Kanal İstanbul projesi için hazırlıklar tamamlandı!
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Yıldırım "Kanal İstanbul Projesiyle ilgili hazırlıklar büyük oranda bitti. Bundan sonrası artık uygulama için gerekli çalışmaları tamamlamaya kaldı'' dedi.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, 2011'de Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından "çılgın proje" olarak açıklanan Kanal İstanbul Projesi ile ilgili hazırlıkların büyük oranda bittiğini belirterek, "Bundan sonrası artık uygulama için gerekli çalışmaları tamamlamaya kaldı." dedi.
Bakan Yıldırım, Irmak-Karabük-Zonguldak Demiryolu Hattı Rehabilitasyonu ve Sinyalizasyonu Projesi Karabük-Zonguldak kesimi açılış törenin ardından trenle Karabük'ten Zonguldak'a hareket etti.
Trende gazetecilerle sohbet eden Yıldırım, Türkiye'nin taşımacılıktan lojistiğe dönüşüm sürecinin başladığını ifade ederek, demiryolu hatlarının bulunduğu ana merkezlerde 20'den fazla lojistik merkezi kurulması kararı alındığını, bunlardan 7'sinin hizmete girdiğini söyledi.
Yıldırım, Türkiye'nin konum itibarıyla lojistik üs olma yolunda emin adımlarla ilerlediğini anlattı.
Her türlü ulaşım türüne uygun bir ülke olan Türkiye'nin petrol ve doğalgazının olmadığını ancak bunların taşındığı stratejik bir konumunun bulunduğunu ifade eden Yıldırım, Türkiye'nin mukayeseli üstünlüğü olan genç ve dinamik nüfusu, alın teri ve beyin gücünün Türkiye'nin geleceği için en önemli değerlerinden biri olduğunu söyledi.
- "Kanal İstanbul Projesiyle ilgili hazırlıklar bitti"
Bakan Yıldırım, Kanal İstanbul'un 2011'de Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından "çılgın proje" olarak açıklanan stratejik bir proje olduğunu anımsatarak, "Kanal İstanbul Projesiyle ilgili hazırlıklar büyük oranda bitti. Bundan sonrası artık uygulama için gerekli çalışmaları tamamlamaya kaldı" diye konuştu.
Kanal İstanbul ile ilgili yapılan yasal düzenleme hakkında da bilgi veren Yıldırım, söz konusu projenin imar düzenlemeleri için düzenleme ortaklık payında istimlaklara para ödememek için İmar ve Mera kanunlarında değişiklik yaptıklarını anlattı.
Söz konusu düzenlemenin kamuya ayrılan payların su yolu geçen yerlerde düzenleme ortaklık payı olarak ayrılmasına imkan verdiğini anlatan Yıldırım, şöyle konuştu:
"Kanal İstanbul güzergahındaki mera vasfındaki yerlerde yine doğrudan ayrı bir kamulaştırma beledi olmadan kullanılabilecek. Proje için modeli oluşturuyoruz. Yap-işlet-devret modeliyle yapılacak projede, süreyi mi yarıştıracağız yoksa trafik garantisi mi vereceğiz. Kanalın etrafında oluşturulacak yeni cazibe alanlarını da dikkate alarak projeyi ekonomik fizibıl hale getirmek için hesaplar yapılıyor. Ön proje bakanlık tarafından hazırlanacak, asıl uygulama projesini yüklenici firma hazırlayacak, bir yandan da yapacak."
Proje için belirlenen 5 güzergah bulunduğunu, bunlardan birinin kullanılacağını, vatandaşa kumar oynamaması tavsiyesinde bulunan Yıldırım, projede 7 köprü bulunduğunu kaydetti.
Yıldırım, Kanal İstanbul'un Montrö Boğazlar Sözleşmesi ile çelişen ya da sorun ortaya çıkaracak durumunun olmadığını dile getirdi.
- "Proje bazında en fazla fon kullanan bakanlığız"
Irmak-Karabük-Zonguldak Demiryolu Hattı Rehabilitasyonu ve Sinyalizasyonu Projesinde IPA Fonu ile TCDD Genel Müdürlüğünün bütçesinin birlikte kullanıldığını ifade eden Yıldırım, 219 milyon avroluk maliyetin yaklaşık 183 milyon avrosunun AB tarafından karşılandığını söyledi.
