merkezi yer alacak iddiaları ortaya atılmıştı. İddiaların aksine yapılacak olan projede alışveriş merkezi yapısına yer verilmeyecek. Proje kapsamında iskele çevresinde sadece bekleme yapan yolcuların mağdur olmamaları için büfe, gazete bayii, pastane, çay ve kahve satacak üniteler kurulacak.


Kabataş Meydan Düzenlemesi, Transfer Merkezi ve iskelelerin yenileme projesi vatandaşlara sosyal hayat içeresinde bir çok noktada fayda sağlayacak. Proje tamamlandığı zaman tüm özel ve toplu taşıma araçları alt meydanda indirme bindirme yapacak, yolcular gelip geçen araçların egzozundan etkilenmeyecek. Geçen veya indirme bindirme yapan araçlar aynı zamanda iki yöne de gidebilecek.

Böylelikle Fındıklı, Tophane veya Dolmabahçe ve stat etrafında dönmek için ters yönde hareket ederek yoğunluk yaratan araçlar trafikten çıkmış olacak. Köprüye doğru seyreden sürücüler alacakları bilgi doğrultusunda bu alanın altında yer alan otoparklara araçlarını bırakabilecek.

Alt ve üst meydanda yer alan deniz, metro, finüküler, tramvay, otobüs gibi toplu ulaşım imkanlarından konforlu ve rahat bir şekilde yararlanabilecek. Üst meydan geniş yeşil alan, bisiklet ve yürüme akslarının yer aldığı çok yönlü bir aktivite alanı olacak ve aynı zamanda vatandaşlar araçlara takılmadan denizle buluşabilecek. Projenin tamamlandığı ilk etapta 1.5 milyon kişiye hitap etmesi hedefleniyor.


PROJEDE MİMAR VE MÜHENDİSLİK ALANINDA ÖNEMLİ İSİMLER ÇALIŞACAK 


Projenin tasarlanma aşamasından bugüne kadar yapılan ve bundan sonra yapılacak çalışmalarda dünyaca önemli mimarlar, mühendisler ve firmalar yer aldı. Dünyaca ünlü isimlerin oluşturduğu konsorsiyum öncülüğünde yenileme çalışmalarına start verildi. İnşaat sürecinde seferlerin yapılacağı iskeleler şöyle: "Şehir Hatları A.Ş.: Kadıköy-Kabataş, Kabataş- Adalar ve uğramalı boğaz hattı seferleri şehir hatları Beşiktaş ve Eminönü iskelelerinden.


İDO A.Ş.: Kadıköy-Kabataş, Kabataş-Adalar seferleri İDO Beşiktaş ve Yenikapı iskelelerinden Dentur Avrasya Kooperatifi'ne bağlı işletmeciler: Kabataş-Üsküdar seferleri Dentur Beşiktaş İskelesi'nden BUDO A.Ş.: Kabataş-Bursa seferleri gerekli izinlerin alınması kaydıyla Eminönü (Kâtip Çelebi) İskelesi'nden gerçekleştirilecek."


Habertürk


Geri Dön