29 / 04 / 2024

Katarlı Almana Group'un patronu Omar Almana, İstanbul'da butik otel açacak!

Katarlı Almana Group'un patronu Omar Almana, İstanbul'da butik otel açacak!

Süzer Grubu'yla KFC ve Pizza Hut'taki ortaklığını bitirip ülkesine dönme kararı alan Katarlı Almana Group'un patronu Omar Almana, Cumhurbaşkanı Gül ve Başbakan Erdoğan tarafından ikna edilerek Krispy Kreme adlı Amerikan donut markasıyla Türkiye'ye döndü



Süzer Grubu’yla KFC ve Pizza Hut’taki ortaklığını bitirip ülkesine dönme kararı alan Katarlı Almana Group’un patronu Omar Almana, Cumhurbaşkanı Gül ve Başbakan Erdoğan tarafından ikna edilerek Krispy Kreme adlı Amerikan donut markasıyla Türkiye’ye döndü. Almana, Krispy Kreme’in yanına yeni bir fast food markası katmayı ve İstanbul’da butik otel açmayı planlıyor.

Dünyaca ünlü Amerikan donut markası Krispy Kreme’i Türkiye’ye getiren Katarlı Almana Group, Türkiye’de gıda ve turizmde büyüme planları yapıyor. İstanbul’da 17 mağazaya ulaşan ve günde 35 bin donut satan marka, 2013 sonuna kadar 25 mağazaya ulaşmayı, ardından Ankara’da mağazalaşma çalışmalarına start vermeyi hedefliyor. Süzer Grubu’yla KFC ve Pizza Hut’taki ortaklığını bitirip ülkesine dönme kararı alan, Cumhurbaşkanı Gül ve Başbakan Erdoğan tarafından ikna edilerek yeni yatırımla Türkiye’ye dönen Almana Group’un patronu Omar Almana, Krispy Kreme’in yanına yeni bir fast food markası katmayı ve İstanbul’da butik otel açmayı planlıyor.

Ankara sırada

Almana Group’un Türkiye yatırımlarıyla ilgili bilgi veren Almana Yiyecek İçecek Sanayi Genel Müdürü Koray Yülek, 72 yaşındaki Omar Almana’nın özellikle İstanbul’u çok sevdiğini ve burada yatırımlarını arttırmayı planladığını belirtti. Krispy Kreme’in Türkiye’de kısa sürede başarıya ulaştığını ve müdavimlerinin oluştuğunu kaydeden Yülek, “18’inci mağazamızı Mart ayında açacağız. Hedefimiz 2013’te 25 mağazaya ulaşmak. Sonrasında Ankara’da üretim tesisi kurarak mağazalaşmaya başlayacağız. Ankara’dan çok talep alıyoruz. Orada da hedefimiz ilk etapta 10 mağaza açmak. Antalya ve  İzmir  de fazla talep aldığımız iller. Fazla franchise teklifi alıyoruz ama master franchise olmadığımız için veremiyoruz. Bütün mağazaları kendimiz açıyoruz” dedi.

Türkiye’de donut için 7 milyon dolar yatırım yaptıklarını da anlatan Koray Yülek, şöyle devam etti: “Şu anda şirketimizde 180 kişi çalışıyor. 25 mağazaya ulaştığımızda bu sayı 250’yi bulacak. Mağazalarımızda 25 çeşit ürün satıyoruz. Fiyatlarımız 2.75-5 lira arasında değişiyor. En çok çikolata dolgulu ve kaplamalı donutlarla muffin satıyoruz. Türkiye olarak tek fabrikadan bütün mağazaları besleyebilen ülkeyiz. Ayrıca kahvemiz çok özel. Çünkü biz donut ve kahve ikilisini sevdirmek iskiyoruz. Starbucks’tan iki kat pahalı kahve çekirdeği kullanılarak üretilen yumuşak içimli, özel harman bir kahvemiz var.”

Otel için yer arıyor

Almana Group’un şu anda Türkiye’de bu işe yoğunlaştığını ancak ikinci bir marka arayışında olduğunu kaydeden Yülek, “Yine gıda üzerine bir marka olacak. Omar Almana, Türk dönerini çok seviyor ve bu alanda bir zincir oluşturmak istiyor. Ama bu iş için hayvancılık yapması gerektiğini gördü, Doğu Anadolu’da incelemeler yaptı. Bu bir seçenek olarak duruyor. Aynı zamanda ABD’de pizza ve hamburger zincirleriyle de görüşmeler sürüyor” diye konuştu. Almana’nın Bodrum’da 1.5 milyar dolarlık turizm yatırımı planladığını ancak sorunlu arazi yüzünden vazgeçtiğini dile getiren Yülek, “Ancak turizm yatırımı planları devam ediyor. İstanbul’da Kilyos ve Şile gibi bölgelerde butik otel için arayış sürüyor. Sapanca’da da olabilir” dedi.

Dunkin Donuts gitti sıkıntıyı biz çektik

ŞU anda Türkiye’deki tek donut markası olduklarını belirten Koray Yülek, Türkiye’den sorunlu bir şekilde çıkan Dunkin’ Donuts markası yüzünden kendilerinin sıkıntı çektiğini anlattı. Yülek, “Bu şirket 2008 yılında Türkiye pazarından çıktı ama biraz problemli çıkmış. Biz yatırıma başladığımızda bankalara, gayrimenkul şirketlerine, tedarikçilere onlar olmadığımızı anlatana kadar çok uğraştık. Almana Group’un gücünü görünce de bizim sağlıklı ve sağlam bir büyüme planladığımızı anladılar. Çünkü bu pahalı bir iş ve bu işi yapacaksanız finansal gücünüz çok önemli. Kısa sürede para kazanmak isteyenlere uygun değil” diye konuştu.

Yılda 2.7 milyar donut üretiliyor

- Krispy Kreme’in kurucusu Vernon Rudolph, 1933 yılında Paducah Kentucky’de, Fransız bir şeften donut mağazası satın alarak işe başladı. İlk mağazasını 1937 yılında Amerika’da açan Krispy Kreme, bugün 17 ülkede, 530’un üstünde mağazasıyla günde 7.5 milyon adet, yılda 2.7 milyar adet donut üretiyor.

İstanbullu her gün 35 bin adet donut yiyor

- Türkiye’de günde 35 bin Krisp Kreme satılıyor. Mağazalara giren 102 kişinin 99’u alışveriş yapıyor.

- En fazla satışın yapıldığı, aynı zamanda üretimin gerçekleştirildiği Şaşkınbakkal mağazasının müdavimleri var.

- Türkiye’deki şirket, dünyara donut dışında baked adı verilen fırınlanmış ürünleri satan 5. şirket oldu.

- Ürünlerde kullanılan soslar başlangıçta yurtdışından gelirken bugün Almana için meyve bazlı dolguları üreten Özmer Gıda diğer ülkelere de satış yapmaya başladı.

- Türkiye’de doughnat dolaplarındaki LED aydınlatma da diğer ülkelere yayıldı.


Necla DALAN / VATAN
 


Geri Dön