Yıldırım, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığının proje bazında en fazla fon kullanan bakanlık olduğunu belirterek, Samsun-Kalın ve Gebze-Köseköy demiryolu hatlarının yapımında AB IPA fonlarının kullanıldığını vurguladı.
Halkalı-Kapıkule demiryolu hatının yapımında da AB IPA fonlarının kullanılacağını ifade eden Yıldırım, Halkalı-Kapıkule demiryolu hattı için bu yıl ihaleye çıkmayı planladıklarını kaydetti.
AA
Haber Star Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Kanal İstanbul ile ilgili hazırlıkların büyük oranda bittiğini ve belirlenen beş farklı güzergahtan birinin olacağını ifade etti. Bakan Yıldırım, “Birkaç güzergah var. Bunlardan birisi olacağı kesin. Ama vatandaşın kumar oynamamasını tavsiye ederim” dedi.
Irmak-Karabük-Zonguldak tren ağı hizmet açılış töreninin ardından hızlı trenle Zonguldak’a hareket eden Bakan Binali Yıldırım, trende gazetecilerin sorularını yanıtları. Kanal İstanbul için hazırlıkların büyük oranda tamamlandığını ifade eden Bakan Yıldırım, bölge üzerindeki vatandaşlara da, “Birkaç güzergah var. Bunlardan birisi olacağı kesin. Ama vatandaşın kumar oynamamasını tavsiye ederim” tavsiyesinde bulundu.
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından “Çılgın Proje” olarak tanıtılan Kanal İstanbul projesinde kamulaştırmaya ilişkin açıklamalarda da bulunan Bakan Yıldırım, “Kanal İstanbul bizim 2011 yılında Cumhurbaşkanımızın bizatihi açıkladığı ve o gün 'Çılgın Proje' diye anılan çok önemli bir projedir. Projeyle ilgili bu güne kadar birçok çalışma yapıldı. Hazırlıklar büyük oranda bitti. Bundan sonrası artık uygulama için gerekli çalışmaları tamamlamaya kaldı. Yasal düzenleme ihtiyacı doğdu. Kanal İstanbul’u yapmak için bakanlığımızın da ilave bir yasal yetkiye ihtiyacı yok. Ancak imar düzenlemeleri için düzenleme ortaklık payından istimlak açısından para ödememek bakımından imar kanununda değişiklik yaptık. Mera kanununda da değişiklik yaptık. Kamuya ayrılan payların sadece yollara, okullara değil su yolu geçenlere de, su yolunda da kamu ortaklık payı olarak ayrılmasına imkan veren düzenlemedir. Diğeri de meralar. Kanal İstanbul üzerinde mera vasfındaki yerlerde doğrudan ayrı bir kamulaştırma bedeli olmadan kullanılabilecek. Hazırlıklar büyük oranda bitti. Modeli oluşturuyoruz. Model olarak cazibe alanlarını da dikkate alarak projeyi ekonomik-fizibil hale getirilmek için bu tip hesaplar yapılıyor. Güzergah konusu tabii ki başlarken açıklanacak. Herkes öğrenecek. Birkaç güzergah var. Bunlardan birisi olacağı kesin. Ama vatandaşın kumar oynamamasını tavsiye ederim. Mutlaka ayrı bir şey değil. O güzergahlardan bir tanesi olacak. Bizim düşüncemiz tamamını karayolları üzerinden yapmak. Onların tecrübesi daha fazla. Kanalı yapınca 7 tane köprü var. Kanal yapımı da başlı başına bir iş. TEM yolu var, D100 yolu var. O yolları ne olacak tabii kanal açılınca oradaki ulaşımın kesintiye uğramaması lazım gelir. O işin ayrı bir bölümü. Boğazlar sözleşmesiyle pek çelişecek veya orada bir sorun ortaya çıkaracak bir durum söz konusu değil. Montrö ayrı. Boğazlar orada duruyor. Kimse bir yere götürmüyor. Yap-işlet-devret olacağı kesin. Onun da çeşitli modelleri var. Bazen süreyi sabit tutarsınız diğer unsurları yarıştırırsınız. Şimdi bir ön proje. Asıl uygulama projesini yüklenici firma hazırlayacak. Bir haftada yapacak.”
