Kayseri'ye ihtisas OSB'ler geliyor!
Kayseri'ye ihtisas OSB'ler geliyor. Kayseri, bu sene e-ticaret kanallarının artması ve ihtisas OSB'lerinin devreye girmesiyle 2.2 milyar dolarlık ihracat yapmayı hedefliyor..
En önemli Anadolu Kaplanları'ndan biri olan Kayseri, son yıllarda üretim ve ihracatta yaşadığı gerilemeyi 2017'de aşmayı başardı. Kayseri, 2018'de e-ticaret kanallarının artması ve ihtisas OSB'lerinin devreye girmesiyle 2.2 milyar dolarlık ihracata ulaşmayı hedefliyor.
İHTİSAS OSB'LER YOLDA
Kayseri, başarılı olduğu sanayi dallarında da gelişimini sürdürüyor. Mehmet Büyüksimitçi, Kayseri'nin Türkiye'nin en büyük 500 şirketi sıralamasında 32 şirketiyle Gaziantep'ten sonra en büyük ikinci Anadolu kenti olduğunu dile getiriyor. Büyüksimitçi, "Bugün itibarıyla odamızda yaklaşık bin 400 sanayici üyemiz var. Kayseri'de üç Organize Sanayi Bölgesi (OSB) ile bir serbest bölge bulunuyor. Toplam üretim alanımız 42 milyon metrekare" diyor.
Ekonomist Dergisi'nde yer alan habere göre Kayseri'de yeni ihtisas OSB'ler açılması için de çalışmalar başladı. Mehmet Büyüksimitçi, "Gıda Sanayi ihtisas OSB ve Savunma Sanayi ihtisas OSB konusunda çalışmalarımız sürüyor. Bu konuda planlamalarımızı yaptık. Ayrıca katma değerli ürünler üretmek adına teknoloji geliştirme bölgesinin Kayseri'de mutlaka olması gerektiğini düşünüyoruz" diye konuşuyor.
Türkiye'nin en büyük 500 şirketi arasında, Kayseri’den 32 şirket bulunuyor. Yeni dönemde kente ihtisas organize sanayi bölgeleri ve teknoloji geliştirme bölgesi kurulması gündemde.
KAYSERİ BUYUKŞEHİR BELEDİYE BAŞKANI MUSTAFA ÇELİK
"E-ticaret için lojistik köy kuracağız"
"2018 yılı içinde Çin ile e-ticaret köprüsü ve lojistik köy kurma planımız var. Kayseri'nin 6 bin yıllık ticaret kültürü ve birikimi bulunuyor. E-ticaret muazzam bir pazar. Burada yerimizi almamız lazım yoksa ticarette yok olup gideriz. Kayseri ekonomisi bu yeni duruma kendini uyduracak şekilde yatırımlar yapmalı. İşin merkezinde marka olmak var. Marka olmak için altta çok iyi bir üretiminiz olması gerekiyor. Kayseri'nin artık bu yeni konjonktürde markalaşmaya her zamankinden daha fazla önem vermesi gerekiyor."