Kanal İstanbul güzergahı Silivri’den başlıyor!
Kanal İstanbul güzergahı Marmara girişi son belirlemelere göre Silivri’den başlıyor. “Çılgın Proje” olarak lanse edilen Kanal İstanbul ile Marmara ve Karadeniz kanalla birbirine bağlanacak ve güzergah alanında çeşitli tesisler boy gösterecek...
“Çılgın Proje” olarak kamuoyuna duyurulan Kanal İstanbul projesi, Karadeniz ve Marmara Denizi’ni birbirine bağlayacak yaklaşık 50 metre uzunluğundaki kanalın yapımını içeriyor. Karadeniz ile Marmara arasına yapılacak kanalın derinliğinin 25 metre, yüzey genişliğinin 145 – 150 metre ve taban genişliğinin de yaklaşık 120 metre olması planlanıyor.
Tahmini olarak 10 milyar dolarlık bir maliyetle tamamlanması beklenen proje ile kanaldan büyük gemiler geçişlerini yapabilecek. Bu sayede İstanbul’un Boğazı’nı geçmek için bekleyen gemilerin yıllık 1.4 milyar dolarlık gibi bir maliyetinden kurtulmuş olunacak.
Kanal İstanbul güzergahının son hali
Etüt çalışmalarının devam ettiği Kanal İstanbul projesindeki bu çalışmalar İstanbul Büyükşehir Belediyesi Metropoliten Planlama ve Kentsel Tasarım Merkezi koordinatörlüğündeki ekip tarafından yapılıyor. Etüt ve güzergah çalışmalarının son belirlemelerine göre Kanal İstanbul projesinin güzergahı şöyle:
• Marmara Denizi - Selimpaşa ( Kıyıkent – Yalıkent – Denizkent – Aykent Tatil siteleri arasından ) – Ortaköy,
• İnceğiz,
• Gökçeli,
• Kızılcaali,
• Çanakça,
• Dağyenice,
• Belgrat Ormanları,
• Ormanlı,
• Karacaköy – Evcik Plajı – Karadeniz
İhale 2013 ilk çeyrekte
Bitirilme tarihi olarak 2023 yılının hedeflendiği Kanal İstanbul projesi için etüt çalışmaları devam ederken, projede ihale 2013 yılının ilk çeyreğinde yapılacak.
Kanal İstanbul’la birlikte projenin güzergahı üzerinde bulunan bölgelerde de değişimler gerçekleşecek. Bunlardan biri, kanalın iki ucuna yapılacak Manhattan modeli gökdelenler, kongre merkezleri ve limanlar. Bu yapılanmalarla birlikte çehresi değişecek bölgelerde yanı sıra farklı tesislerde boy gösterecek.