Kentsel dönüşüm kira yardımı başvuru belgeleri 2021!
Kentsel dönüşüm kapsamında riskli olarak tespit edilen ve anlaşma kapsamında yıkılan gayrimenkullerin hak sahipleri Bakanlığın sunduğu finansal desteklerden yaralanabiliyor. Peki kentsel dönüşüm kira yardımı başvuru belgeleri 2021 neler? İşte tüm merak edilenler...
Kentsel dönüşüm kira yardımı başvuru belgeleri 2021!
Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından kentsel dönüşüm ile taşınmaz sahiplerine ve kiracılara kentsel dönüşüm kira yardımı desteği sunuluyor. Kentsel dönüşüm uygulaması kapsamında kira yardımı süresi 18 ay olarak açıklandı.
Tahliye tarihiyle beraber 1 yıl içinde, riskli yapının yıkıldığı tarih itibariyle 3 ayda yaşadıkları ilçe ve illerde bulunan Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Müdürlüklerine ya da belediyelere başvuruda bulunabiliyor.
Kentsel dönüşüm kira yardımı başvuru belgeleri 2021 kira yardım başvuruları belediyelere yapılıyor ve başvurular sırasında hak sahiplerinden bazı belgeler talep ediliyor. Kentsel dönüşüm kira yardımı başvuru belgeleri 2021 şu şekilde:
Kentsel dönüşüm kira yardımı başvuru belgeleri 2021
– Başvuru sahibinin nüfus cüzdanı fotokopisi
– Başvuru sahibinin başvuruda bulunması için doldurması gereken başvuru dilekçesi
– Yapının riskli olduğunu belgeleyen rapor ve yıkım formu
– Hak sahibi kişinin ya da vekilinin Ziraat Bankası'nda hesabı bulunduğuna dair hesap cüzdanı fotokopisi
– Güncel tapu kaydı ya da tapu belgesi zorunludur.
– Başvuru sahibi adına herhangi bir fatura belgelenmelidir. Faturanın son üç aylık süreçte olması gerekir.
Bütün belgeleri eksiksiz olarak tamamlayan kişiler bağlı bulundukları belediyeye başvuruda bulunarak belgeleri teslim edebiliyor. Vekâletname ile yapılan başvurularda vekaletnamede kira yardımım başvurusu için yetkili olunduğuna dair ibare bulunması gerekli. Ayrıca vekil kişinin vekâletname ile birlikte kimlik belgesinin aslı ve fotokopisi başvuru için gerekli belgeler arasında yer alıyor.
Kentsel dönüşüm kira yardımı formu 2021
.......... ALTYAPI VE KENTSEL DÖNÜŞÜM MÜDÜRLÜĞÜNE
Aşağıda bilgileri bulunan ve ARAADNET yazılımında ………………… yapı kimlik numaralı binamız 6306 sayılı Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hakkında Kanun kapsamında riskli yapı olarak tespit edilmiş olup, Afet Riski Altındaki Alanların
Dönüştürülmesi Hakkında Kanunun Uygulama Yönetmeliğinin 16'ncı maddesine göre kira yardımından faydalanmak istiyorum.
Riskli binamı …./…./2021 tarihinde tahliye ettiğimi beyan eder, aksi durumun tespit edilmesi halinde 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun hükümlerine göre faiziyle geri ödeyeceğimi taahhüt ederim.
Kira yardımından faydalanmam halinde 13.10.2012 tarihli ve 28440 sayılı Resmi Gazetede Yayımlanan 6306 Sayılı Kanun Kapsamında Hak Sahiplerince Bankalardan Kullanılacak Kredilere Sağlanacak Faiz Desteğine İlişkin Karar uyarınca bankalardan faiz destekli kredi başvurusunda bulunmayacağımı taahhüt ederim.
Kira yardımı başvurumun uygun bulunması halinde aşağıda belirttiğim hesap numarama yatırılması hususunda;
Gereğini arz ederim.
……/…./2021
Adı Soyadı - İmza
İletişim Bilgileri
Adres :
Telefon :
Banka Hesap Numarası (IBAN) :
EKLER:
-