Kanal İstanbul'la değerlenen bölgeler!
Artık kesinlik kazanan Kanal İstanbul ile birlikte bu bölgeler gelişerek, yerleşim ve ulaşım anlamında İstanbul’a büyük ve olumlu bir katkı sağlayacak. Proje ile yepyeni kentleşme alanları oluşacak...
Kanal İstanbul'un 2023'e kadar tamamlanmasıyla beraber yaşanacak yoğun göç ve şehrin doğu kısmının artık tamamen dolması ile beraber projenin batı kısımlarında kalan bölgelerde yerleşim ve gelişim daha da hızlı ilerleyecek.
Projenin yakınlarında yer alan Çatalca, Silivri, Büyükçekmece, Küçükçekmece, Esenyurt gibi ilçeler ve özellikle de yeni Kuzey Marmara otobanı hattında devam eden mevkiler çok önemli bir değerlenme, yatırım ve kentleşme alanı olacak.
Kanal İstanbul projesinin tamamlanmasıyla birlikte bu bölgelerde yerleşim, yatırım, gelişim ve aynı zamanda kazanç anlamında olumlu etkiler yaşanacağı da belirtiliyor. Böylece bu bölgelerde bulunan gayrimenkul fiyatlarının da Kanal İstanbul yakınlarında bulunan gayrimenkuller gibi değerlenerek artış göstereceği belirtiliyor.
Kanal İstanbul projesinin gerek yapımında gerekse civarında yatırımlar yapmak isteyen başta yabancı olmak üzere pek çok firma şimdiden bu bölgelerde özellikle arsa yatırımlarını arttırdu. Katar, Çin, Irak, İran, Libya, Suudi Arabistan ve Kuveyt'ten gelen pek çok yatırımcı grup, bu bölgelerde yatırım yapmaya başladı. Bu gelişmelerle beraber yapımı esnasında bile Kanal İstanbul civarının mevcut yatırımcılardan nasiplenerek çok kısa sürede değerleneceği ve gelişeceği de söyleniyor.
TOPLAM UZUNLUĞU 40-45 KİLOMETRE OLACAK
Kanal İstanbul projesiyle birlikte Karadeniz ile Akdeniz arasında alternatifsiz bir geçit olan Boğazı'daki gemi trafiğini rahatlatmak adına Karadeniz ile Marmara Denizi arasında yapay bir suyolu açılacak. Kanalın Marmara Denizi ile birleştiği noktada ise 2023'e kadar kurulması öngörülen iki yeni kentten biri kurulacak. Kanalın uzunluğu 40-45 kilometre; genişliği yüzeyde 145-150 metre, tabanda ise yaklaşık 125 metre olacak. Suyun derinliği 25 metre olacak. Kanalla birlikte İstanbul Boğazı, tanker trafiğine tümüyle kapanarak İstanbul'da iki yeni yarımada ve yeni bir de ada oluşacak.
Ekrem İmamoğlu: Kanal İstanbul'la ilgili tavrımız siyasi değil, hayatidir!