18 / 05 / 2024

Kehanet merkezine 5 yıldızlı Carpe Diem yapılıyor

Kehanet merkezine 5 yıldızlı Carpe Diem yapılıyor

Klaros ve çevresine canlılık katacak beş yıldızlı otel Carpe Diem'in öyküsü de antik dönemlere uzanıyor



Antik dönemde dünyadaki üç kehanet merkezinden biri olan Klaros, Apollon'a ait kehanet ocağıyla ünlüydü. Antik dönemin bu dünyaca ünlü merkezi, yüzyıllarca unutulmuş. Şimdi bir grup girişimci, Klaros'a ilgiyi artırmak, turizmi geliştirmek için bu bakir bölgeye yatırım yapıp, yöreyi canlandırmaya çalışıyor. YMG Grup'un (Yapı Market Group) 5 yıldızlı Carpe Diem Claros Resort & Spa Hotel'inin öyküsü de aslında Klaros'a kadar gidiyor. Otelin adını da, "anı yaşa" ya da "günü yakala" anlamına gelen, "hazcı felsefe"nin temelinin oluşturan ve şair Horatius'un da dizelerinde kullandığı "Carpe Diem" ile antik kent esin olmuş...

Tur operatörleri takipte

Yeşille mavinin buluştuğu Ege'nin şirin tatil beldesi Özdere'de kurulan Carpe Diem için bu bölgenin seçilme nedeninin altında Kuşadası ve Klaros çevresini yeniden harekete geçirmek yatıyor. Turizm Bakanlığı'nın 49 yıllık arazi tahsisiyle 100 dönüm üzerinde otelin inşaatına başlandığını söyleyen Genel Müdür Burak Atilla, "Geçen yıl haziranda ilk adımları attık. Özdere, Kuşadası'na 30 kilometre mesafede. Otel daha inşaat halindeyken Thomas Cook, TUI, Neckermann gibi büyük tur operatörleriyle görüşmeye başladık. Kuşadası giderek bozulduğu için bu bölgeye bir küskünlükleri vardı. TUI ile yıllar sonra bu bölgedeki ilk anlaşmayı yaptık. Kuşadası, Çeşme, Didim bölgesinin en pahalı oteliyiz. Operatörler, "Bu fiyatlara satamayız" deseler de, ağustos gibi anlaşmaları bitirdik, ekim gibi rezervasyonları almaya başladık" dedi.

Bir yatırım da Datça'ya

Tesisin, Türkiye'de yatırımın yapılmadığ bir dönemde ve 10.5 ayda yapıldığının altını çizen Atilla, "Otel'in sahibi YMG. Yatırımın da yaklaşık üçte biri banka kredisi. Dokuz yılda yatırımın geri dönüşünü almayı hedefledik. İşletmede ise YMG ile Zen Tur'un ortaklığı söz konusu. İki şirketin ortaklığı için Begonvil A.Ş. kuruldu. Yeni otel yatırımı, Marmaris'te Datça tarafında olacak. Bu konseptin biraz daha küçüğü, 180 odalı olacak. Yaklaşık 65-70 dönüm arazi var. Burası iyi tecrübe oldu ve orayı daha ucuza mal edeceğiz. Burada 30 milyon Euro'luk sapma oldu. Ekim gibi başlarsak, bir yıl sonunda orayı da açarız" diye konuştu.

Doluluk yüzde 95'i bulacak

Temmuz ve ağustos aylarında doluluk oranının yüzde 95'i bulmasını beklediklerini ifade eden Atilla, şöyle devam etti, "Yıl bazında da yüzde 70-75 doluluğu yakalarsak, ilk yıl için çok iyi bir hedef. Otel kışın da açık kalacak. Şimdiden kış için ortalama 135 oda ayrıldı. Müşterilerimizin yüzde 15'i yurtiçinden. Almanya, Hollanda ve Belçika'dan gelenler ilk sıralarda yer alıyor. İsviçre, İtalya, Bulgaristan, Fransa, Romanya ve İran da müşteri portföyümüz arasında. Otelimiz bölgede özellikle SPA merkezi ve verdiği hizmetle öne çıkıyor. Antalya'daki SPA'ların çoğu dışarıya veriliyor. Biz kendimiz işletiyoruz. SPA için Fransız Terrake ile anlaşma yaptık. Son yıllarda çalışmaları hızlanmış ve önemli bir marka. Sadece otel müşterilerini değil, dışarıdan gelen müşterileri de kabul edeceğiz."

Banu Şen/Milliyet


Geri Dön