22 / 11 / 2024
fuzul

Kentsel dönüşüm kira yardımı için ne yapılır?

Kentsel dönüşüm kira yardımı için ne yapılır?

Kentsel dönüşümde anlaşma yolu ile binayı tahliye eden hak sahiplerine talepleri doğrultusunda kira yardımı veriliyor. Peki, kentsel dönüşüm kira yardımı için ne yapılır? Kira yardımı nasıl alınır?




Kentsel dönüşüm kira yardımı için ne yapılır?

Kentsel dönüşümde anlaşma yolu ile binayı tahliye eden hak sahiplerine talepleri doğrultusunda kira yardımı veriliyor. Kentsel dönüşüm kira yardımı başvurularının onaylanabilmesi için başvuru sahinin aranan koşulları taşıyor olması gerekiyor.


2015 yılından önce riskli binasındaki mesken sayısı kadar kira yardımı alınabiliyordu. Ancak 2015'ten itibaren kentsel dönüşüm kira yardımına ikamet şartı getirildi.


Buna göre kira yardımı başvurusunda bulunmak için hak sahiplerinin riskli yapı onay tarihinden önce riskli yapıda oturuyor olması gerekiyor. İkamet şartı, faturalar ile ispatlanıyor. 


Bu koşulu yerine getiren kimseler Kentsel Dönüşüm Müdürlüğüne gerekli belgeler ve bir dilekçe ile birlikte müracaat edebiliyor. Kentsel dönüşüm kira yardımı için gerekenler şu şekilde sıralanıyor:


Malik Başvurusu İçin gerekenler:

1.Ek-1 Başvuru Formu (Kurumda Verilecek) 


2.Nüfus Cüzdanı Aslı ve Fotokopisi 


3.Konut veya İşyerinin Bağımsız Bölümünü Gösterir Tapu Belgesi Aslı ve Fotokopisi 


Tapu arsa paylı ise; bağımsız birimin kime ait olduğunu gösterir Emlak Vergi Beyannamesi (İlgili Belediyeden alınacak, yetkili birim amiri tarafından imzalanmış ve mühürlü, bağımsız birim numarasını ve bağımsız birimin hisse oranını gösterir olmalı ) veya son 3 aya ait elektrik, su ve doğalgaz faturalarından birinin aslı (son 3 aya ait fatura; malikin adına kayıtlı, açık adres ve bağımsız bölüm numarasını gösterir olmalı) 


4. Taşınmaza Ait Güncel Tapu Kaydı (yetkili birim amiri tarafından imzalanmış ve mühürlü) 


5. Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Örneği Aslı (Nüfus Müdürlüğünden alınacak, ıslak imzalı olmalı) 


6. Kamu Bankalarına Ait (IBAN) Numarasını Gösteren Hesap Cüzdanı Fotokopisi (Mümkün olması halinde Ziraat Bankası ve Halkbankası, vadesiz hesap) 


Vekâletname ile başvuru yapılacak ise; 

1. Vekâletname ile yapılacak başvurularda vekâletnamede “6306 sayılı Kanun kapsamında yapılacak kira yardımı başvurusu için yetki verilmesi” ibaresinin yer alması


2. Vekaletname aslı ve fotokopisi


3. Vekâletname ile birlikte vekilin kimlik aslı ve fotokopisi



Kentsel dönüşüm kira miktarları!



Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com



Geri Dön