“TÜRKİYE’DE LOJİSTİĞE DÖNÜŞÜM SÜRECİ BAŞLADI”
Türkiye’de taşımacılıktan lojistiğe dönüşüm sürecinin başladığına dikkat çeken Bakan Yıldırım, “Normal bir noktadan diğer bir noktaya yahut eşya olarak yüklerin taşınmasının ötesinde bir noktaya geldik. Buna lojistik diyoruz. Türkiye’de taşımacılıktan lojistiğe dönüşüm süreci başladı. Bu aslında 2004’ten itibaren lojistik kavramını Türkiye’de daha fazla telaffuz etmeye başladık. Gerek özel sektör, gerekse demiryolları başta olmak üzere kamuda lojistik merkezler planlandı, inşa edildi. 20’den fazla demir yollarının bulunduğu ana merkezlere lojistik merkezi yapma kararı aldık. Bunlardan 7’si bitti, hizmete girdi. Bir kısmının inşaatı devam ediyor. Bir kısmının planlanma süreci devam ediyor. Aynı zamanda kara lojistik merkezleri de serbest bölgeler başta olmak üzere Kazan’da lojistik merkezi, Halkalı’da, Isparta Kule'de planlanıyor. Samsun’daki açıldı. Denizli’de var açıldı. Kemalpaşa’da var açıldı. İzmir Kemalpaşa’da çok büyük bir lojistik merkezinin alt yapısı bitti, üst yapısı yapılacak. Lojistik deyince şunu anlamamız lazım. Herhangi bir ürünün sadece yüklenip boşaltıldığı yer değil, depolanması, etiketlenmesi, gümrüklenmesi, bazı ön imalatların yapılması bir anlamda montajı bile lojistik merkezinde yapabiliyorsunuz” dedi.
“TÜRKİYE KONUMU İTİBARİYLE ÇOK İYİ”
Türkiye’nin dünyanın dört bir tarafında insan hareketlerinin buluştuğu bir konumda olduğunu ifade eden Bakan Binali Yıldırım, “Türkiye de bu konumu itibariyle çok iyi. Tarihi boyunca İpek Yolu'nun üzerinde yer alan Türkiye, lojistikte de doğu ve batı arasında, kuzey ve güney yük ve istikametinde insan hareketlerinin buluştuğu yer. O yüzden Türkiye lojistik üs olma yolunda emin adımlarla ilerliyor. Dünyanın 30 ülkesi arasında Türkiye yerini alıyor. Ama yeterli değil. Türkiye her türlü ulaşım aracına uygun bir ülke. Havacılık desen üç saat uçuşla 53 ülkeye ulaşabiliyorsunuz. Deniz desen bir Anadolu, bir yarım ada Karadeniz, Akdeniz, Marmara ve boğazlar, dolasıyla deniz yolu ulaşımında da dünyanın her tarafına gitme şansınız var. Karadeniz’in Akdeniz’e, okyanusa, Atlantik’e, Uzak Doğu'ya açılmasının yegâne yolu. Demir yoluyla hem Kars-Tiflis-Bakü demiryolu, hem Marmaray ve Yavuz Sultan Selim üzerine yapılacak raylı sistem, demir yolu konusunda da Türkiye’yi vazgeçilmez bir noktaya getiriyor” şeklinde konuştu.
“TÜRKİYE HAVACILIKTA MERKEZ HALİNE GELDİ”
Dünyanın en büyük havalimanının İstanbul’da yapıldığını hatırlatan Bakan Yıldırım, Türkiye’nin havacılıkta merkez haline geldiğinin altını çizdi. Bakan Yıldırım, “Havacılık Türkiye’de merkez haline geldi. Dünyanın en büyük havalimanını İstanbul’da yaptık. İstanbul havalimanı 2003’te Avrupa’da 14. sırada yer alıyordu. Geçen yıl 61.5 milyon yolcuyla üçüncü oldu. Seneye muhtemelen yine üçüncü olacak. Bizim önümüzde Londra var, Paris var. Üçüncü İstanbul var. Dolayısıyla havacılıkta bir şey daha söyleyeyim, 2 milyon transit yolcumuz vardı. 2003’te şu anda 24 milyon transit yolcumuz var. Bu da gösteriyor ki Türkiye havacılığın merkezi haline geldi. İç hatlarda keza 26 havalimanının üzerine 29 havalimanı daha yaptık. Dolayısıyla hava yolu halkın yolu oldu. Hava ulaşımı olmayan birçok illerimizde artık bu imkânlardan yaralanıyor. Türkiye’nin her tarafına her yerden hemen hemen uçuş yapılır hale geldi” dedi.
