26 / 11 / 2024

Karadeniz Sahil Yolu Projesi'ne ilişkin 5 sorun mecliste!

Karadeniz Sahil Yolu Projesi'ne ilişkin 5 sorun mecliste!

CHP Giresun Milletvekili Bülent Yener Bektaşoğlu, Karadeniz Bölgesi'nde meydana gelen sel ve su baskınlarına ve Karadeniz Sahil Yolu Projesi'ne ilişkin soru önergesi hazırladı.




Karadeniz Sahil Yolu Projesi ne ilişkin 5 sorun mecliste!


CHP Giresun Milletvekili Bülent Yener Bektaşoğlu, Karadeniz Bölgesi'nde meydana gelen sel ve su baskınlarına ve Karadeniz Sahil Yolu Projesi'ne ilişkin soru önergesi hazırladı. Bektaşoğlu sorularını Başbakan Yıldırım'a iletti.


Bektaşoğlu önergesinde "Son aylarda Karadeniz illerinde meydana gelen can ve mal kayıplarına maddi zararlara neden olan sel, afet ve su baskınları, Karadeniz Sahil Yolu ile ilgili iddiaların yeniden gündeme gelerek tartışılmasına neden olmuştur.


Ordu-Giresun-Trabzon şehir içi geçişi bu yolun en sorunlu noktalarından birisidir. Bu yoldan teş giriş ve çıkışla, bir araç boyutundaki kavşaklarla 7-11 metreye kadar düşen yan yolla Giresun'un kent bağlantısı yapılmaktadır." dedi.


Ayrıca, kent, yan yol, deniz arasından dolgularla kotası yükseltilerek geçirilen Karadeniz Sahil Yolu'nun dereler, logar menfez, kanal sularının denize ulaşması için gerekli alt yapı düşünülmeden yapıldığını ve sık sık su baskınlarına neden olduğunu dile getiren Bektaşoğlu, 5 soru sordu.


Bektaşoğlu'nun soruları


1- Karadeniz Bölgesi'ndeki sık sık meydana gelen sel, su baskını, heyelan gibi doğa olaylarının 542 kilometre uzunluğundaki Karadeniz Sahil Yolu'nun geçtiği il ve ilçe merkezlerinde meydana gelmesinin neden ve sonuçları konusunda ilgili bakanlıkların bir inceleme, araştırma ve soruştırması var mıdır?


2- Bu yolun jeolojik etüdünün yapılmadığı, ekolojik dengeyi bozacak şekilde projelendirildiği, dolgu malzemeleri ve imalatlarla gelişigüzel kota yükseltilerek kıyı kenar çizgisinden geçirildiği, denizle kentler arasına bir duvar gibi örülerek; dere, menfez,logar, kanalizasyon sularının denize ulaşmasını engellediği, sel, su baskınları ve heyelanların da buna bağlı olarak arttığı ile ilgili iddia, görüş ve bilimsel raporlara katılmakta mısınız?


3- Bu yol için 4,2 milyar dolar harcandığı halde trafik kazalarını önlemede, hızlı ve etkili ulaşım da dahil yetersiz kaldığı ve afetlerle birlikte pek çok yeni sorunu da beraberinde getirdiği görülmüştür. Bu sorunları gidermek ve öncelikle hayatı olumsuz yönde etkileyen ve kentler için tehdit oluşturan afetleri önlemek için altyapıyı güçlendirici hangi çalışmaları yapacaksınız?


4- Bu durumda, bu yola ara yollarla bağlanan ve kentlerin güneyinden köprü, tünel ve viyadüklerle çevreye zarar vermeyecek şekilde paralel olarak geçecek bir başka alternatif yolu gündeminize almayı düşünmekte misiniz?


5- Bu bağlamda, ihale sürecinde olduğu bilinen 38,8 kilometre uzunluğundaki Giresun Güney Çevre Yolu Projesi hangi aşamadadır? İnşaatın ne zaman başlayacağı, ne zaman bitirileceği yönünde belirlenmiş bir tarih var mıdır?






Geri Dön