“TÜRKİYE’NİN PETROLÜ YOK AMA STRATEJİK BİR KONUMU VAR”
Türkiye’nin stratejik konumuna dikkat çeken Bakan Yıldırım, sözlerini şöyle tamamladı: “Türkiye petrolü yok, doğalgazı yok ama petrolün de doğalgazın da doğudan batıya taşındığı stratejik bir konumu var. Doğalgaz Tanap, GAP, Şahdeniz Projesi, Kars-Tiflis-Ceyhan projesi demiryolu projesi gibi birçok enerji iletim hatları, fiber erişim hatları hepsi Türkiye üzerinden geliyor ve buradan dört bir tarafa dağılıyor. Bunlar bizim ülkemizin mukayeseli üstünlükleri. Buna ilavede genç ve dinamik nüfusumuz var. Beyin gücümüz, bunlar da bizim Türkiye olarak geleceğimiz için en önemli değerlerimizden bir tanesidir.”
Bakan Yıldırım’a TCDD Genel Müdürü İsa Apaydın, TBMM Stratejik Büro Sorumlusu Dr. Hasan Özgür Özen, Zonguldak Valisi Ali Kaban, AK Parti Zonguldak milletvekilleri Hüseyin Özbakır ve Özcan Ulupınar ile İl Emniyet Müdürü Osman Ak’ın yanı sıra protokol üyeleri de eşlik etti.
Star
Haber Zaman Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, 2011'de Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından "çılgın proje" olarak açıklanan Kanal İstanbul Projesi ile ilgili hazırlıkların büyük oranda bittiğini belirterek, "Bundan sonrası artık uygulama için gerekli çalışmaları tamamlamaya kaldı." dedi.
Bakan Yıldırım, Irmak-Karabük-Zonguldak Demiryolu Hattı Rehabilitasyonu ve Sinyalizasyonu Projesi Karabük-Zonguldak kesimi açılış törenin ardından trenle Karabük'ten Zonguldak'a hareket etti.
Trende gazetecilerle sohbet eden Yıldırım, Türkiye'nin taşımacılıktan lojistiğe dönüşüm sürecinin başladığını ifade ederek, demiryolu hatlarının bulunduğu ana merkezlerde 20'den fazla lojistik merkezi kurulması kararı alındığını, bunlardan 7'sinin hizmete girdiğini söyledi.
Yıldırım, Türkiye'nin konum itibarıyla lojistik üs olma yolunda emin adımlarla ilerlediğini anlattı.
Her türlü ulaşım türüne uygun bir ülke olan Türkiye'nin petrol ve doğalgazının olmadığını ancak bunların taşındığı stratejik bir konumunun bulunduğunu ifade eden Yıldırım, Türkiye'nin mukayeseli üstünlüğü olan genç ve dinamik nüfusu, alın teri ve beyin gücünün Türkiye'nin geleceği için en önemli değerlerinden biri olduğunu söyledi.
"Kanal İstanbul Projesiyle ilgili hazırlıklar bitti"
Bakan Yıldırım, Kanal İstanbul'un 2011'de Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından "çılgın proje" olarak açıklanan stratejik bir proje olduğunu anımsatarak, "Kanal İstanbul Projesiyle ilgili hazırlıklar büyük oranda bitti. Bundan sonrası artık uygulama için gerekli çalışmaları tamamlamaya kaldı" diye konuştu.
Kanal İstanbul ile ilgili yapılan yasal düzenleme hakkında da bilgi veren Yıldırım, söz konusu projenin imar düzenlemeleri için düzenleme ortaklık payında istimlaklara para ödememek için İmar ve Mera kanunlarında değişiklik yaptıklarını anlattı.
Irmak-Karabük-Zonguldak Demiryolu Hattı Rehabilitasyonu ve Sinyalizasyonu Projesinde IPA Fonu ile TCDD Genel Müdürlüğünün bütçesinin birlikte kullanıldığını ifade eden Yıldırım, 219 milyon avroluk maliyetin yaklaşık 183 milyon avrosunun AB tarafından karşılandığını söyledi.
Zaman